75 Reacties

4 jaar geleden

Gefeliciteerd allemaal!!! Ik ben ook in december gestopt met de pil en afgelopen week bleef mijn menstruatie al 1,5 week weg dus een test gehaald. Voor ons ook ontzettend snel gegaan ons eerst kindje we zijn heel gelukkig maar vinden het zo spannend. Ik heb zelf nog nergens last van wel bepaalde geurtjes die ik niet zo goed kan verdragen. Iets minder eetlust en nacht een opgeblazen gevoel maar als dat alles is tot nu toe dan teken ik ervoor 🙈

4 jaar geleden

Gefeliciteerd!! Wij verwachten ook ons eerste kindje, na 8 IUI pogingen is het dan eindelijk raak!! Ik heb ook de hele dag staan kijken naar de testen. Het is zo onwerkelijk!

4 jaar geleden

Goedemorgen Floortje, Als eerst van harte gefeliciteerd! Ik herken me ontzettend in je gevoel! Ik heb afgelopem woensdag een test gedaan (met in mijn achterhoofd dat het "toch weer niet zou zijn" dit ivm traject in ziekenhuis).. toen de eerste test positief was dacht ik.. huh dit moet fout zijn. tweede test was ook positief😍 Blijdschap tot en met.. toch voor de zekerheid meer testen gaan halen en ook de 3e was echt positief.. kan het nu nog niet geloven en pak ze iedere dag uit de la! Ik vind het wel ontzettend spannend.. 19 februari krijg ik mijn eerste echo en ben ergens heel bang dat het fout gaat! Alles wzt ik voel denk ik is dit wel goed.. hoort dit wel! Des al niet te min vind ik het ontzettend leuk en vind ik het moeilijk om mijn mond te houden😅 Ik wil je heel veel plezier wensen de aankomende tijd! Geniet ervan groetjes Manon

4 jaar geleden

Vanmorgen opnieuw getest na de eerste positieve test zaterdag (heel onwerkelijk nog) en weer positief 😊 ook ons eerste kindje, het zou dan meteen de eerste keer raak zijn na het stoppen met de pil. Voor nu voelt het nog erg onzeker en onwerkelijk en ook heel blij (maar durf nog niet erg blij te zijn omdat het zo pril is 😬)

4 jaar geleden

En natuurlijk van harte gefeliciteerd!!

4 jaar geleden

Wat leuk gefeliciteerd, Hier het zelfde ook zwanger van de eerste en kan het ook nog niet geloven. Had vrijdag een test gedaan en deze keer dacht ik juist het is niet gelukt maar toch wel. Ook nog steeds veel ongeloof, nu 5 weekjes zwanger.

4 jaar geleden

Van Harte Gefeliciteerd!! Wij zijn ook zwanger van ons eerste kindje 😍 Het ging bij ons veeel sneller dan gedacht! We zijn er super blij mee! Maar denk ook af en toe van.. als alles maar goed gaat! Wat gaaf om zo al jullie verhalen te lezen. Wat is Nederland toch ontzettend vruchtbaar 😋😋

4 jaar geleden

Gefeliciteerd ! Wij zijn bijna een jaartje bezig, weet het niet lang voor sommige welk jaren bezig zijn maar dit voelde voor mij als een eeuwigheid ! 28 januari getest en deze was positief! Zou deze dag ongesteld moeten worden maar ik dacht sochtends, ga gewoon testen met in mn achterhoofd ; zonde het word toch weer een teleurstelling. Totdat het 2de streepje te voorschijn kwam ! Stond te trillen op mn benen, kon het niet geloven! Gelijk naar beneden gelopen naar mn man en de test voor hem neergelegd. Zo blij dat we waren! Vind het heel moeilijk om mn mond te houden want ik ben best een open boek tegen vriendinnen en op werk 😊 Afgelopen weekend hebben we het tegen beide ouders verteld, zij waren allemaal zo blij voor ons ! Eerste echo staat op 17 feb gepland, kan niet wachten Voor onze ouders hadden we een rompertje met de tekst: gefeliciteerd jullie worden opa en oma voor mijn schoonouders en voor mijn ouders 1 met de tekst gefeliciteerd jullie worden weer opa en oma. Dan heb ik voor mijn 3 nichtjes een t-shirt laten maken met de tekst; ik word grote nicht ! Ben benieuwd naar hun reactie, we willen nog even wachten met vertellen tegen vrienden en mijn broer en zus!

4 jaar geleden

Dag allemaal! Jeetje wat ontzettend spannend zeg dit allemaal. Iedereen gefeliciteerd!🥰 Ook ik kwam er afgelopen weekend achter dat ik zwanger ben van ons eerste kindje en ik kan het maar niet geloven, zo onwerkelijk en zo onzeker over alles. Ook spannend wat er nu allemaal op je af komt en vooral eigenlijk geen idee waar te beginnen. In ieder geval mij net online bij de verloskundige aangemeld. Fijn dat we zo elkaar kunnen helpen, erover kunnen praten want het is mijn grootste geheim nu en elkaar tips kunnen geven!🍀😄

