32 Reacties

4 jaar geleden

Dat vraag ik mij ook af, ik lees even mee

4 jaar geleden

Hi there, Bij ons eerste kindje waren wij bij de eerste echo in het ziekenhuis en daar hoorde wij al bij 6 weken een hartje.. bij de verloskundige doen ze dit vanaf 7/8 weken.. Je zou een hartje kunnen horen kloppen😘

4 jaar geleden

Als het goed is wel, mijn vriend en ik willen over 2 weken ongeveer een pret echo (vroege echo) laten maken. Dit valt niet onder je verzekering.

4 jaar geleden

Bij mijn zwangerschap vorig kon ik het hartje zien kloppen op 6 weken 2 dagen. :)

4 jaar geleden

Ik heb mijn eerste echo met 7 weken en volgens ziekenhuis zou ik dan een hartslag moeten kunnen zien.

4 jaar geleden

Als het goed is gaat op of rondom dag 35 het hartje kloppen. Maar dat wil volgens mij nog niet altijd zeggen dat het ook op iedere echo even makkelijk te zien is.

4 jaar geleden

Dat is mij wel verteld bij het maken van de afspraak. De eerste echo heb ik 21 februari, ben dan dus 7 weken... Spannend!

4 jaar geleden

Misschien een domme vraag maar is het 7weken na de laatste x ongesteld of 7weken na de bevruchting?

4 jaar geleden

Reactie op zilverwenneke

Misschien een domme vraag maar is het 7weken na de laatste x ongesteld of 7 ...
7 weken na de eerste dag van je laatste menstruatie ! Liefs, K

4 jaar geleden

Ik mag 24 februari voor mijn eerste echo, dan ben ik 7 weken + 1 dag. Volgens het ziekenhuis zou dan een hartje te zien moeten zijn. Vind het waanzinnig spannend, zeker na een miskraam vorig jaar, dus die drie weken zullen wel omkruipen!

4 jaar geleden

Bij ons wel. Was 7+1

4 jaar geleden

Dankjulliewel voor jullie berichten. Dan heb ik er vertrouwen in dat wij dan ook een hartje kunnen horen. En anders wachten nog even af. ❤️ liefs J.

4 jaar geleden

Ik vraag mij dit ook keihard af... dit is mijn eerste zwangerschap, ik zit met zoveel vragen, ik ben zo ongerust dat er iets fout zal gaan maar die secretaresse van de gynaecologie afdeling heeft me alles behalve geholpen.. ik vroeg om een 1e afspraak op 27feb want dan ben ik 8w. Dat was volzet en toen zei ze ja kom anders 24 feb. Nu heb ik schrik dat dit te vroeg is.. ZUCHT

4 jaar geleden

Word er dan bij de eerste afspraak een echo gemaak??

4 jaar geleden

Reactie op Jdoesborg

Word er dan bij de eerste afspraak een echo gemaak??
Ik was 7+1 en toen had ik een inwendige echo

4 jaar geleden

Reactie op Jdoesborg

Word er dan bij de eerste afspraak een echo gemaak??
Ja bij mijn VK wel. Dus eerste afspraak ben ik 7+2 en als alles dan goed zit hopelijk met de echo, dan pas een intake met nieuwe afspraak.

4 jaar geleden

Ik heb vandaag een echo gehad met 5+5 weken, omdat ik steeds wat licht bloedverlies heb in de ochtend. Werd gek van onzekerheid. Ik heb een mooi kloppend hartje gezien ❤️. En verder was alles helemaal prima in orde gelukkig. Dus ruim voor de 7 weken een kloppend hartje.

4 jaar geleden

Reactie op watervrouw23

Ik heb vandaag een echo gehad met 5+5 weken, omdat ik steeds wat licht bloe ...
Wat fijn! Ik ben vandaag ook 5+5 en had al een afspraak staan bij de gynaecoloog voordat we wisten dat ik zwanger was. Dat is morgen, hoop zo dat ze een echo willen doen💙🙏🏼

4 jaar geleden

Reactie op Shelbyy

Wat fijn! Ik ben vandaag ook 5+5 en had al een afspraak staan bij de gynaec ...
Oh spannend. Zal voor je duimen dat het er allemaal goed uitziet 🤞🏽 Mijn verloskundige gaf wel heel duidelijk aan, voordat ze een echo maakte, dat het ook goed kon zijn dat er nog geen kloppend hartje te zien zou zijn. Het ging erom hangen. Had eigenlijk mijn eerste echo 18 feb staan. Gelukkig was het heel duidelijk te zien.

4 jaar geleden

Reactie op watervrouw23

Oh spannend. Zal voor je duimen dat het er allemaal goed uitziet 🤞🏽 Mijn ...
Wat fijn zeg en wat zal het een opluchting zijn geweest! Lekker van genieten. Ja ik ben me er ook bewust van, of het idee dat er misschien niks zit. Zenuwslopend hé! Dankjewel, duimen zelf ook hard mee❤️🤞🏼