205 Reacties

4 jaar geleden

Ik was zo emotioneel dat ik alleen naar de termijnecho moest, maar toen ik er eenmaal was viel alles onwijs mee. Videobellen en mee laten kijken naar het scherm van de verloskundige. Ik had zelfs mijn camera mee en had deze aan de beugel van de muur vast gezet, zodat ik de echo ook had gefilmd. Leuk om nog eens terug te kijken en ook leuk om aan familie te laten zien. Hoop dat jullie ook een goede echo hebben en kunnen genieten!

4 jaar geleden

Ik moest gisteren ook alleen naar de termijnecho. Vond het echt heel spannend! Maar gelukkig werd er al snel door de vk gezegd dat het hartje mooi klopte! Merkte gelijk dat ik kon ontspannen en genieten! 🥰 En... Mooi filmpje voor mijn man gemaakt, waardoor ik nu zelf ook steeds even opnieuw kan kijken. Dat filmen van de echo houden we erin! 😁

4 jaar geleden

Reactie op Sassiej89

Ik moest gisteren ook alleen naar de termijnecho. Vond het echt heel spanne ...
Ik mag a.s. donderdag naar de gynaecoloog voor de 3e echo, dan de termijn echo. Weet wel zeker dat m'n vriend niet mee mag. Dus maak ik ook wel een filmpje voor hem. Idd leuk om daarna ook zelf terug te kijken! Wil daarna gelijk bloedprikken voor de NIPT. Hopelijk kan dat wel gewoon doorgaan.

4 jaar geleden

Reactie op P24

Mijn eerste echo in het ziekenhuis is volgende week. Het is de termijn echo ...
Ik met 10+3 ongeveer

4 jaar geleden

Reactie op P24

Mijn eerste echo in het ziekenhuis is volgende week. Het is de termijn echo ...
Ik had mijn termijnecho bij 10+4, maar is blijkbaar heel normaal termijnecho is tussen 8-12 weken.. net als dat die 12 weken richtlijnen ook nog vanuit vroeger komt. Ze kunnen tegenwoordig zoveel meer zien met de echos die ze nu maken.

4 jaar geleden

ik heb Aankomende dinsdag de termijn echo.. ik ben dan 12 weken. Ik moet ook alleen komen helaas😣. Vind t zo eng!

4 jaar geleden

Reactie op P24

Mijn eerste echo in het ziekenhuis is volgende week. Het is de termijn echo ...
Ik had mijn termijn echo met 9+6!

4 jaar geleden

Reactie op Ctjemartina

ik heb Aankomende dinsdag de termijn echo.. ik ben dan 12 weken. Ik moet oo ...
Ik heb aankomende vrijdag mijn termijn echo. Vind het ook zo spannend..

4 jaar geleden

Reactie op Noukiejjjj

Ik heb aankomende vrijdag mijn termijn echo. Vind het ook zo spannend..
Ik ook! Ben dan 10+5. Wel al vroege echo cho gehad? Ik wel met 7+5

4 jaar geleden

Reactie op VadXx

Ik ook! Ben dan 10+5. Wel al vroege echo cho gehad? Ik wel met 7+5
Ik ben dan 11+1 rond 7 weken heb ik mijn 1e echo gehad ivm bloedverlies.. toen al mooi kloppend hartje gezien.. maar toch blijft spannend en zeker omdat je nu ook alleen erheen moet..

4 jaar geleden

Ik had mijn eerste echo bij 8+2 Nu 30 maart weer heen. Spannend!!

4 jaar geleden

Ik heb met 7 weken en 10 weken een echo gehad, afgelopen vrijdag was er een duidelijk kloppend hartje te zien ❤

4 jaar geleden

Reactie op P24

Mijn eerste echo in het ziekenhuis is volgende week. Het is de termijn echo ...
Hi Pleun, Mijn eerste echo is as woensdag. Dan ben ik ook (pas) 8 + 6 weken volgens mijn berekening. Is redelijk vroeg (normaal tussen 8-12 weken dacht ik) maar mijn eerste echo afgelopen donderdag ging helaas niet door en was dus blij dat ik maar een weekje hoefde te wachten. Als as woensdag inderdaad een termijnecho kan zijn/ als ze voldoende kunnen zien en meten dan heb ik ook pas met 20 weken mijn eerstvolgende echo. Kunnen ze niet voldoende zien dan heb ik alsnog een termijnecho met 11/12 weken. Ik vind het ook vroeg maar ik kan me herinneren dat ik bij mijn eerste zwangerschap in niet-Corona tijd ;-) ook zo’n vroege termijnecho had. Vind alleen het gat tussen die echo en dan de 20 weken echo zo groot. Tussendoor natuurlijk wel controle ed maar weinig echo’s. Dus snap je vraag.. maar heb er maar vertrouwen in dat ze ons goed informeren. En als ze niet voldoende kunnen zien, dan zeggen ze dat en volgt er een (andere) termijnecho! :-) Succes!!

4 jaar geleden

Reactie op Elsanne

Hi Pleun, Mijn eerste echo is as woensdag. Dan ben ik ook (pas) 8 + 6 weken ...
Hoi Elsanne, oh hier precies hetzelfde verhaal. Had de vk nog even gebeld voor de zekerheid. Hele fijne gedachte dat ze bij 11 weken anders gewoon nog een echo doen om het termijn te bepalen ☺️ heel veel succes woensdag!

4 jaar geleden

Reactie op Wschoonbeek

Ik heb met 7 weken en 10 weken een echo gehad, afgelopen vrijdag was er een ...
Ik heb ook een echo gehad met 7 weken, straks weer met 10 weken. Hoe was de 10 weken echo? ik had een hele goeie 7 weken echo maar ben al weer zenuwachtig voor de volgende jeetje.

4 jaar geleden

Gaat er nog iemand in op haar vraag?

4 jaar geleden

Lekker boeiend al jouw verhalen posten terwijl iemand wil weten wat er nu eigenlijk gebeurd bij zon eerste afspraak/ echo... 🤦‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op mammazoe

Lekker boeiend al jouw verhalen posten terwijl iemand wil weten wat er nu e ...
Ze controleren het embryo, de lengte, of er een hartslag is, en de termijn voor dat je denkt te zijn. Meer niet. Mijn eerste echo heeft zon dikke 5 min geduurd.

4 jaar geleden

Vandaag onze termijn echo gehad ons spruitje was lekker aan bewegen waar door meten lastig was maar uiteindelijk kon het we zijn nu 10 weken en 3 dagen zwanger ipv 10 weken en 2 dagen dus 1 bonus dagje erbij voor ons en uitgerekend op 24 oktober , spruitje zag er goed uit en gelukkig was alles goed 🥰 Mijn dag kan niet meer stuk

4 jaar geleden

Wat is dit voor jullie...?? Ik heb de indruk dat de gyne niet durfde bevestigen dat het een jongen was.. ik aarzel dus 🤔