Hoi, ik ben benieuwd hoe dat jullie hier in staan.
Wij zijn er nog niet over uit of we onze dochter wel of niet laten dopen.
Ikzelf wil het wel doen, het is bij ons een traditie. Ondanks dat wij niet vaak naar de kerk gaan, wil ik mijn dochter wel iets meegeven mocht ze er ooit op terug willen vallen. Mijn partner daarintegen ziet er niet veel in, vind het achterhaald en niet relevant omdat wij dus geen kerkgangers zijn. Omdat ik er waarde aan hecht wilt hij het voor mij doen.
We zijn allebei zelf ook gedoopt en ik heb wel doop namen. Maar hij niet. Het punt ligt dan ook bij wel of geen doopnamen geven.
De bedoeling is om de kleine meid in het voorjaar te dopen als we hiervoor kiezen, ergens in april/mei dan is ze een maand of 7. Een viering kan dan daarna thuis (buiten) gehouden worden.
Ik vraag me alleen af wat gebruikelijk is, direct de doopnamen bekend maken op het geboorte kaartje? Of pas later. En wanneer kies je peetouders?
Hoe doen jullie dit en kiezen jullie dan wel of niet voor doopnamen?
Wij laten ons kind straks ook dopen. En doen een doopnaam omdat we het mooi vinden. Niet speciaal omdat de baby wordt gedoopt. Maar je moet doen wat goed voelt. 😉
Op het geboortekaartje zet je dan dus alleen de eerste naam? Hebben jullie ...
De roepnaam op de voorkant, en dan de roep en doopnaam aan de binnenkant zeg maar.. dat zijn dan de officiële namen die later ook op de id kaart enz komen;)