5 Reacties

2 jaar geleden

Lees mee!

2 jaar geleden

Als het echt om de dunne ontlasting gaat... Toen mijn dochter ziek was buikgriep dacht ik juist 'OH al het eten wat erin zit is fijn zeker fruit al die vitamine'. Tot de huisarts me vertelde even een weekje geen fruit te geven en volkoren producten veel al te wisselen met wit brood en dergelijke. Binnen een week had ze echt al andere ontlasting!

2 jaar geleden

Reactie op Kiertje20

Als het echt om de dunne ontlasting gaat... Toen mijn dochter ziek was buik ...
Hoeveel fruit geef je? Hij krijgt hier standaard een banaan en dan een appel of peer 😊.

2 jaar geleden

Reactie op Nickky

Hoeveel fruit geef je? Hij krijgt hier standaard een banaan en dan een appe ...
Iedere dag maximaal anderhalf. Maar nooit verwacht dat door toen een weekje geen fruit te geven de dunne ontlasting zo snel weg zou zijn.

2 jaar geleden

Hoi hoi mijn dochter heeft dat eigenlijk ook altijd al gehad. Maar opeens sinds 2 maanden gaat het goed. Heb ook met het cb overlegd en die gaven mij toen aan dat het evt kan komen door te veel melk producten of ranja etc. En dat het vooral belangrijk is dat je kindje genoeg vezels binnen krijgt. Haar advies was gewoon volkoren brood met boter etc. Mijn dochter krijgt smorgens nog een flesje melk 120 ml tussendoor fruit. Tussen de middag 1 of 2 volkoren boterhammen met boter en af en toe wat Jam ofzo. En smiddags al Tussendoortje fruit of koekje en savonds gewoon aardappels groeten en vlees. Gelukkig is het bij mijn meisje zo goed als over nu. Als het het niet vertrouwd zal ik als ik jou was gewoon contact op nemen met het cb of de huisarts. Dat kan nooit kwaad