Hoi allemaal,
Onze zoon heeft ontzettend last van driftbuien en luistert ook totaal niet. We waren vanmiddag even naar de winkels op de fiets, dus hij moest zelf lopen, maar hij wil dus niet bij ons blijven en ook niet aan de hand lopen. Als we hem dan oppakken omdat hij er vandoor gaat dan gaat hij boos op de grond liggen zodat hij loodzwaar is om op te tillen. Als we hem dan eindelijk hebben opgetild dan spartelt hij alle kanten op, slaat, krabt en knijpt ons in het gezicht en schreeuwt het uit.. Het was gewoon echt niet te doen. Iedereen zat ons ook echt aan te kijken..
Herkennen jullie dit of hebben jullie tips? We proberen niet teveel aandacht aan dit gedrag te schenken maar in het openbaar kan ik hem moeilijk maar gewoon even met rust laten 😅.
Hier ook met vlagen, bij mijn dame helpt het nog wel eens om op 'gelijke' hoogte te praten, maar niet altijd dan is het bij mij ook snel door de winkel met haar protesterend in het winkelwagentje🙈
Zoals vele zeggen het is een fase
Ik voel me vaak echt een rot mama als ik dan even boos moet zijn. Mijn dochter blijft dan gewoon door lachen en niet luisteren. Ze snapt het natuurlijk niet. Maar soms wordt ik echt boos. En dat frustreert mij omdat ze het nog niet snapt en dan weer overstuur is.
Hier ook soms slaat ze me in het gezicht, zeg ik dat dat niet mag en gaat ze door. Na een paar keer rustig mopperen zet ik haar van me af en dan zeg ik: en nu is het klaar! Dat doet pijn! (Licht hardere stem, maar schreeuw totaal niet) en omdat ik haar dan wegzet heeft ze door dat ze iets deed wat niet goed was....traaaaaanen, huilen... dan komt ze en dan komt ze me knuffelen en kusjes geven... die krijgt ze dan ook terug.
Ik voel me vaak echt een rot mama als ik dan even boos moet zijn. Mijn doch ...
Ja zo gaat het hier ook. Soms verlies ik dan echt even mijn geduld en hoewel ik hem nooit pijn zou doen voel ik mij dan wel schuldig dat ik zo boos wordt op hem.
Wat een fijne reacties, dat het zo herkenbaar is! Ik maakte mij even zorgen dat wij een onhandelbaar kind hebben ofzo 🙈 ik probeer te onthouden dat het een fase is 🤭
Hier soms ook zo’n drama! In de supermarkt of waar ze een winkelwagen hebben zet ik haar erin. Als ik dan iets van een boodschap geef dan zit ze er trots mee en is er (meestal) niks meer aan de hand 🙌🏼
Wij hebben een “tuigje” voor deze situatie, een met vleermuisvleugeltjes 😂
Ziet er misschien gek uit zo’n dreumesvleermuis aan de lijn maar hij vind het prima en wij ook, dus tja… handje vasthouden is ook geen optie.