284 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Joyce182

Hoge koorts is sowieso gevaarlijk voor het ongeboren kind. Er is nog weinig onderzoek te gaan, maar het lijkt vooralsnog mee te vallen met de risico's voor het kindje. In NL is het eerste kind van een vrouw met Corona gezond ter wereld gekomen. Ikzelf ben vandaag 12 weken zwanger en las dat er nog veel onzekerheid is over de consequenties op de vroegste ontwikkeling van de vitale organen enz (bron: Volkskrant).

4 jaar geleden

Hallo lieve Dames, ben ik weer. Hebben jullie ook de persconferentie gekeken? Er werd gezegd dat deze situatie is gerekt met 9 extra weken.. als ik mezelf zou moeten berekenen zou ik 18 weken moeten zijn eer dat mijn vriend weer eens mee zou mogen naat een echo. Ik vind dit best lastig om te bevatten.. Wat vinden jullie? Mijn vriend was serieus over zijn toeren en is gewoon bang geworden dat hij sowieso de helft van de zwangerschap niet meekan naar echo's e.d.... Ik snap hem wel. :(

4 jaar geleden

Reactie op HaileyBaby

Hallo lieve Dames, ben ik weer. Hebben jullie ook de persconferentie gekeke ...
Mijn vriend is ook van slag erdoor.. alle momenten die hij als man mee kan maken wordt nu voor zijn gevoel afgenomen.. echt heel lastig omdat je graag die momenten samen deelt en niet over kan doen..

4 jaar geleden

Reactie op HaileyBaby

Hallo lieve Dames, ben ik weer. Hebben jullie ook de persconferentie gekeke ...
Vandaag ook gebeld met afspraak maken 20 weken echo is voor mij op 13 mei en me vriend mag dus niet mee maar mogen wel videobellen. Helaas zou voor ons dus ook zijn dat hij alleen bij eerste 2 echos mee is geweest en rest alleen ga doen. Is niet ideaal maar ik snap het wel. En gelukkig kan je videobellen en gelukkig snapt me vriend dat het niet anders kan en is hij er rustig onder. Hij zal onze twee wondertjes zien op videobellen en daarna in de auto bij kleten

4 jaar geleden

Reactie op HaileyBaby

Hallo lieve Dames, ben ik weer. Hebben jullie ook de persconferentie gekeke ...
Hej, lees al een tijdje mee.maar nooit gereageerd. Maar heb de persconferentie niet gezien. Maar mijn man is erg boos. Wij verwachten in oktober onze 2e kindje. Vorige week dinsdag zou onze eerste echo zijn, die is natuurlijk afgezegd. Nu hebben we 8 april een nieuwe afspraak en dan ben ik 11 weken. Hoe het er nu uit ziet mag mijn man niet mee. Als het toelaat in juni ben ik 20 weken. Hoop zo dat we in de zomer allemaal naar buiten mogen!

4 jaar geleden

Reactie op HaileyBaby

Hallo lieve Dames, ben ik weer. Hebben jullie ook de persconferentie gekeke ...
Ik snap dat ook, maar van de andere kant zijn deze maatregelen nodig om het door te kunnen laten gaan. Ik mag nu alleen nog maar via videobellen en telefonisch contact houden met patiënten (als fysiotherapeut) dus ben überhaupt blij dat de echo's nog door kunnen gaan.

4 jaar geleden

Deze heb ik vrijdag doorgestuurd naar mijn leidinggevende en belde mij meteen op met het bericht dat ik absoluut niet meer op de afdeling mocht werken en samen met 4 andere zwangere van het terrein ( GGZ klinieken) administratief werk thuis ging doen en zo nu en dan in het lescentrum zou werken. Vandaag officieel bericht vanuit de organisatie dat ik überhaupt het terrein niet meer op mag. Ik ben erg blij met deze beslissing. Cliënten snappen het echt niet en houden geen afstand en hygiëne is vaak ver te zoeken. Daarbij komt nog eens de onrust die al de nodige agressie incidenten heeft veroorzaakt. Ze mogen niet op verlof , mogen geen bezoek en hebben hun eigen (waan)ideeën/theorieën over dit alles waardoor de organisatie heeft besloten dat dit onverantwoord is voor zwangere. Ik besef me wel dat ik mazzel heb met hoe mijn werkgevers erin staan en welke tak van zorg ik normaal beoefen. Ik hoop dat alle zwangere zorg/hulpverleners deze optie ook kunnen krijgen en zelf mogen gaan beslissen of ze door willen werken ja of nee...

