284 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Angeliquehts

Ik ben nu 9 weken zwanger en werk als verpleegkundige op de SEH en kinderaf ...
Mooi gesproken!!

4 jaar geleden

Totdat het je eigen kind is, dan piep je wel anders! Dat er dagelijks baby’ ...
Alles kan inderdaad. Maar de kans is even klein als een andere aandoening of afwijking dat je kindje kan hebben. Het enige dat we kunnen doen is voorzichtig zijn en de maatregelen volgen. Teveel stressen en piekeren lost niets op of verandert er niets aan dus vooral tussen het wassen van de handen door proberen te genieten van het wondertje dat groeit. 😉

4 jaar geleden

Ik werk als onderwijsassistent en pedagogisch medewerker op een basisschool. Er is veel gesnotter. Een collega weet van mijn zwangerschap (9 weken). Zij zegt dat ik voor mezelf moet kiezen en thuis moet blijven. Wat vinden jullie? Ik wil geen aansteller zijn. 😂

4 jaar geleden

Reactie op Marrie14

Ik werk als onderwijsassistent en pedagogisch medewerker op een basisschool ...
Nee echt luisteren gewoon naar huis en thuis blijven denk aan je eigen gezondheid en die van je baby🙏🏻☺

4 jaar geleden

Reactie op mess85

Ik begin hem ook wel te knijpen. Ik werk in de zorg en heb dus zorgplicht.. ...
Ik heb besloten het eerder te vertellen. Zo is er meer begrip voor de situatie. Ook geef ik aan patienten met het corona momenteel niet te willen verplegen zolang dit mogelijk is.

4 jaar geleden

Reactie op Marrie14

Ik werk als onderwijsassistent en pedagogisch medewerker op een basisschool ...
Bij mij hetzelfde, ben leerkracht van groep 3. 1 collega en directeur weten het al en die zeiden beide dat als ik ook maar even twijfel of niet goed voel dat ik thuis moet blijven. Ben alleen geen thuiszitter dus ik zit daar helemaal niet op te wachten.... maar als het moet dan moet het. Alles voor de baby🥰

4 jaar geleden

Reactie op Jm86

Ik vraag me af hoe ze dit weten. Het is een onbekend virus, er zijn geen on ...
Er zijn wel onderzoeken naar gedaan, alleen erg beperkt. Dit is het bericht dat wij kregen vanuit onze verloskundigen praktijk, zie foto.

4 jaar geleden

Reactie op Inge275

Bij mij hetzelfde, ben leerkracht van groep 3. 1 collega en directeur weten ...
Ja zeiden ze tegen mij ook. Maar heb zelf nergens last van en word van thuiszitten juist ongelukkig, dus wil zo veel mogelijk gewoon werken.

4 jaar geleden

Reactie op Marrie14

Ik werk als onderwijsassistent en pedagogisch medewerker op een basisschool ...
Ik zou niet thuisblijven. Maar de snotters moeten van onze school nu naar huis, dus dat scheelt.

4 jaar geleden

Reactie op Inge275

Bij mij hetzelfde, ben leerkracht van groep 3. 1 collega en directeur weten ...
Ik kan dat dus ook niet! Maar inderdaad alles voor de baby! 😍

4 jaar geleden

Reactie op lsje88

Ik zou niet thuisblijven. Maar de snotters moeten van onze school nu naar h ...
Ja bij ons ook hoor! Maar toch ben ik een beetje bang 😂

4 jaar geleden

Zojuist bij de verloskundigen geweest en die heeft mij redelijk gerust gesteld. Ze vertelde dat er al meerdere soorten carona geweest zijn en die allemaal geen schade gebracht hebben bij zwangerschappen en de baby's.

4 jaar geleden

Niet om paniek te zaaien maar als het net zo verloopt als elke andere griep is dat ook niet zo best: https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griep/zwanger Let op jezelf en voel je alsjeblieft niet verplicht om een risico te nemen wat voor jou niet aanvaardbaar is.

4 jaar geleden

Reactie op Babyoktober20

Niet om paniek te zaaien maar als het net zo verloopt als elke andere griep ...
Maar dat is een influenza, niet een corona Hoe dan ook, het blijft onzeker.

4 jaar geleden

Reactie op Vdvsm

Maar dat is een influenza, niet een corona Hoe dan ook, het blijft onzeke ...
Ja, het is ook zeker anders. Het ziekteverloop zal ook anders lopen. Het wordt echter door medici aangegeven dat we het ziekteverloop met elkaar kunnen vergelijken. Het gaat mij met name over het stukje koorts, ik vind het hun plicht om aan te geven dat koorts risico met zich meebrengt. En koorts is 1 van de symptomen van een besmetting met het coronavirus. Je kunt je als zwangere vrouw niet in bubbeltjesplastic vouwen en een griepje ligt ook altijd op de loer, maar voor zover het kan neem ik geen/weinig risico op een besmetting met het coronavirus. Niet dat ik nu 2 weken alleen maar thuiszit en een berg toiletpapier heb ingeslagen 😉.

4 jaar geleden

Reactie op Puckje12

Ik heb besloten het eerder te vertellen. Zo is er meer begrip voor de situa ...
Ik denk ook dat ik het dinsdag ga vertellen aan mn baas... dan weet zij er iig van. Ik krijg mails vanuit werk dat ik moet opgeven om extra te werken etc Dus verstandig om het te gaan zeggen denk

4 jaar geleden

Ik heb gisteren de eerste echo gehad en gelukkig hebben we het hartje zien kloppen, maar ik werd wel teruggezet naar 7 weken i.p.v. 8. Vooral in de eerste 8 weken kan koorts zeer schadelijk zijn voor je ongeboren kindje, dus ik probeer potentiële besmettingshaarden zoveel mogelijk te voorkomen. Daarom heb ik het vanmiddag toch aan m’n leidinggevenden verteld en nu mag ik in ieder geval volgende week thuiswerken.

4 jaar geleden

Reactie op Alegriaax

Ik ga op weekend naar Tilburg morgen... ons concert is afgelast, maar het ...
Dat snap ik dus niet... Je gaat nu bewust een weekendje weg naar het risicogebied? We zijn nu allemaal verantwoordelijk om verspreiding te beperken, dat geldt ook voor jullie. Het gaat niet alleen om jullie gezondheid, maar denk eens aan alle anderen die je kunt besmetten als je het ongemerkt oploopt.

4 jaar geleden

Reactie op Maya61

Dat snap ik dus niet... Je gaat nu bewust een weekendje weg naar het risico ...
Iedereen is nog altijd vrij om te beslissen wat hij/zij zelf doet. Als je geen contact zoekt met andere mensen en gewoon doet zoals je thuis zou doen zie ik het probleem niet. Bedankt voor de bezorgdheid, maar we hebben al onze voorzorgsmaatregelen genomen 😉

4 jaar geleden

Reactie op Alegriaax

Iedereen is nog altijd vrij om te beslissen wat hij/zij zelf doet. Als je g ...
Jammer dat je er zo licht over denkt. Mijn bezorgdheid is niet voor jullie, maar voor je medemens die je dus extra risico laat lopen. Inderdaad, iedereen moet doen wat hij wil. Maar er is ook zoiets als maatschappelijke verantwoordelijkheid. Wat zou je er zelf van vinden als je collega je doodleuk kwam vertellen dat hij/zij lekker een weekendje naar Tilburg is geweest? Veel plezier in je weekend. In hoop voor je omgeving dat je gezond terugkomt.