7 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben nu 24 weken en merk ook steeds vaker een zeurende pijn in mn stuitje op. Schijnt een typisch zwangerschapsding te zijn, maar is zeker niet prettig. Te lang zitten maakt het erger.

5 jaar geleden

Klopt heb het ook zo nu en dan, fysio zei dat dat wel kan kloppen rond dit termijn vanwege het gewicht komt er nu ook meer druk op de bekkenbodem, deze trekt ook aan het stuitje. Heb al last van een spier in mn bil, ook deze trekt aan het stuitje. Zal er niet minder om worden zei ze..

5 jaar geleden

Ik heb sinds 16 weken pijn in mn stuitje (nu 27). Vooral bij te veel onderuit gezakt zitten, bukken, te lang lopen veel last. Na een nacht slapen (en dus liggen) trekt het wel weer weg. Niet te drukke en lange dagen plannen. Heel vervelend!

5 jaar geleden

Ik heb nu en tijdens mijn vorige zwangerschap bekkenklachten, het klinkt als bekken pijn. Maar de harde buiken horen daar in mijn ervaring niet bij.. misschien wat rustiger aan doen? Ik heb zelf bij blaasonsteking veel harde buiken en verder bijna geen klachten, misschien even urine latem checken?

5 jaar geleden

Reactie op Tibale93

Ik heb nu en tijdens mijn vorige zwangerschap bekkenklachten, het klinkt al ...
Dank je voor je reactie. Ik had in mijn vorige zwangerschap ook ongebruikelijk veel harde buiken, maar kindje is gewoon geboren in week 40 dus ik denk dat het iets is wat bij mij hoort. Ik zal met de gynaecoloog en fysio even hebben over de bekkenpijn

5 jaar geleden

Met lavendel olie je onderrug laten masseren door je partner. Dit moesten wij bij zwangerschapcursus doen. Daarbij zit je partner op een stoel en zelf zit je op knieën en leun je voorover op een yoga bal. Er werd gemasseerd met massage attributen, dit kan ook gewoon een tennisbal zijn. Dit ging eigenlijk over de laatste weken/met de bevalling dat je hier last van kon krijgen. Dit ivm het hoofdje dat al is ingedaald en dus daardoor die druk veroorzaakt. Misschien de moeite waard om te proberen...

5 jaar geleden

Hier heb ik ook heel veel last van gehad afgelopen, zelfs zo erg dat ik geen stap meer kon verzetten. Heel veel rusten op je zij, met kussentje tussen je benen. Absoluut niks meer tillen ! En op de bank echt rechtop zitten met een kussentje achter je rug. Je houding is op dit moment heel belangrijk! En als je bukt of iets wil oprapen echt door je knieën mee gaan. Het heeft bij mij geholpen en kan nu weer "soort van normaal" lopen!