4 jaar geleden

Reactie op WenKem

Deze heb ik vrijdag doorgestuurd naar mijn leidinggevende en belde mij mete ...
Wat fijn dat jij en je collegas wel worden gehoord! En super dat jij nu wel de mogelijkheid hebt jezelf te beschermen. Bij ons houden cliënten inderdaad ook totaal geen rekening met ons en hoesten ook maar in het rond. Dalijk nog een dienst, heb besloten vandaag nog te gaan en me daarna ziek te melden. Nu moet ik voor mezelf kiezen.

4 jaar geleden

Ik werk in de gehandicaptenzorg.. maar op een afdeling met gedragsproblematiek. We hebben geen voorzorgsmaatregelen.. geen beschermende kleding oid.. De afstand kunnen we ook niet bewaren en niet meer dan 3 tegelijk kan ook niet. Het lijkt alsof ik nergens heen kan met mijn angst en de wil om maatregelen. Van mn baas moet ik gewoon werken tot ik koorts heb. Ik ben morgen 12 weken zwanger en ik vind dat wij eigenlijk meer beschermd moeten worden.

4 jaar geleden

Ik werk in een winkel en kan niks anders nu dan kassa zitten. Handschoenen zelf maar gekocht en zouden schermen komen bij de kassa dus hopelijk is dat deze week geregeld. Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik me niet prettig voel in de winkel we kunnen amper 1.5 meter afstand houden maar zoals ze gisteren zeiden willen ze met een deurbeleid gaan werken maar dan moeten ze meer mensen per dag in zetten anders gaat dat niet werken. Kunnen we niet hanteren als we maar met zn 2en staan en af em toe met zn 3en! Ik voel me gewoon niet serieus genomen door me bazen en omdat het overal staat dat het geen extra effect heeft op de zwangerschap wuiven me bazen het gewoon weg. Maar een griepje of wat dan ook is wel ernstig en mag ik niet eens werken. Ik weet niet wat ik moet doen ik moet morgen weer weeken en gwen idee hoe of op wat voor manier ik het ga aanpakken

4 jaar geleden

Heb net appje gestuurd of ik nummer mag van de district leider aangezien ik me niet prettig voel bij de manier hoe ze met zwangere medewerkers omgaan omdat we totaal niet op de hoogte worden gehouden in verband corona virus. En hopelijk krijg ik een normale reactie anders meld ik me inderdaad ziek.

4 jaar geleden

Ik ben vanaf nu ziek gemeld heeft me baas besloten nu moet me filiaalmanager de rest regelen en hopelijk is het snel beter zodat ik weer kan werken. Sorry voor de spam had verwacht dat wel even zou duren maar hij was in makkelijk in van nee dag ga ik je ziek melden

4 jaar geleden

Ik vind het heel jammer dat er zoveel verschil is tussen landen mbt het beleid van zwangeren. In Engeland zeggen ze bijvoorbeeld dat ze te weinig nog weten en dus liever GEEN risico nemen met zwangeren en ze dus daarom in een risicogroep plaatsen. Ik ben 9 weken zwanger, nog niet in de "veilige" periode én ik werk in de zorg. Ik had graag gezien dat daar meer aandacht aan werd geschonken. Nu voelt het vaak alsof ik overdrijf dat ik me zorgen maak. Terwijl de kans dat er iets fout gaat in de zwangerschap het grootst is in de eerste 12 weken. Als ik straks hoge koorts krijg door corona dan kan dat wel degelijk invloed hebben op de ontwikkeling van de de baby en zelfs leiden tot een miskraam. Hoezo zijn zwangeren dan geen risico?

