97 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Nounou-24

Ik heb last van misselijkheid, pijnlijke borsten, stemmingswisselingen en i ...
Mijn man zegt ook altijd: "Jij wou zwanger worden, dus nu niet zeuren..." Hij zegt het half lachend, maar het doet toch pijn...

4 jaar geleden

Ik ben eigenlijk de afgelopen weken niet bezig geweest met de veranderingen van mijn lichaam. Dat valt allemaal wel mee. Ik heb alleen vaak in de avond honger. En ik ben snel buiten adem. Waar ik het meeste last van heb is mijn stemmingswisselingen. Ik ben bezig met het afronden van mijn opleiding. Binnenkort examen. Maar mijn collega wees me op mijn gedrag. Dus heb ik eigenlijk nu pas een test gedaan. Waarschijnlijk ben ik nu dus al 8 wk. Mijn beoordeling is ook gebaseerd op gedrag, nou dat was onvoldoende hoor. Mijn irritatie gehalte is soms torenhoog🤐🙈 Gelukkig gaat dat ook wel weer weg!!!!!

4 jaar geleden

Reactie op S85

Mijn man zegt ook altijd: "Jij wou zwanger worden, dus nu niet zeuren..." H ...
Precies dat zei die van mij ook nog! Maar ik blijf lekker klagen bij hem en ik lees de stukjes die per week beschreven staan op de site voor en langzaamaan beseft ie dat ik het meen met alle zwangerschapskwaaltjes!

4 jaar geleden

Ik ben er dus net achter dat mijn vader menig familielid al op de hoogte heeft gesteld van mijn zwangerschap terwijl 1. Het uberhaupt nog niet publiekelijk is 2. Ik dit zelf graag wilde/wil doen 3. Hij ook mensen van de familie verteld dat ik al 2.5 maand zwanger ben terwijl ik amper 8 weken ben en morgen pas mijn 1e echo heb. Tevens vermeld hij er in zijn eigen bericht dus wel bij dat niemand nog iets weet. Waardoor mensen HEM feliciteren met het opa worden. En tegen mij doen alsof hun neus bloed. Ik weet nou niet of ik moet janken of woest worden van dit soort dingen

4 jaar geleden

Reactie op SharonM

Ik ben er dus net achter dat mijn vader menig familielid al op de hoogte he ...
Om er even aan toe te voegen. Ik woon door allerlei omstandigheden met mijn kleine van 7 weer thuis bij mijn ouders. Mijn vader is ook al van alles aan meubels en benodigdheden aan het online shoppen en heeft vanmiddag zonder enig medeweten een kinderwagen gekocht en wipstoel gekocht en besloot dit achteraf terloops te vermelden aan mij. Ik heb het al meegemaakt met mijn zoon dat mijn vader zich ontzettend opdrong en mijn zoon claimde als zijn eigen kind omdat ik bij mijn zoon alleenstaande was. (Tot aan 'kom maar bij papa' versprekingen meerdere keren of 'nee ik bepaal en niet jij' toe) Nu heb ik weliswaar een ontzettend lieve vriend die er wel is maar ook hij is nog jong en woont nog thuis maar nu al komt het over alsof mijn vader hem buiten spel probeert te zetten om zelf baas te kunnen blijven door dingen te zeggen als 'we doen het net als bij de oudste en als zijn familie dat niet wilt moet je hem maar niet laten erkennen' Ik word GEK

4 jaar geleden

Reactie op SharonM

Om er even aan toe te voegen. Ik woon door allerlei omstandigheden met mijn ...
Och verschrikkelijk! Ik zou een heel goed gesprek wat betreft grenzen met mn vader voeren als ik jou was... wat is de reden dat je bij je ouders woont? (Als ik vragen mag). Ik zou niet snel genoeg weg willen uit zo’n situatie...

4 jaar geleden

Reactie op Nounou-24

Ik heb last van misselijkheid, pijnlijke borsten, stemmingswisselingen en i ...
Je man moet zich beter inlezen. Je voelt je in het begin juist slecht. Arme jij. Beetje begrip en respect voor het dragen van zijn kind. Ik voelde me in week 7 ook echt t slechtst tot nu toe. Zet em op 😘

4 jaar geleden

Reactie op SharonM

Om er even aan toe te voegen. Ik woon door allerlei omstandigheden met mijn ...
He bah ♥️ wat naar. Dit is jouw kind. Jij bepaalt. Laat je vader zich lekker met zijn huishouden bemoeien. Durf je een gesprek aan te gaan?

4 jaar geleden

Hoi hoi, Zijn er hier nog meer zwangeren met een man thuis die zich totaal niet interesseert dat je zwanger bent? Geen rekening met je houdt en kwetsende opmerkingen maakt? Kleine background story: Mijn partner en ik kennen elkaar al heel lang. Hij is een goede vriend van mijn ouders en ik ben al 10 jaar gek op hem. Echter door privé omstandigheden kwam een relatie eerder nooit van de grond. Nu dus wel en paar maanden geleden waren we nog super gelukkig (roze wolk) en tweede kerstdag heeft hij mij ten huwelijk gevraagd. We trouwen op 12 mei. Ik heb nog een kinderwens en ik had hem op het hart gedrukt daar wel heel goed over na te denken of hij dat wel wilt. Hij is namelijk 21 jaar ouder mij en tsja Wil je dat wel? Op je 50ste nog papa worden? Nu ben ik zwanger. Veel sneller dan verwacht en gedraagt hij zich heel naar richting mij. Hij toont totaal geen interesse ook niet richting de bruiloft. Ook al zei hij het wel allemaal te willen, zijn gedrag zegt heel iets anders. Ik ben bang dat hij het mij kwalijk gaat nemen in de toekomst. Communicatie is nu heel slecht en hij uit niks meer op de nare opmerkingen na. Heeft iemand tips? Het enige wat ik steeds wil doen is Maar gewoon even weggaan en hem in zijn eigen sop even gaar laten koken. Ik durf nu namelijk niks te zeggen tegen hem hierover.

