14 Reacties
4 jaar geleden
Heel herkenbaar! Mijn dochtertje heeft precies hetzelfde! Waar ze voorheen in haar eigen bedje sliep, wilt ze het nu ineens niet meer. Huilen en schreeuwen tot snikkend toe. Naast haar bedje zitten, liggen, boekje lezen, zingen etc. helpt allemaal niet. Als ze veels te lang al aan het huilen is, nemen we der op. Ze valt letterlijk binnen 2 min in slaap tussen ons. Stiekem hopen we dat het gewoon een fase is...🙈 Ik volg mee voor eventuele tips...
4 jaar geleden
Herkenbaar, niet heel de nacht. Vandaag om 19u in bed gestopt, ging prima na 15min begon hij te krijsen. Ben hem gaan halen en heb hem wat bij me in de zetel gezet/gelegd. Om 20u extra flesje gegeven entering naar bed gebracht, en nu slaapt hij wel. De voorbije nachten sliep hij tot 00u a 1u en begon hij te gillen dan valt hij enkel in slaap bij ons in bed in mijn arm 😔
Vorige nacht ochtend fles om 4.30u gegeven ipv om 6u
Ik denk dat meneer hier is een honger fase zit ofzo ☺️
4 jaar geleden
Zal misschien ook gewoon met verlatingsangst te maken hebben! Is ze ook klaar wakker? Als de kleine hier een periode heeft waarin hij wakker ‘s avonds wakker wordt ga ik zelf altijd in het donker op zijn kamer zitten in de stoel, zodra ik hem uit zijn bedje pak legt hij zijn hoofd gelijk tegen me aan en slaapt hij vaak binnen 5-10minuten weer. Vervolgens kan ik hem dan dus gewoon weer terug in zijn bedje leggen en loop ik weer weg. Lukt bijna altijd.. Misschien nog te proberen? 🤷🏽♀️
4 jaar geleden
Bij ons wil ze in een slaapregressie ook alleen maar in onze armen slapen 🥱. Wij doen dan:
- s avonds om de 20 minuten afwisselen en telkens proberen of je dr toch slapens in bed krijgt
- overdag als het echt niet lukt, 1 slaapje in m'n armen en 1 slaapje in de kinderwagen.
- in de nacht héél lang blijven zitten tot ze diep slaapt en dan wegleggen 🙏🙏
- bij ons in bed wil ze niet, en matras ernaast werkt ook niet
- als het echt niet lukt diep in de nacht dan soms even een kwartier laten huilen en kijken of ze alsnog zelf in slaap valt.
En... het gaat weer over...
Nu wordt m'n dochter ook wakker in de avond en nacht, maar slaapt naar een paar minuten in onze armen of aan de borst prima weer verder in het eigen bed omdat ze zelf ook weer wil slapen.
4 jaar geleden
Hier valt hij tegenwoordig in slaap in zijn eigen bed en dan word hij s nachts wakker en komt hij bij ons.
Hij heeft soms nachten dat hij doorslaapt maar is ook al 2 weken niet zo lekker
4 jaar geleden
Herkenbaar. Iets van 4 weken veel wakker snachts huilend en alleen in slaap als we op de kamer bleven. Overdag was t soms wel goed en soms ook een slaapje in mn armen. Nu gaan de nachten weer goed alleen overdag mini slaapjes. Ik gok ook de regressie en giga ontwikkeling die ze nu doormaken. In combi met de verlatingsangst.
Ik lees het veel hier dat 12 en 13 maanden pittig zijn en erna ineens weer als vanouds.
4 jaar geleden
Hier ook wat vaker rond half 4 eventjes wakker. Vannacht had hij extra speen gevonden in bed en ging liggen spelen, na de speen af te pakken, was het brullen en na 5 minuten weer slapen 🤷🏼♀️ kleine spoken zijn het maar ze ontwikkelen nu zo snel. Ik zie echt een kindje en geen baby meer, dusja dat zal ook wel flink impact hebben. Samen met slaapregressie, toch langzaamaan richting 1 slaapje, tandjes en kiezen..het is heel wat allemaal!