Hallo allemaal 🙋♀️
Onze dreumes van 16,5 maand pakt alles van tafel wat er ook maar staat van decoratie tot glazen drinken en eten wat er ligt. Naar mijn mening is dit toch heel normaal? Onze zoon vind alles interessant en wil alles voelen en ook proeven🤣 maar ik merk heel weinig begrip van familie/vrienden. Ik krijg vaak te horen van nou dat deed onze nou nooit.... of dan moet je ze dat leren.....
Wij zijn er ook al druk mee bezig door bijvoorbeeld een leeg kopje of een glas met klein laagje water neer te zetten en hem te leren dat hij daar niet aan mag zitten maar nu merk ik dat onze familie daar niet zo steikt mee om gaat tot irritatie van ons. Bijvoorbeeld kop koffie net weg te trekken voordat hij er aan kan zitten. Dan wordt het toch een spelletje voor hem en wordt het juist erger. Of tijdens verjaardag een hapjes schaal met ook rauw vlees en dingen met scherpe sate prikkers waar hij dan niet aan mag zitten maar wel de schaal ernaast met chipsjes. Dat snapt hij toch helemaal niet op deze leeftijd😔
Tis inmiddels meer een klaag verhaal geworden🙈 maar bij wie probeert hun dreumes ook van alles van tafel te pakken? En hoe gaan jullie hiermee om?