49 Reacties

5 jaar geleden

100% coco's olie, 100% cacaoboter of 100% sheabutter! Alle 3 uitstekend voor extreem droge huid en eczeem.

5 jaar geleden

Ik lees mee! Mijn zoontje heeft ook last van eczeem en dan vooral in z’n nekje. Zo zielig. Ik smeer nu met inoli creme, heb wel het idee dat het daardoor iets minder is geworden.

5 jaar geleden

Gebruik je toevallig wasverzachter? Dag kan ook voor irritatie zorgen, net zoals wasmiddel. Ook eventjes kijken naar shampoo en bodylotion etc ☺️ om te smeren: bepanthen, sudocreme kan misschien helpen. Is het nou heel erg informeer ook eventjes bij je huisarts ☺️ Succes! 🎀

5 jaar geleden

Ja hier 🙋🏼‍♀️ Op zn gezichtje en dan vooral wangen en slapen. Ik ben na 1,5 maand vaseline cetamacrogolcreme smeren naar huisarts gegaan en nu smeer ik een hydrocortison. Eerste week 2x per dag, dan week 1 keer en zo langzaam afbouwen in combinatie met cetamacrogolcreme. Eczeem is bijna weg nu 👌🏼

5 jaar geleden

Deze werkt bij ons kindje heel goed op z’n wangen. Op advies van CB!

5 jaar geleden

Reactie op Lynn82

Ja hier 🙋🏼‍♀️ Op zn gezichtje en dan vooral wangen en slapen. Ik ben na 1 ...
Oh en ook gaat mijn zoontje maar 2x per week in bad en smeer ik zijn lijfje daarna in met neutralolie. Gebruik ook wasgel van neutral. Andere dagen gewoon wassen met washandje. Hij heeft een extreem gevoelige huid (ook droge plekken)

5 jaar geleden

Je kan bij de huisarts om vasaline parafinne of lanette zalf vragen. Ik heb deze zelf ook voor mijn kindjes. De eerste bestrijding tegen eczeem is vet houden.

5 jaar geleden

Reactie op Lynn82

Ja hier 🙋🏼‍♀️ Op zn gezichtje en dan vooral wangen en slapen. Ik ben na 1 ...
Ik had inderdaad ook cortisone gekregen van de huisarts. Maar vind het niet zo fijn om dit te gebruiken op zo'n klein mannetje. Maar cetamacrogolcreme kan ik inderdaad zeker ook proberen :)

VRIEND

5 jaar geleden

Ik gebruik 1 a 2 keer in de week de huidolie van weleda, trekt heerlijk in de huid! Aanrader

5 jaar geleden

Ik ben naar de huisarts gegaan, omdat het zo erg werd. Zalf via huiarts gekregen.

5 jaar geleden

Mijn zoontje heeft t ook heel erg.. ik heb al 4 verschillende crèmes geprobeerd en niks lijkt te helpen... t is nu zo erg dat ik van de week naar de dokter ben geweest en die heeft me door verwezen naar de dermatoloog. Omdat het zo erg is...

5 jaar geleden

Eerst hormoonzalf van de huisarts toen ember extreem erg was, toen dit beter werd zijn we gestart met Eucerin smeren en dat heeft heeft hij ons geholpen. Daarnaast opletten met wasmiddel en zeep. Eerst hebben we Neutral gebruikt maar dat werd op een gegeven moment z’n chemisch luchtje dat we met Melkmeisje de babylijn zijn gaan gebruiken en erg tevreden daarover.

5 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft KMA (nu nutramigen) en zit/zat regelmatig onder. Wij gebruikte eerste Lanette en niveau (parfumvrij) maar ook daar had ze last van. We gebruiken nu dexeryl creme en dit is een verademing (ook voor mijn eigen eczeem). Het smeert fijn en houd de huid een tijdje vet (ook beter dan neutral creme). Is een tip van de huisarts geweest. Ik ben ontzettend blij met de creme.

5 jaar geleden

Bij mijn dochter hielp 'vaseline lanette creme' eventjes. Maar daarna overgestapt op 'koelzalf onder rozenolie'. Huid is nu rustig. Beide via de dermatoloog. https://nationale-apotheek.nl/product/koelzalf-zonder-rozenolie-tube-100gr/

5 jaar geleden

Reactie op Furdenise

Mijn dochtertje heeft KMA (nu nutramigen) en zit/zat regelmatig onder. Wij ...
Oh dit ziet er precies zo uit als bij mijn zoontje. Zo zielig. Ik ga die crème dan ook bestellen. Fijn dat het voor jullie werkt! Naar hoe lang merkten jullie verschil door koemelk vrij te gaan?

5 jaar geleden

Reactie op LieveJuf

Eerst hormoonzalf van de huisarts toen ember extreem erg was, toen dit bete ...
Deze foto hoorde er bij 😀

5 jaar geleden

Ik gebruik de inoli en helpt erg goed tegen droge huid. Ik gebruik hem sinds kort ook voor mezelf omdat ik er ook last van heb

5 jaar geleden

Lipikar Ap+m balsem van la Roche posay... Heel snel resultaat!!

5 jaar geleden

Reactie op LieveJuf

Deze foto hoorde er bij 😀
Ik gebruik deze ook op de ergste plekjes. Ik gebruik ook een bodylotion van eucerin na het badje.

5 jaar geleden

Reactie op Nele373

Lipikar Ap+m balsem van la Roche posay... Heel snel resultaat!!
Agree, heel snel geholpen bij mijn zoontje zn wangen/kin. Ik smeer het een aantal keer per dag en zag de 1e keer direct resultaat