4 Reacties

4 maanden geleden
Heel vervelend zeg! Wij hebben zelf ook veel gedrags problemen met onze zoon gehad. De jongste slaan/schoppen, schreeuwen, met dingen gooien, gewoon niet luisteren, niet op bed blijven. Wij hebben een half jaar geleden ongeveer een pedagoog ingeschakel via het consultatiebureau. Hele fijne tips gekregen en je kan elke keer je verhaal weer even kwijt. De belangrijkste tips waren wel echt om nooit de discussie aan te gaan. Nee is nee en dat hoef je ze maar 1 keer te vertellen, daarna kan je het negeren. Gaat het gedrag te ver dan maken we duidelijk dat er consequenties zijn als hij niet stopt, ook dit hoef je maar 1 keer te vertellen en vervolgens ook echt uitvoeren als hij dan niet stopt. Zeggen wat je doet, doen wat je zegt. En goed kijken naar je kindje, of je het gedrag kan voorkomen eventueel. Door hem bijvoorbeeld even uit een situatie te halen. Maar het weglopen lijkt me nog wel een lastige 🤔 onze zoon deed dit ook een tijdje maar is er toch ineens ook weer mee gestopt 🤷

4 maanden geleden
Een tuigje of polsbandje werkt erg goed en ik krijg meer goede reacties als slechte en het scheelt veel stress als je kind iet luistert en weg loopt bij mijn dochter werkt het .
Kwa het andere gedrag
Dit heb ik geleerd ga nooit vanuit dat iets fout gaat omdat het normaal fout gaat en wees duidelijk over wat je gaat doen en wat je van hem verwacht .
Het is een drukke tijd en er is buiten de feestdagen veel gebeurt het zal voor hem fijn zijn als er een rust punt en als jij dat kan zijn is dat alleen maar fijn voor iedereen en als hij weet waar hij aan toe is zal hij ook rustiger worden