17 Reacties
2 jaar geleden
Ooh, fijn om te lezen dat het hier geen uitzondering is!
Ik had al wel door dat het wel echt aan m’n kleine man ligt zeg maar, m’n moeder heeft er ook echt werk mee.
Ik heb een stiefzoon gehad (kende ik van voor dat hij 1 was) en die luisterde serieus echt goed!
Begon me al een beetje af te vragen of ik bij mn eigen zoon de juiste snaren niet weet te raken🤔
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde. Over het algemeen luistert ze bij anderen wel goed, maar vreemde ogen dwingen ook meer, dus dat snap ik wel. Bij papa en mama wordt alles uitgeprobeerd, hoort denk ik ook bij de leeftijd. Ik probeer (zolang ik m'n handen vrij heb en de tijd heb) consequent te blijven door 'nee' te zeggen en dingen af te pakken, achter m'n dochter aan te blijven lopen, etc. Kost veel moeite en helpt vaak niet. Maar ja, dan weet ze wel dat het niet mag...
Soms als ik alleen ben met haar en aan het koken ben, kan ik niet achter haar aan blijven rennen. Dan sta ik vaak wat meer toe dan normaal. Als iets echt gevaarlijk is, ga ik er wel heen. Maar als ze dan bijvoorbeeld afstandsbedieningen van de tv uit het laatje pakt, dan laat ik haar maar even gaan. Ik zeg de dag daarna wel weer 'nee'...😉
2 jaar geleden
Ik probeer juist niet zeggen wat hij niet mag, maar te benadrukken wat hij wel mag.
Bijvoorbeeld ik zeg niet: je mag niet op de bank staan, maar ik zeg dan: je mag alleen op de grond staan.
Ik had ergens gelezen dat een positieve benadering effectiever is en in het begin is het wennen maar hier werkt het wel. Niet altijd natuurlijk want ze zijn gewoon ondeugend maar over het algemeen lukt het wel. Misschien ook proberen en kijken of het werkt🙃
2 jaar geleden
Reactie op BabyNr1
Ik probeer juist niet zeggen wat hij niet mag, maar te benadrukken wat hij ...
Ja je hebt gelijk hoor! Dat zeg ik er nu meestal achteraan. Ik zeg eerst wat ik niet wil en dan stel ik iets anders voor wat wel mag. Achja, zo kloot ik ook maar wat aan🙂 Ze heeft de genen van d'r ouders, dus luisteren staat dan niet bovenaan...😜
2 jaar geleden
Hier net zo hoor. Bij anderen is hij lief aan het spelen en hier terroriseert hij de boel😅 ik heb het maar geaccepteerd dat hij zo is en flink aan het uittesten is🤭
2 jaar geleden
Bij ons precies hetzelfde, nog geen beetje onder de indruk van wat wij zeggen. Probeer hem nu weg te halen bij de situatie en als hij echt heel stout is ( zoals bijten etc) in de box of in de gang.... En dan is hij onder de indruk en begin het gevoel te krijgen dat hij er nu iets meer mee doet
2 jaar geleden
Ik denk dat ongeveer ieder kind zo is, daarvoor is het kind. En daarom zeurde je moeder ook weleens omdat je oren nergens te vinden waren
2 jaar geleden
Waarom mag hij eigenlijk niet op de bank staan? Die van ons klimt ook overal op en af en rent over de bank heen , gaat staan zodat hij naar buiten kan kijken. Ik zie daar het probleem niet van in. Hij komt daar in tegen ook gewoon lekker tegen mij aanzitten. Voor de rest is mijn man echt heel duidelijk in andere dingen wat echt niet mag en dan hoeft hij hem alleen maar te waarschuwen. Koffie kopjes komt hij nu tegenwoordig naar de Keuken toe brengen en dan bedank ik hem heel enthousiast 🤗
2 jaar geleden
Reactie op Lynnz
Waarom mag hij eigenlijk niet op de bank staan? Die van ons klimt ook overa ...
Dat is toch ieder zijn opvoeding... Ons kleintje mag ook niet in de zetel staan omdat dit niet tegen een muur ofzo staat en omdat ik ook niet wil dat hij dat bij andere mensen gaat doen. 😊