4 jaar geleden

Reactie op Rosanne Siem Gijs

Ik vind het heel jammer dat er zoveel verschil is tussen landen mbt het bel ...
Ik begrijp je volkomen. Ik werk ook in de zorg en ben om deze reden ziek gemeld door mijn werkgever. Ook 9 weken zwanger dus over 4 weken maar verder kijken! Misschien toch aankaarten! Succes

4 jaar geleden

Ik begrijp je volkomen. Ik werk ook in de zorg en ben om deze reden ziek ge ...
Je hebt helemaal gelijk! Daar zou zeker meer aandacht voor mogen zijn.

4 jaar geleden

Reactie op Puckje12

Wat fijn dat jij en je collegas wel worden gehoord! En super dat jij nu wel ...
Ja ik ben ook wel heel blij al hoor ik nu hoe het gaat op de afdeling en dan had ik graag willen helpen maar goed... ons kindje gaat voor! Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ze mij ziek gaan melden of mij door ander werk te laten doen gewoon normaal volgens contract betalen. Ook weet ik nog niet hoe het met de ORT zit. Nornaal draai ik praktisch alleen avond en nacht dus kom ik op een riant ort bedrag uit. Nu ga ik ander werk doen wat vooral van 9 tot 5 zal zijn en deze week is het wachten op mijn dienst laptop dus kan ik nog niet heel veel... Dus wordt nog vervolgd

4 jaar geleden

Ik moet zeggen dat ik het ook allemaal wel spannend begin te vinden. Werk in het ziekenhuis en heb tot nu toe verdenkingen van corona verpleegd die het gelukkig niet bleken te hebben maar er komt natuurlijk een dag dat er ook een positieve patient komt. Ik heb mijn leidinggevende op de hoogte gesteld van mijn zwangerschap. Ik heb 31 maart mijn echo dan ben ik 11+5, ik heb dit nog nooit zo spannend gevonden. Ik hoop zo dat het kindje zich goed heeft ontwikkeld. Het virus brengt echt stress met zich mee.

4 jaar geleden

Ik word steeds zenuwachtiger van de corona. Ik werk als verpleegkundige op de Spoedeisende hulp. In Tilburg. We verwachten komend weekend een piek en ik moet werken. Ik sta gewoon in zorg en werk dus alleen maar met verdenking corona patiënten. Iedereen zegt dat het geen kwaad kan maar het voelt zo niet fijn. Ik heb de arbo arts van ons ziekenhuis gemaild om te vragen of er speciale richtlijnen zijn of komen voor zwangere zorgverleners. Vanuit m'n teamleiding vraagt niemand hoe het gaat, ik heb normaal 1 kantoordag per week omdat ik ook praktijkopleider ben, maar die is er ook afgehaald en sta ik gewoon op de vloer.

4 jaar geleden

Reactie op Lindambrosius

Ik word steeds zenuwachtiger van de corona. Ik werk als verpleegkundige op ...
Hey, ikzelf werk ook als verpleegkundige in een ziekenhuis. Momenteel kom ik nog niet rechtstreeks in contact met corona patiënten, maar dagelijks zijn er een aantal collega’s van mij die gevraagd worden om te gaan helpen op de covid afdelingen (zowel de vermoedens als bevestigden). Tot nu toe ben ik er nog van gespaard gebleven, en mijn leidinggevende ging er ook zeker rekening mee houden dat ik gewoon blijf werken op de afdeling waar ik nu sta. Want tussen alle chaos en paniek zijn er ook nog de “andere zieken”. Dus ik snap uw bezorgdheid! Misschien kan je vragen of je tijdelijk op een ‘gewone’ afdeling mag staan? Groetjes, en succes!

4 jaar geleden

Reactie op Lindambrosius

Ik word steeds zenuwachtiger van de corona. Ik werk als verpleegkundige op ...
Ik weet precies hoe je je voelt. Op dit moment is het enige dat je kunt doen je gevoel volgen en kiezen voor je kleine uk. Op komen voor jezelf, is het niet mogelijk je zorgen bespreekbaar te maken met een leidinggevende? En als je het echt niet vertrouwd, ik weet dat dit niet makkelijk is.. meld je ziek en bescherm jezelf.