8 Reacties

VRIEND

3 jaar geleden

Ja volgens mij mag dit vanaf 1 jaar.

3 jaar geleden

Nog nooit over nagedacht. Maar lijkt mij geen probleem vanaf 1 jaar mogen ze alles mee eten 🍽

3 jaar geleden

Ik vind deze nog best hard gekookt. Al het eiwit en eigeel is zo goeg als gestold. Ik zou een eitje wat snotterig is, dus eigeel nog niet gestold nog niet aan mijn kleine dame geven. Maar zij reageert op voeding in haar ontlastingspatroon. Heeft gevoelige darmen. Volg je kindje. Als je het geeft en het leidt tot een ander ontlastingspatroon (frequentie en consistentie) dan je gewend bent, dan zou ik het niet meer geven.

3 jaar geleden

Zacht gekookte ei heeft toch salmonella risico net als ongare kip?

3 jaar geleden

Ik zou het nog niet doen.. want zij reageren nog altijd sneller op salmonella en andere beesten .. ze zijn nog veel gevoeliger voor rauwe dingen

3 jaar geleden

Ik noem dit al bijna hard gekookt dus ja dit is in zo'n mate verhit dat de kans om enge dingen wel heeeeel klein is.. (naar mij idee) ik zou t geven (als mijn zoontje niet allergisch was voor ei 😅)

3 jaar geleden

Kinderen tot 4 (geloof ik) mogen geen rauwe producten omdat ze veel gevoeliger zijn voor bacteriën e.d. Een zacht gekookt ei wordt dus afgeraden. Ik moet wel zeggen dat ik het eitje op de foto geen zacht gekookt eitje zou noemen, bij zacht denk ik aan nog flubberig/drabberig eigeel of eiwit (maar ik zou zelf het eitje van de foto wel 1 minuutje langer koken)

2 jaar geleden

Dankjewell voor jullie reacties, na een lange tijd eventjes gelezen. Ben aan het eind van mijn tweede zwangerschap en de baby kan wel elk moment komen 😊 Ik heb de eieren op de foto toch aan papa gegeven en opnieuw een hardgekookt eitje klaargemaakt. Op veel sites gelezen dat je eieren toch echt hard moet laten koken dus het zekere voor het onzekere genomen. Ik heb zelf ook al een lange tijd niet kunnen eten zo een zachtgekookt eitje. Hopelijk binnenkort wel weer 😄