284 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Lindambrosius

Ik word steeds zenuwachtiger van de corona. Ik werk als verpleegkundige op ...
Ik zou me ziek melden. Hoewel er nog niet is aangetoond dat het gevaarlijk voor de baby is, zijn een aantal kenmerken ervan wel gevaarlijk voor de baby. In andere landen zijn zwangere dan ook wel een risico groep. Zonder kind in je buik, had je vast alles willen geven, maar nu is het anders toch..

4 jaar geleden

Waar ik ook mee zit.. wij moeten blijven werken tot we koorts hebben.. Maar als we verkouden zijn of hoesten mogen we niet bij de verloskundige op controle komen.. Dan zouden wij met verkoudheid toch ook gewoon thuis moeten blijven om uit te zieken? Anders gaat je zorgplicht voor zelfzorg en die van je baby..

4 jaar geleden

Ik ben ook echt angstig.. heb zware epilepsie. Zodra ik koorts krijg krijg ik een aanval en bij elke aanval stop ik met ademen en moet ik gereanimeerd worden. Wat natuurlijk resulteert in dat het wondertje in mij hoogst waarschijnlijk niet meer leeft. Altijd al bang met zwanger zijn voor griep, nu dus ook voor corona...

4 jaar geleden

https://www.negenmaandenbeurs.nl/blogs/artikel/uitgangspunten-voor-zwangere-werknemers/ Dit artikel las ik net. Zeker goed om te lezen als je vitale beroepen werkt. Hopelijk hebben jullie er iets aan ☺️

4 jaar geleden

Ik werk in de gehandicaptenzorg als woonbegeleider. Ben nu 13 weken zwanger van mijn 1e kindje. We worden niet beschermd. Wij kunnen ons niet houden aan de veiligheids maatregelen die worden gesteld. Vorige week is er een werknemer op ons terrein geweest met corona en niemand weet of de besmetting zich inmiddels al heeft verspreid. Gisteren vroeg een kennis aan mij. Kan jij jezelf recht in de ogen aankijken mocht je besmet raken en er gebeurd iets ergs? Die vraag kwam zo bij me binnen. Ik dacht nee ik kan dat niet. Niemand kan mij verzekeren dat er niks met mijn kind gebeurd als ik heftige symptomen van corona mocht krijgen. Het is een nieuw virus. Er zijn inderdaad mensen met milde klachten maar er zijn er ook genoeg die hebben gemeld dat het hebben van corona een ware hel is geweest. Ik durf het er niet op te gokken. Ik heb mijn werk gebeld. Gezegd dat ik van de groep af wil. Dat ik best vervangend werk wil doen zolang ik mijzelf kan beschermen.

4 jaar geleden

Reactie op Sjanete89

Las dit vanmorgen in mijn zwangerportaal https://www.zwangerenportaal.nl/z ...
Meteen gelezen en gedeeld naar me baas toe. Ik zit al thuis omdat ik ziek gemeld ben maar nu dit toch maar doorgestuurd.

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Meteen gelezen en gedeeld naar me baas toe. Ik zit al thuis omdat ik ziek g ...
Heel slim van je

4 jaar geleden

Reactie op Sjanete89

Heel slim van je
Dankjewel van artikel hij heeft doorgestuurd naar personeelszaken.

4 jaar geleden

Reactie op Sjanete89

Las dit vanmorgen in mijn zwangerportaal https://www.zwangerenportaal.nl/z ...
De link doet het niet, hij blijft maar doorverwijzen naar andere linken heb je een kopie van het artikel?

4 jaar geleden

Reactie op ZTaxx

De link doet het niet, hij blijft maar doorverwijzen naar andere linken he ...
Link doet het idd niet meer. Maar op deze link staat het onderzoek ook,even naar beneden scrollen, want eerst heb je het eerste onderzoek nog. https://www.24baby.nl/zwanger/coronavirus-en-zwangerschap/coronavirus-zwangerschap/

4 jaar geleden

Reactie op Laura 30

Ik werk in de gehandicaptenzorg als woonbegeleider. Ben nu 13 weken zwanger ...
En is jouw werkgever daar mee akkoord gedaan? Ik heb een soort van gelijke situatie en wil het risico niet lopen..

4 jaar geleden

Ik heb t coronavirus! En ben nu 15 weken zwanger! Ik heb de milde vorm gelukkig !

4 jaar geleden

Reactie op Mama4❤️

Ik heb t coronavirus! En ben nu 15 weken zwanger! Ik heb de milde vorm gelu ...
Sterkte mop, ben je getest? Mag ik vragen waarom je getest was?

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Sterkte mop, ben je getest? Mag ik vragen waarom je getest was?
Ja ik werk in de ouderenzorg ! En steeds meer oudere hadden t virus!

4 jaar geleden

Reactie op Mama4❤️

Ja ik werk in de ouderenzorg ! En steeds meer oudere hadden t virus!
Fijn dat daardoor wel getest is. Hopelijk blijft het mild. Heel veel sterkte mop!

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Fijn dat daardoor wel getest is. Hopelijk blijft het mild. Heel veel sterkt ...
Ja dank je wel

4 jaar geleden

En is jouw werkgever daar mee akkoord gedaan? Ik heb een soort van gelijke ...
Werk je ook in de zorg? Ik werk nu vanuit huis omdat de bedrijfsarts t niet wil hebben dat ik nu op de groep kom. Juist omdat er nog niet veel bekend is over de effecten van Corona tijdens de zwangerschap.

4 jaar geleden

Reactie op Mama4❤️

Ik heb t coronavirus! En ben nu 15 weken zwanger! Ik heb de milde vorm gelu ...
Gelukkig! M’n vader werkt in een ziekenhuis en zij en andere ziekenhuizen in Nederland doen onderzoek naar Corona en zwangerschap. Tot nu toe is gebleken dat zwangere vrouwen het minder vaak krijgen en de symptomen (meestal) mild zijn. Hoop dat je er snel weer bovenop bent!

4 jaar geleden

Reactie op Mama4❤️

Ik heb t coronavirus! En ben nu 15 weken zwanger! Ik heb de milde vorm gelu ...
Same here, werk als verpleegkundige in ziekenhuis en anderhalve week geleden positief getest. Gelukkig ook milde vorm