4 Reacties

5 jaar geleden

Hallo, Hier in 2016 een bypass gehad. Een dumping kan inderdaad deze symptomen geven. Zelf veel last van dat de kleine tegen mijn maag trapt

5 jaar geleden

Je kan een dumping op verschillende manieren krijgen.. en het lijkt idd op een dumping op de manier hoe je het verteld. Of dan eten we teveel,te vettig of te snel.. heb een meerdere eetmomenten op een dag?

5 jaar geleden

Goh.. normaal gezien kan je geen dumping klachten krijgen na een sleeve. Dit kan enkel na een gastric bypass. Heb je al contact opgenomen met je arts die je geopereerd heeft? Die gaat het natuurlijk beter weten 馃槉

5 jaar geleden

Ik zou ook effe contact opnemen met de verpleegkundige vd afdeling bariatrie en overleggen wat je kan doen en waar je moet opletten. Ik heb ook een maag sleeve gehad in juli 2017 en in een van mijn periodieke controles heb ik afgesproken met de verpleegkundige, zodra ik zwanger ben neem ik contact met haar. En sinds dien heb ik om de kwartaal een controle adhv bloedprikken. Dan laat ze alles controleren van vitamines, ijzer, foliumzuur tot werking vd nieren en schildklier. Dat de kleine niet te veel van me snoept en ik te kort aan komt aan iets. Tot nu toe alles was prima. Is raar dat jij die begeleiding niet aangeboden kreeg. Zelfs heb ik advies gekregen om niet de glucose test te doen omdat onze maag niet meer zoveel suiker aan kan, uit ervaring van haar met andere pati毛nten in het verleden. Ik zou bellen, hoeft niet perse aan direct aan de arts die dw operatie heeft verricht, mar de verpleegkundige vd afdelinf is ook prima. Beter een keertje te veel bellen en later spijt ervan dat je niet had gebelt. Succes ermee