4 jaar geleden

Reactie op Disco

He bah ♥️ wat naar. Dit is jouw kind. Jij bepaalt. Laat je vader zich lekke ...
Helaas leid zelfs het meest kalme en goed bedoelde gesprek met hem tot ‘als je t op jouw manier wilt doen dan donder je maar op’.. wetend dat ik momenteel geen kant op kan. De keren dat ik dan zelf doorzet om echt mijn spullen te pakken dan krijg ik het dreigement dat als ik wegga dat hij mijn oudste van me laat afnemen door jeugdzorg (hij weet dat ik dan weer ja nee en armen zeg op alles)

4 jaar geleden

Reactie op Muisje98

Och verschrikkelijk! Ik zou een heel goed gesprek wat betreft grenzen met m ...
Dat gaat dus helaas niet omdat er dan vrijwel gelijk gedreigd word om me eruit te zetten maar wel m’n oudste van me af te laten nemen zonder enige gegronde reden. (Het dreigement is genoeg om te zorgen dat ik luister en dat weet hij want ik wil het risico niet nemen dat het hem lukt. Hij is commissaris en heeft veel connectie en goed ouwehoeren).

4 jaar geleden

Reactie op SharonM

Helaas leid zelfs het meest kalme en goed bedoelde gesprek met hem tot ‘als ...
Ach lieverd wat naar voor je. Ik hoop dat je gauw een situatie krijgt waar je meer eigenaar kan zijn van alles...

4 jaar geleden

Zijn het mijn hormonen of is mijn man Gwn echt egoïstisch? Ik ben nu al 5 weken gestopt met roken direct als ik wist dat ik zwanger was toch wel een applausje voor me zelf .. heel eerlijk makelijk is het niet alhoewel toch wel maar niet als je een man hebt die rookt zo veeeeel precies nog meeer dan er voor zich af zonderen in de garage hoe gezellig is dat ? Vroeger ging ik lekker mee natuurlijk ... het maakt me precies wel heel moeilijk hoor en ben dan zo kwaad dat ik echt moet gaan wandelen om even tot men zinnen te komen 🤪

4 jaar geleden

Reactie op Mell90

Zijn het mijn hormonen of is mijn man Gwn echt egoïstisch? Ik ben nu al 5 w ...
Nee hoor ik geef je gelijk. Ik ben ook gelijk gestopt en mijn man rookt ook. Hij is gelukkig veel minder gaan roken dan toen we samen rookte.

4 jaar geleden

Reactie op Lynn82

Ik weet sinds vrijdag dat ik zwanger ben (ongepland en onverwacht, was aan ...
Hoi Cindy Lunn. Lees jou bericht en vind het zo vervelend voor je. Ik hoop dat het goed met jou en de baby gaat 🥰🥰🥰

4 jaar geleden

Reactie op Leen01

We hebben een kat en sinds ik zwanger ben is m'n man hoofd kattenbak. Eerde ...
Vertel hen dat je het gewoon niet mag doen ivm die bacteriën dan vind ik dat hun gewoon begrip moet hebben

4 jaar geleden

Reactie op Nouchjeee

Hoi meiden, Ik moet echt even klagen. Mijn vriend is heel erg allergisch v ...
Als hij allergie pilletjes slikt zijn te verkrijgen bij Lidl Kruidvat of bij de apotheek zal hij geen klachten hebbben

4 jaar geleden

Reactie op hiddenukht

Hoi Cindy Lunn. Lees jou bericht en vind het zo vervelend voor je. Ik hoop ...
Dankjewel, lief van je 😘 Het gaat goed met mij en die kleine! Van de vader inmiddels al weken niks gehoord. Het is zwaar maar ik blijf positief en weet dat ik dit alleen prima kan 💪🏼😊. Hoop dat met jou en je kleintje ook alles goed gaat?

4 jaar geleden

Reactie op Lynn82

Dankjewel, lief van je 😘 Het gaat goed met mij en die kleine! Van de vader ...
Ik zit met hetzelfde. Maar je zult zien dat er hulp genoeg is. Moet zeggen dat ik zelf nooit had gedacht alleen te zijn. Maar bij mij werd er ook negatief op mijn zwangerschap gereageerd terwijl ik hem al ruim 6 jaar kende.

4 jaar geleden

Reactie op Sephora

Ik zit met hetzelfde. Maar je zult zien dat er hulp genoeg is. Moet zeggen ...
Ja zeker, merk nu al dat veel mensen willen helpen. Het zal zeker zwaar worden, maar liefde is het aller belangrijkste! En dat kunnen we die kleine meer dan genoeg geven! Heel veel sterkte en blijf positief! 😘😘