284 Reacties

4 jaar geleden

Ik begin nu ook angstig te worden na die persconferentie net...

4 jaar geleden

Reactie op Ellenj-24

Dit weekendje etentje met vriendinnen. Goed idee? Het is een druk restauran ...
Hoi, Bij jezelf nadenken is dit verstandig. Ik sla nu ook verjaardagen en plekken waar veel mensen zijn over en blijf aankomende tijd met mn partner fijn alleen thuis dit om zoveel mogelijk te beperken om het virus te kunnen krijgen. Ook omdat ik zwanger ben wil ik dit echt niet krijgen en op me geweten hebben wetende dat ik het had kunnen vermijden. Groetjes:)

4 jaar geleden

Ik ga op weekend naar Tilburg morgen... ons concert is afgelast, maar het hotel en de trein zijn allemaal betaald. We kunnen er maar het beste van maken, toch? Mijn vriend en ik zijn beiden in goede gezondheid. Maandagavond hebben we sowieso een afspraak bij onze gynaecoloog...

4 jaar geleden

Afstand houden is voor mij niet echt een optie. Ik werk als fysiotherapeut dus raak de hele dag mensen aan. Probeer er wel op te letten om mijn handen grondiger te wassen. Hopelijk is dat voldoende. Ga er nu vanuit dat de mensen verstandig genoeg zijn om zichzelf af te melden als ze verkouden zijn.

4 jaar geleden

Ik vraag mij vooral af of wij zwangere vrouwen nu wel of niet onder de groep kwetsbare mensen vallen? Want ze zeggen nu dat kwetsbare groepen niet met het OV meer moeten reizen, vanzelfsprekend gaat dat dus op voor ouderen. Maar hoe zit het voor ons?

4 jaar geleden

Vandaag bij de gynaecoloog geweest, zij gaf aan dat zwangere vrouwen geen extra risico lopen. Ook heeft 't geen invloed op je zwangerschap / kindje. In principe is iedereen vatbaar want niemand heeft antistoffen. Waarschijnlijk krijg je alleen milde klachten. Geen reden tot zorgen lijkt mij..

4 jaar geleden

Reactie op Ellenj-24

Dit weekendje etentje met vriendinnen. Goed idee? Het is een druk restauran ...
Hier hetzelfde, morgenavond vriendinnen uitje. Twijfel ook, maar we gaan thuis bij iemand eten en niemand heeft klachten dus durf dat wel aan.. Alleen daarna bowlen, daar twijfel ik wel over 🤔

4 jaar geleden

Vandaag bij de gynaecoloog geweest, zij gaf aan dat zwangere vrouwen geen e ...
Ik vraag me af hoe ze dit weten. Het is een onbekend virus, er zijn geen onderzoeken naar. Ik vind het oprecht spannend. Met name zo de eerste 12 weken waarin je de basis legt...

4 jaar geleden

Ik vind het nu ook wel spannend worden. Ik ben leerkracht bij de kleuters, dus zie enorm veel mensen en kan weinig fysieke afstand nemen...

4 jaar geleden

Reactie op MamaBella

Ik vind het nu ook wel spannend worden. Ik ben leerkracht bij de kleuters, ...
Blijf je niet sowieso thuis als je als kleuterjuf zwanger bent?

4 jaar geleden

Reactie op Ellenj-24

Blijf je niet sowieso thuis als je als kleuterjuf zwanger bent?
Nee. In principe werk je gewoon door.

4 jaar geleden

Reactie op Jm86

Ik vraag me af hoe ze dit weten. Het is een onbekend virus, er zijn geen on ...
Dit vraag ik me ook af. Zon ook onbekende virus.. als je zwanger bent heb je een verminderde immuunsysteem en dat is wel een risico groep.. als je dat zo leest 🤔🤷‍♀️

4 jaar geleden

Vandaag bij de gynaecoloog geweest, zij gaf aan dat zwangere vrouwen geen e ...
Zwangere vrouwen lopen zeker wel het risico! Begrijp niet waar de gynaecoloog aangeeft van niet. Een pasgeboren baby in Wuhan is 30 uur na de bevalling positief getest op het coronavirus. Het is voor zover bekend de jongste patiënt tot nu toe. Ook de moeder van de baby is geïnfecteerd met het virus!

4 jaar geleden

Vandaag bij de gynaecoloog geweest, zij gaf aan dat zwangere vrouwen geen e ...
Btw de baby was kortademig en vertoonde afwijkingen in de leverfunctie. Denk dat we ons zeker zorgen moeten maken.

4 jaar geleden

Ik begin hem ook wel te knijpen. Ik werk in de zorg en heb dus zorgplicht.. Ik ben nu 10’weken zwanger en mijn werk weet het nog niet 20 maart heb ik mijn termijnecho en dan wilde ik het gaan vertellen. Nu twijfel ik of ik het toch al eerder moet zeggen.. wat denken jullie? Ik overleg het maandag ook met de verloskundige

4 jaar geleden

Ik vind het ook erg spannend. Mijn werk weet dat ik zwanger ben(8 weken) omdat het via ivf is gelukt. Ik werk in een sociaal team met multiproblem gezinnen wat ook doordraait ondanks het virus. Gelukkig heb ik super lieve collega's die bij risico gezinnen(waar mensen verkouden zijn) de bezoeken willen overnemen. Ik probeer zo veel mogelijk thuis te werken of zaken telefonisch te doen.

4 jaar geleden

Ik ben nu 9 weken zwanger en werk als verpleegkundige op de SEH en kinderafdeling. Gisteren vertelt in beide teams dat ik in verwachting ben, ik wil nu niet voor patiënten zorgen welke positief getest zijn. Verder nuchter nadenken, goede hygiëne maatregelen treffen die worden aangeraden en bewust bedenken welke sociale situaties nu even niet handig zijn. Ik kan me niet ziek melden, omdat ik ook ondersteunend ben en wil zijn binnen het team. Het kan wel degelijk een gevaarlijk virus zijn waar de een niet tot matig ziek van is en de ander een dubbele longontsteking ontwikkelt met alle gevolgen van dien en mogelijk een IC plek nodig heeft voor beademing. In de praktijk gezien en op afstand meegemaakt bij een jongen van 16 dus ik weet waar ik over praat. Ik wil niemand bang maken, maar dit is gewoon realiteit. Ik vind het ook spannend omdat er niks bekend is over wat het virus eventueel doet met een ongeboren kind of dat je als zwangere vrouw extra kwetsbaar bent. Ik denk dat je gewoon je eigen verantwoording moet nemen en logisch moet proberen na te denken. Verdere invloed heb je er niet op.

4 jaar geleden

Reactie op Angeliquehts

Ik ben nu 9 weken zwanger en werk als verpleegkundige op de SEH en kinderaf ...
Amen! Mooi bericht

4 jaar geleden

Btw de baby was kortademig en vertoonde afwijkingen in de leverfunctie. Den ...
Dat is 1 baby op miljoenen. Er gaan ook dagelijks baby's dood aan andere problemen, maar daar hoor je nu niemand over.

4 jaar geleden

Dat is 1 baby op miljoenen. Er gaan ook dagelijks baby's dood aan andere pr ...
Totdat het je eigen kind is, dan piep je wel anders! Dat er dagelijks baby’s dood gaan aan andere oorzaken dat weten we allemaal! Dat maakt niet weg dat je dit heel serieus moet nemen. Misschien zullen onze baby’s ook 1 op de miljoenen zijn.. je weet het nooit.