24 Reacties

VRIEND

2 jaar geleden

Voor het slapen gaan een pyjama papje. En in de nacht niks😊

2 jaar geleden

Voor het slapen 150ml opvolgmelk 4, als hij in de nacht wakker word 60ml maar dit komt heel weinig voor 😊

2 jaar geleden

120ml Haver, soja of havermelk voor het slapen, nacht liever niks maar als het soms nodig is nog een keer 120ml.

2 jaar geleden

180+6 nutrilon 4 voor het slapen gaan en als hij snachts wakker wordt en wat wil meestal 120+4

2 jaar geleden

Voor het slapen 180 cc poedermelk 2. Gaat soms op, vaak niet, maar precies als ik minder maak, heeft ze wel grote honger/dorst. S nachts slaapt ze eigenlijk altijd door. Anders krijgt ze in principe alleen een knuffel/wiegen oid en geen fles meer. Al zal ik die best voor haar klaarmaken als ze s nachts niet meer meteen in slaap valt

2 jaar geleden

Voor het slapen gaan 150 ml normale melk. S nachts niks.

2 jaar geleden

180 cc gewone melk met een beetje olvarit 8 granen. In de nacht niks meer.

2 jaar geleden

In de avond 150+5 schepjes opvolg melk 4. In de nacht niks

2 jaar geleden

Bedankt allemaal. Ben zoekende wat goed is en wat werkt :) ga de tips proberen

2 jaar geleden

Reactie op FroukjeT

Bedankt allemaal. Ben zoekende wat goed is en wat werkt :) ga de tips probe ...
Wat geef je nu /wat wordt opgedronken? En hoe vaak is ze wakker?

2 jaar geleden

Reactie op Dame

Wat geef je nu /wat wordt opgedronken? En hoe vaak is ze wakker?
Half pyjama papje. Meer wil ze savonds niet en snachts wordt ze 1 keer wakker en dan krijgt ze 130 volle melk ongeveer. Is geen drama maar ze slaapt soms ook door en dat wil ik liever altijd. Maar als ze snachts nodig heeft, dan krijgt ze natuurlijk :)

2 jaar geleden

Reactie op FroukjeT

Half pyjama papje. Meer wil ze savonds niet en snachts wordt ze 1 keer wakk ...
Maak je s nachts meteen melk klaar? Of probeer je eerst een speen (als ze die heeft), een muziekje, knuffel oid? Hier was dat de 'oplossing'. Hetzelfde muziekje aanzetten als die ik aanzet met het naar bed gaan en mevrouw is weer vertrokken. Ik hoef er 99/100 keer niet eens naar toe (muziekje op de babyfoon).

2 jaar geleden

Reactie op Dame

Maak je s nachts meteen melk klaar? Of probeer je eerst een speen (als ze d ...
Ze wil echt drinken. Misschien gewenning al.... als ik een keer niet veel hoef te werken ga ik dit proberen af te leren :)

2 jaar geleden

De hele dag krijgt hij water. 7 uur naar bed daarna krijgt hij niks meer, ook geen behoefte aan. Om half 8 in de ochtend 150 ml jersey melk

2 jaar geleden

120ml/4schepjes nutrilon 4 voor het slapen gaan en mocht het zo zijn dat ze wakker word in de nacht en niet meer wil slapen dan krijgt ze 90ml/3 Maar dit gebeurd weinig, meestal alleen als ze niet zo lekker is.

2 jaar geleden

150 ml warme halfvolle melk voor het slapen gaan. ‘s Nachts niks. Collega van mij heeft ook tot 20mnd ‘s nachts een fles gegeven. Toen heeft ze duidelijk bij de fles voor het slapengaan aangegeven, dit is de laatste. Vannacht geen melk, als je dan iets wilt staat er een rietjesbeker water in je bed en kun je dat nemen. Eerste nacht even wat huilen, maar al gauw tevreden met water. Tweede nacht heeft ze zelf water gedronken, zonder te huilen. Na de derde nacht sliep ze door en heeft ze de beker al niet meer aangeraakt. Mijn conclusie: het was een dus een stukje gewenning….

2 jaar geleden

Mijn zoon krijgt voor het slapen gaan een fles 180+6 nutrilon 4. Dat is rond 18:00 uur. ‘s nachts krijgt hij niks.

2 jaar geleden

Voor het slapen gaan 180ml volle melk. Zolang hij wilt krijgt hij dat. Dochter van3,5 krijgt ook nog 200 ml volle melk voor het slapen gaan.

2 jaar geleden

Afhankelijk van hoe goed hij bij het diner heeft gegeten krijgt hij een flesje tussen de 90 en 150 ml. Waarvan ongeveer een derde volle melk en de rest Nutrilon.

2 jaar geleden

Sja, hier nog een fervent melkdrinkster. Voor ze gaat slapen is het heel afhankelijk hoeveel ze in de avond al gegeten heeft. Maar gemiddeld nog wel 150+5 schepjes en soms 210+7 schepjes opvolgmelk 1 (ik heb besloten niet mee te gaan met nummers opvolgmelk omhoog, schijnt lariekoek te zijn). Dan toppen we haar af voor we zelf gaan slapen met een droomvoeding, meestal drinkt ze dan 100 tot 150 ml (we maken meestal 150 of 180 klaar en mag ze onbeperkt drinken). Sja en dan de nachten. Die zijn heel wisselend. Ene keer slaapt ze eindelijk door, andere keer meldt ze zich rond 04.00 of 05.00 uur voor een voeding. We maken dan wel meteen melk klaar meestal, ik heb de kracht niet om eerst een speen te geven (vaak heeft ze hem zelfs nog in) en daarna af te wachten in bed of ze dan wel of niet in slaap valt (wat nooit gebeurt: ze moet altijd drinken hebben). Overigens gaat die van ons hartstochtelijk huilen en ook écht niet niet niet slapen zolang ze geen melk op heeft. Dan denk ik ach, waarom die strijd aangaan om het persé af te leren als ze er nog behoefte aan heeft. Ze zijn nog zo jong en volop in ontwikkeling en groei, dat verbruikt echt veel energie. Die van ons is niet te zwaar ofzo. En wij geven geen gepureerd eten, alles via Rapley methode, dus mogelijk krijgt ze qua hoeveelheden iets minder vast voedsel binnen dan wanneer je gemalen of potjes geeft. Kortom: het "afleren" van de nachtvoeding doen wij hier niet. Ik denk dat ze er steeds minder behoefte aan heeft. Voorheen werd ze bijv. vroeger in de nacht wakker of soms zelfs 2 keer. Nu is dat al verschoven naar eind van de nacht. En heel soms zitten er uitschieters bij dat je vroeg in de nacht wakker wordt en denkt: huh meldt ze zich nu al, dat kan nooit!? Toch een fles melk erin. En dan blijft ze maar onrustig ná een voeding, eerst een beetje kletsen maar dan toch weer huilen na 45 minuten kletsen ofzo, dan besluit ik toch nog meer melk te pakken en gaat er in zijn totaal zo'n 300 ml in, in die twee etappes. Gevalletje groeispurt denk ik dan maar. Ik vind het ook niet zo gek hoor als ze er bijvoorbeeld om 20 uur in liggen, dat ze dan ergens in nacht weer trek krijgen. Tot 2 jaar is dat vrij normaal.