Dag mama’s,
Mijn zoontje word bijna 4 jaar. Hij mag in januari naar school. Om hem wat meer zelfvertrouwen te geven zit hij nu 3 weken op judo.
Tijdens het voordoen van een oefening voor de groep werd er door een van de kinderen aap geroepen. Dit werd volgens mij door andere niet gehoord of verstaan door de andere kinderen die er doorheen spraken. Ik voelde me ongemakkelijk puur omdat ik niet wist of mijn zoontje het gehoord had.
Mijn zoontje is nog erg onwetend en doet erg zijn best geaccepteerd en leuk gevonden te worden door de andere kinderen. Na de les durfde ik dit niet bespreekbaar te maken met de judo docente, omdat mijn zoon dit dan te horen zou krijgen. Tevens zou er misschien gedacht worden dat ik het zou opblazen ofzo iets. Ik heb niet gezien welk kind het riep.
Ik schrik er van dat ik “nu al “in zo’n degelijk situatie terecht ben gekomen puur omdat ik niet weet wat mijn zoontje ervan mee krijgt of zich ervan aan trekt.
Is iemand een soortgelijke situatie terecht gekomen? En hoe ben je daar mee om gegaan?
Want mijn zoontje heeft weliswaar het niet door dat hij belachelijk word gemaakt, maar de andere kinderen zullen wellicht hetzelfde doen. Ik ben me ervan bewust dat ik hier niks aan kan doen. Maar hoe maak je zo’n zware onderwerp ook bespreekbaar? Alle tips en adviezen zijn welkom ❤️
Weet je wel zeker dat het racistisch bedoeld was door een kind van rond de 4 neem ik aan of dat het gewoon aap was met een andere bedoeling? Zou ook speels of grappig gekkig bedoeld kunnen zijn?