7 Reacties

3 maanden geleden

Jahoor dit is echt een fase, ons zoontje wilt de ene fase alleen papa en nu wilt hij met alles mij, ook als opa en oma er zijn waarmee hij een super goede band heeft wilt hij alleen mij.. net kwam zijn vader binnen en het eerste wat hij zei: papa weg.. zeker niet leuk en mijn man vind dit ook echt niet leuk maar je doet er niks aan.. komt vanzelf weer dat het weer omdraait of neutraal word

3 maanden geleden

ik herken dit 100% ik mag ook niks en papa moet alles ik kreeg zelfs de zin : mama is dood naar mn hoofd geslingerd van die kleine meid ( ook 3 ) papa heeft tegen der gezegt dat dit niet leuk is hoe ze doet en het begint langzaam wel beter te worden nu

3 maanden geleden

Ik ben alleen met m’n zoon, hij kan dus niet kiezen😉, maar hier ook behoorlijke driftbuien. Gaat op en af, soms echt vaak (december was echt een rampmaand) en soms weer iets rustiger. Ik weet zelf ook nog niet wat ik er echt mee moet, maar probeer zoveel dingen van te voren aan te kondigen. Ik merk dat ik daardoor wel wat meer grip heb op een aantal buien (die daardoor minder komen) maar ze komen nog steeds ook vaak enorm onverwacht

3 maanden geleden

mijn dochter van 3 heeft dit op dit moment ook! ik hoopte ookal dat het een fase was.. maakt me erg onzeker, dus snap je helemaal. hier is papa voor en papa na, mama mag wel weg.

3 maanden geleden

Ze zeggen dat meisjes vaak naar hun papa toe trekken en jongens naar hun mama. Mijn zoontje wil ook dat ik alles doe want mama is de liefste en papa niet. Maar als ik er niet ben gaat ie zonder problemen mee met papa. Dus misschien kan papa heel even uit zicht zijn als jij iets wilt doen met haar. Dat zou misschien kunnen helpen.

2 maanden geleden

Wat een vervelende situatie voor jou! Hopelijk is het een fase… Benoemd papa ook dat hij vind dat mama het mag doen en dat dit ook goed is? Misschien als er vaak gereageerd is door papa kom bijv “kom maar dan” te zeggen dat ze weet dat ze haar “zin” krijgt? Hier soms ook weleens voorkeur naar papa maar soms ook naar mama dus heb er geen ervaring mee…

2 maanden geleden

Heel erg bekend! Inderdaad weer een (nieuwe) fase! Wij proberen hier niet aan toe te geven en steeds te zeggen “papa/mama kan het net zo goed voor jou doen” en dan gewoon verder gaan zonder er weer opnieuw tegenin te gaan. Even een seconde extra de driftbui in maar daarna is het ook weer gedaan en kan je je taak weer volbrengen 😉 Vergt wat energie en vooral geduld, maar werpt uiteindelijk de vruchten af! Ze proberen nu ook vooral uit in hoeverre ze ergens invloed op hebben hè, dus blijf vooral bij je standpunt en neem geen taak uit handen van je partner om zo de driftbui weg te nemen 🫶🏻