205 Reacties

4 jaar geleden

Gefeliciteerd met je zwangerschap 🍀. Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad en ben precies 7 weken. Ze deden eigenlijk niks bijzonders. Ik kreeg mijn uitgerekende datum te horen en heb het hartje zien kloppen. Maar dit is misschien omdat ik via IUI zwanger ben geworden en de echo in de kliniek heb gehad. De19e ga ik naar de verloskundige praktijk en heb daarvoor wel een hele vragenlijst gekregen om in te vullen. Ook om bloed te prikken voor vitamines etc. En veel uitleg over de nip test en 11 weken echo 🌸. Ik weet niet of het bij iedereen hetzelfde is ?!

4 jaar geleden

Hi, ik heb een paar weken terug mijn eerste echo gehad en ik vond het echt super spannend. Ik was toen ongeveer 7,5 week. Bij mij was het een hele korte afspraak van ongeveer 20 minuten. De verloskundige vroeg of ik bloedingen had gehad of hele erge krampen. Daarna mocht ik eigenlijk gelijk op de tafel gaan liggen. ze vertelde dat ze meestal eerste een gewone echo op de buik probeert maar als er niks te zien was dat we dan een inwendige echo moesten doen. gelukkig hoefde dat niet en was er naar een paar seconden al beeld van een kloppend hartje. Hierna hebben een afspraak gemaakt voor een uitgebreide intake. Deze hebben we vorige week gehad met een uitgebreid gesprek.

4 jaar geleden

Bij de intake gaan ze veel vragen over jullie gezondheid, de gezondheid van familie of er bepaalde ziektes in de familie zitten. Er worden bepaalde dingen uitgelegt zoals de nipttest en andere dingen. Verder moet je op de weegschaal en word je bloeddruk gemeten. De echo zal inwendig zijn neem ik aan. Met 8 weken is nog niet extreem veel te zien, maar als het goed is kan je het hartje zien kloppen.

4 jaar geleden

Wij hebben 11 maart onze 1e echo, zo spannend. De tijd gaat zo langzaam 😤 haha

4 jaar geleden

Morgen hebben wij de eerste echo! Ik ben dan 6+5 hopelijk is alles goed met het kleintje🥰 spannend!!

4 jaar geleden

Reactie op Charena

Morgen hebben wij de eerste echo! Ik ben dan 6+5 hopelijk is alles goed met ...
Is er een rede dat je zo vroeg mag? Ik dacht dat 8 al vroeg was eigenlijk. Veel succes!! 💋

4 jaar geleden

Hier helaas 18 maart pas de eerste echo. Dan ben ik 8+2. Bij ons doen ze ook standaard met 8 weken een echo, de vitaliteitsecho heet het.

4 jaar geleden

Hee, ik heb 24 februari mijn aller eerste echo gehad van ons eerste wondertje! 🤩 Zo ontzettend spannend, wist zelf ook niet goed hoeveel weken ik precies was maar blijkbaar toen 8 weken en 4 dagen. Zij hebben een uitwendige echo gemaakt en alles was meteen goed te zien. Dus stap er met gezonde spanning in want stress is ook niet goed voor je zelf en je kindje! 😘

4 jaar geleden

Reactie op Dootje-Do

Is er een rede dat je zo vroeg mag? Ik dacht dat 8 al vroeg was eigenlijk. ...
Wij wouden graag een echo vanaf wanneer dat mogelijk was en gelukkig kon het al met 6+5 ze zeggen beter bij 8 weken om er zeker van te zijn dat ze een hartje kunnen horen . Nu is het hopen dat we het vandaag al mogen horen☺️ ik kijk er echt naar uit! Nog 2 uur😍 dankjewel!!

4 jaar geleden

Volgende week donderdag hebben we de eerste echo, zou dan op 10,5 week zitten. Heb dan ook gelijk de intake. Wel fijn, hebben we het ineenkeer gehad🙈 gaan dan s'avonds het aan m'n ouders vertellen. Erg veel zin in😃

4 jaar geleden

Wij hebben 12 maart onze eerste echo. Eerst gaan ze de echo doen (zou dan precies 9 weken zijn; ik krijg 'm wat vroeger i.v.m mijn zware ziekteverleden) en daarna de intake, ik heb vernomen dat ze dan ziekteverleden van jou en je partner uit gaan zoeken om eventuele afwijkingen alvast in kaart te kunnen brengen, ze gaan je gewicht opnemen e.d.. Ik kan echt niet meer wachten! Ons eerste kindje.. ♡

4 jaar geleden

De echo vandaag was echt een fijn moment! Eindelijk een geruststelling kunnen vinden dat alles goed gaat met het kleintje! We hebben de hartslag zien kloppen,helaas nog niet gehoord door een warmtestraling wat nog te vroeg is voor het stadium week 6 over 2 weken een nieuwe echo en dan horen we hopelijk meer❤️

4 jaar geleden

Reactie op Charena

De echo vandaag was echt een fijn moment! Eindelijk een geruststelling kunn ...
Wat fijn!!

4 jaar geleden

Ik heb 17 maart mijn eerste echo... ik tel de dagen af. Kan haast niet meer wachten. Duurt nog te lang!

4 jaar geleden

Morgen eindelijk aan de beurt 🥰 dan 7+5

4 jaar geleden

Reactie op deems-24

Ik heb 17 maart mijn eerste echo... ik tel de dagen af. Kan haast niet meer ...
Ik ook 17 maart dan 8+1 maar al 3 weke positieve testen in hand dus het wachten duurt lang!

4 jaar geleden

Ik ben vandaag geweest! Ben 8+2, uitwending heel goed te zien. Mijn “ kindje “ is bijna 2 cm en had een super krachtige hartslag 🥰 Met een volle blaas gaan, hebben ze het mooiste beeld! Foto van de echo is helaas op een raar moment gemaakt maar dit is een screenshot van het filmpje. Wij zijn dol gelukkig!!

4 jaar geleden

Wij hebben vandaag de 2e echo gehad! De eerste hebben we met 6 weken gehad omdat we niet zeker wisten hoeveel weken ik zou zij i.v.m. miskraam voor deze zwangerschap. Vandaag met 8 weken een echo gehad! De vruchtzak leek eerst leeg te zijn we moesten naar een ander echo apparaat om uit te sluiten! En naar goed zoeken zat er toch helemaal in het hoekje een vruchtje met een mooi krachtig kloppend hartje! Gelukkig!💖💙 Raak niet meteen in paniek als je niet meteen iets in beeld hebt! Die kleintjes kunnen zich goed verstoppen!😄

4 jaar geleden

Reactie op MommyofN.

Ik ben vandaag geweest! Ben 8+2, uitwending heel goed te zien. Mijn “ kindj ...
Wat appart hier zeggen ze onder 10 weken lege blaas boven 10 weken volle blaas. Voor beste echos

4 jaar geleden

Wat appart hier zeggen ze onder 10 weken lege blaas boven 10 weken volle bl ...
Waarschijnlijk doen ze onder 10 weken een inwendige echo en dan is een lege blaas beter.