4 jaar geleden

Hallo mede zwangere dames! Wat een leuke en fijne topic! Heerlijk om te lezen dat jullie je hetzelfde voelen als ik! Afgelopen zaterdag tot onze verbazing positief getest! Zouden over een aantal weken beginnen met een traject in het ziekenhuis maar het is toch gelukt!! Vind het nog zo onwerkelijk en spannend!! Nu 4+3 en over 3 weken de eerste echo! We hebben nogal een bourgondisch leven dus ik ben echt aan het worstelen met alle feestjes en etentjes die ik komende tijd gepland heb! Hoe ga ik dit verborgen houden? Hoe pakken jullie dit aan? Goeie smoesjes zijn welkom😊🤔

4 jaar geleden

Reactie op R1990

Hallo mede zwangere dames! Wat een leuke en fijne topic! Heerlijk om te le ...
Ik ben nu 5+2 en begin al last van mijn rug te krijgen. Die was al zwak en nu nog zwakker. Dus gooi het nog op me rug als ik pijn heb. Winterdip vanwege de moeheid en ik drink en rook niet dus ik heb daar geen smoesjes voor!🙈 OpZich mag je best veel eten als zwangere, ik gebruik de app ZwangerHap daar kan je precies intikken wat je wilt eten en dan komt er naar voren of je dat wel of niet mag. En anders dat je aan de lijn doet? Haha! Succes

4 jaar geleden

Reactie op R1990

Hallo mede zwangere dames! Wat een leuke en fijne topic! Heerlijk om te le ...
Dry February? 🤔 Goede voornemens qua eten en drinken? Ziek? Of dat je een documentaire hebt gezien over de voedselindustrie en nu alleen nog maar gezond eten wil

4 jaar geleden

Hoi allemaal, En natuurlijk gefeliciteerd! Ook wij verwachten ons 1e kindje in oktober. Zo moeilijk om het stil te houden dus blij dat ik het even kan delen met jullie. Daarnaast vind ik het super spannend omdat het nog zo pril is. Hebben jullie ook last van menstruatiepijn ? Buiten dat, heb ik nergens last van.

4 jaar geleden

Reactie op Kvn

Hoi allemaal, En natuurlijk gefeliciteerd! Ook wij verwachten ons 1e kindj ...
Gefeliciteerd😄 ik vind het ook heel moeilijk dat je het niet met anderen kunt delen, gelukkig hier. Ik heb ook alleen last van krampen in mijn onderbuik en een opgezette buik, verder nergens last van. Hoe voelt het om zwanger te zijn? Geen idee haha

4 jaar geleden

Reactie op Leen29

Gefeliciteerd😄 ik vind het ook heel moeilijk dat je het niet met anderen k ...
Dankjewel, jij ook natuurlijk! Precies dat, geen idee hoe het zou moeten voelen haha.. Ik merk dat ik alles Google op moment dat ik iets voel, maar het hoort er allemaal bij lees ik haha

4 jaar geleden

Reactie op Kvn

Dankjewel, jij ook natuurlijk! Precies dat, geen idee hoe het zou moeten vo ...
Oooh wat herkenbaar zeg haha. Is Google ook jullie beste vriend? 🤦‍♀️ Haha, hoe het voelt om zwanger te zijn, geen idee. Maakt het jullie ook zoo aan het twijfelen? Dat je geen of weinig kwaaltjes hebt.. Straks gaat het mis, is het al mis gegaan, komt het goed? Men o men. Aan de andere kant, straks worden we enorm misselijk, dan willen we denk ik graag terug naar deze tijd...

4 jaar geleden

We lopen gelijk ! Ik ook eergisteren een test gedaan en maandag teruggebeld de echo is 27 feb 😁 zo spannend!! Ik zou volgens sites uitgerekend zijn op 15 oktober maar een termijn echo op 12 weken moet het natuurlijk vaststellen. Heb je al symptomen?

4 jaar geleden

Reactie op Pinkeltje

We lopen gelijk ! Ik ook eergisteren een test gedaan en maandag teruggebeld ...
Wat leuk!! Gefeliciteerd!! Ik merk dat ik heel snel vol zit en ook nergens echt zin in heb qua eten. Af en toe een vlaag misselijkheid. Verder nog niet echt symptomen😁

4 jaar geleden

Reactie op Wondertje1234

Oooh wat herkenbaar zeg haha. Is Google ook jullie beste vriend? 🤦‍♀️ Hah ...
Haha heeel erg herkenbaar! Twijfel over alles inderdaad! Wordt sochtends wakker en dan denk ik ' zou ik nog steeds zwanger zijn?!' Het is zo gek en spannend. Maar misschien moeten we deze tijd waarin we nog niet zoveel nare kwaaltjes hebben inderdaar maar koesteren. 😊

4 jaar geleden

Ik voel me ook nog helemaal goed. Savonds wat krampen maar sochtends helemaal niks. Maar nog wel steeds een positieve zwangerschapstest, dus ik denk dat we het inderdaad voor zo lang het kan moeten koesteren. Ik krijg net mail dat ik 4 maart de intake heb bij de verloskundige en waarschijnlijk eind maart de termijnecho. Jeetje wat spannend, ik zie nu al door de bomen het bos niet meer🙈 vergeet ik geen dingen, moet ik al iets regelen, hoe werkt dit allemaal, ik kan aan niks anders meer denken😅 En wat duurt het nog lang voordat het maart is haha! Wachten jullie tot de termijnecho of gaan jullie alvast voor een vroege vitaliteitsecho? Ik denk dat we komende weken gewoon moeten wachten, nog niks hoeven te regelen of te doen, alleen gezond leven...