12 Reacties

3 jaar geleden
Ons zoontje gaat sinds januari naar een gastouder. Ze heeft echt van elke leeftijd wel 1tje en dit gaat allemaal heel leuk samen 😊. Met een kinderopvang heb ik zelf heen ervaring.

3 jaar geleden
Wij hebben gekozen voor een groep met oudere kindjes. Hij hoort meer taal om zich heen en de activiteiten die de leidsters met de kinderen doen zijn vaak uitdagender.

3 jaar geleden
Met 15 maanden weet ik het niet, want het duurt dan niet lang voordat ie overgaat naar de 2-4 jaar.
Ikzelf heb wel, op aanraden van een vriendin die bij de opvang werkt, gekozen voor 0-2 jaar. Dan is de groep kleiner en hebben ze meer aandacht voor je kindje. De oudere kindjes zijn weliswaar wat zelfstandiger maar vragen ook weer aandacht met bijv. potjestraining etc.

3 jaar geleden
Wij zijn toen, hij was toen nog niet geboren, bij allebei de opties gaan kijken. Aan allebei zitten voor en nadelen. Wij hadden een lichte voorkeur voor een gemengde groep, dan kan hij meer meekrijgen. Het is echter om andere redenen de andere geworden. Hij heeft nu 4 groepen, per leeftijd. En eerlijk, ben er blij mee! Bij de baby's zijn er minder kinderen per leidster en dus meer aandacht om juist zijn ritme te volgen. Nu hij ook 15 mnd is en bij de dreumessen is moet hij meer delen en meer uitdaging. Past mooi bij de ontwikkeling!

3 jaar geleden
Ik werk op een babygroep en vind het fijn dat alle kids hun eigen groep hebben dus baby’s bij de baby’s dreumessen bij dreumessen en peuters bij peuters. Je merkt dat als ze ouder worden en ze bij de kleintjes nog zitten het goed is dat ze over kunnen naar de andere groep en voor de baby’s is het juist fijn om de veiligheid te hebben

3 jaar geleden
Mijn dochter zit bij 0-2. Ze is nu net 16 maanden maar leert echt veel andere kindjes.

3 jaar geleden
Wij hebben haar weer eraf gehaald. Zij ging ook 1x per week. En meer plek was er niet.
Maar ze moest elke week weer opnieuw wennen, ze vond het echt niks, alleen maar huilen en moest haar na 3/4 uur weer ophalen. Het had weinig zin.
Zij zat in een Babygroep 0-2 jaar en het was erg druk (15 kids)

3 jaar geleden
Onze dochter gaat 4 dagen per week en zit in een groep met leeftijdsgenoten. Konden dit zelf niet kiezen maar vind dit wel fijn omdat ze dan ook gerichte activiteiten naar leeftijd doen en ook zo van elkaar leren. Af en toe doen ze wel een wissel moment en gaan ze terug naar hun vorig groepje zodat ze ook in contact komen met kleinere kindjes ☺️