De twijfel slaat toe, zo spannend

marietje2020
4 maanden geleden
Volgen
Na 2 miskramen weer zwanger geworden. Tot woensdag had ik de spanning aardig onder controle, maar ik vind de echo as maandag zo enorm spannend!! Ik slaap ‘s nachts amper meer, raak geïrriteerd en nu ik ook nog eens minder moe ben en minder last van m’n borsten heb ben ik zo bang dat het maandag weer geen goed nieuws zal zijn. Hopelijk bereiken we maandag een 1e mijlpaal, maar het duurt me nog veel te lang om enig uitsluitsel te krijgen... dat moest er even uit...
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
36 reacties
EliseWiersma
4 maanden geleden
Reactie op Claudia_RS
Spannend hoor het wachten op de eerste echo. Kan me niet indenken hoe je emoties het overnemen na 1 of meerdere miskramen. Zo begrijpelijk. Wij hebben maandag onze echo met 5+6 dagen. Al erg vroeg in het ziekenhuis. Meerdere dames die zo vroeg al een echo hebben gehad?
Ja! Helaas wel een uitwendige echo dus wij konden nog geen hartslag zien. Hopelijk lukt dit maandag over een week wel. 😊
  • Rapporteren
Bella1995
4 maanden geleden
Reactie op Claudia_RS
Spannend hoor het wachten op de eerste echo. Kan me niet indenken hoe je emoties het overnemen na 1 of meerdere miskramen. Zo begrijpelijk. Wij hebben maandag onze echo met 5+6 dagen. Al erg vroeg in het ziekenhuis. Meerdere dames die zo vroeg al een echo hebben gehad?
Wij toevallig ook vrijdag 5+6 ben benieuwd of er wel wat te zien valt
  • Rapporteren
Noukiejjjj
4 maanden geleden
Reactie op Claudia_RS
Spannend!! Ik heb me 1e echo pas met 8 weken. 5 maart
  • Rapporteren
Claudia_RS
4 maanden geleden
Reactie op Bella1995
Wij toevallig ook vrijdag 5+6 ben benieuwd of er wel wat te zien valt
Nou inderdaad, of dat ik teruggezet wordt. Want ik heb nogal een lange cyclus. Eergister positieve test en morgen al echo.
  • Rapporteren
Mirmic
4 maanden geleden
Vanaf welke dag bereken je je zwangerschap? 8 tot 11 Jan was ik voor het laatst ongesteld. De eisprong was op 20 ianuari.
  • Rapporteren
Sarah31
4 maanden geleden
Hoi hoi , hoe was jou / jullie echo vandaag , zag het er allemaal goed uit 😳 Gr sarah
  • Rapporteren
Sesame
4 maanden geleden
Reactie op Mirmic
Vanaf welke dag bereken je je zwangerschap? 8 tot 11 Jan was ik voor het laatst ongesteld. De eisprong was op 20 ianuari.
Dan is 8 januari je eerste dag
  • Rapporteren
Nienkex87
4 maanden geleden
Ik twijfel ook heel erg, ik had 27-01 en positieve test en afgelopen 12-02 een echo... geen kloppend hartje. Ontroostbaar was/ben ik.... na gesprekken met partner, zus en verloskundige toch nog even afwachten. Mij cyclus is zoooo onregelmatig van 20 tot 65 dagen. Misschien toch te vroeg geweest met de echo??? Van het weekend toch nog maar een test en wederom direct positief, eind deze week maar weer voor een echo, ergens durf ik niet meer te hopen.....
  • Rapporteren
Wondertje1234
4 maanden geleden
Reactie op Mirmic
Ja goeie vraag! Ik weet de dagvan mn eisprong ook, Reken je dan vanaf eisprong en dan 2 weken eerder? Of toch vanaf 1e dag ongesteldheid? Dat verschilt namelijk wel 5 dagen. Hoe rekenen de verloskundige?
  • Rapporteren
mess85
3 maanden geleden
Reactie op Wondertje1234
Ja goeie vraag! Ik weet de dagvan mn eisprong ook, Reken je dan vanaf eisprong en dan 2 weken eerder? Of toch vanaf 1e dag ongesteldheid? Dat verschilt namelijk wel 5 dagen. Hoe rekenen de verloskundige?
Ze rekenen vanaf de eerste dag van je menstruatie en gaan dan uit van een cyclus van 28 dgn.. Maar ook innestelen kan een week of langer duren of korter.. daarom meten ze tijdens de echo en dan stellen ze je termijn vast en je uitgerekende datum
  • Rapporteren
mess85
3 maanden geleden
Reactie op mess85
Ze rekenen vanaf de eerste dag van je menstruatie en gaan dan uit van een cyclus van 28 dgn.. Maar ook innestelen kan een week of langer duren of korter.. daarom meten ze tijdens de echo en dan stellen ze je termijn vast en je uitgerekende datum
Van je laatste menstruatie
  • Rapporteren
marietje2020
3 maanden geleden
Reactie op Mandytjh
Hoe was je echo vandaag?
Hi, helaas gisteren (nog) geen goed nieuws. Volgens de echo zou de termijn nu 5,5 week zijn, maar mijn berekening is 6-7 weken. Er was een vruchtzak te zien, maar verder (nog?) niets. Volgende week vrijdag pas weer terug en dan meer duidelijkheid of er groei te zien is en hartactie. Verschrikkelijk dat wachten...
  • Rapporteren
Wendyarnaud
3 maanden geleden
Reactie op marietje2020
Hi, helaas gisteren (nog) geen goed nieuws. Volgens de echo zou de termijn nu 5,5 week zijn, maar mijn berekening is 6-7 weken. Er was een vruchtzak te zien, maar verder (nog?) niets. Volgende week vrijdag pas weer terug en dan meer duidelijkheid of er groei te zien is en hartactie. Verschrikkelijk dat wachten...
Hoop op een wonder. Uit ervaring weet ik dat dat heel lastig is.
  • Rapporteren
marietje2020
3 maanden geleden
We hebben vandaag een goede echo gehad, heel onwerkelijk nog maar heel erg blij!
  • Rapporteren
Appelbloesem
3 maanden geleden
Reactie op marietje2020
We hebben vandaag een goede echo gehad, heel onwerkelijk nog maar heel erg blij!
Wat een fijn nieuws!
  • Rapporteren