9 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Anoniem88
Toen je nog samen was met je ex-man-vriend moest er toch ook gekookt worden ...
Nee klopt dat is waar. Misschien is het ook de vermoeidheid door de scheiding en alles.
één jaar geleden
Ik ben ook alleen en maak vaak op dagen dat ik niet werk tomatensaus/kipkerriesaus/curry madras/kiproomsaus/soepen. Ik maak dan gelijk een grote pan vol en vries de sauzen in porties in. Op opvangdagen hoef ik dan alleen saus/soep op te warmen en pasta/rijst te koken. Succes met alles! You can do it 💪🏼
één jaar geleden
Reactie op Lynn82
Ik ben ook alleen en maak vaak op dagen dat ik niet werk tomatensaus/kipker ...
Bedankt voor de tip😊
één jaar geleden
Reactie op Anoniem88
Toen je nog samen was met je ex-man-vriend moest er toch ook gekookt worden ...
Koken voor alleen jezelf is toch anders vind ik.. als mijn man 's avonds op pad is en ik kom moe uit het werk en weet dat mijn dochter toch nauwelijks mee eet, ben ik vaak ook niet zo gemotiveerd om te koken 🤭 terwijl alle andere avonden als we samen met onze dochter eten kook ik zonder moeite haha.
@ts ik zou nu niet teveel van jezelf vragen. Het kost even tijd om een nieuw ritme te vinden. Soepz/wraps/pasta/rijstgerechten zijn zo klaar en ook makkelijk om voor 2 avonden (of meer te maken). Dan hoef je het de dag er na alleen maar op te warmen.
Van 1x in de week een tosti of brood met gebakken ei oid en wat rauwkost erbij of een stoommaaltijd wordt trouwens ook niemand slechter!
You've got this!
één jaar geleden
Ik ben ook alleen en werk 4 dagen in de week. Ik kook eigenlijk altijd in het vooruit en standaard voor 2 dagen of meer en vries het in wat Lynn82 zegt. Dan hoef ik het alleen maar op te warmen.
Ik heb ook dagen dat ik thuiswerk, dan kook ik onder werktijd vaak voor ‘s avonds of ik breng het aan de kook en zet het in een soort van hooikist en ga m’n zoon halen van de opvang
één jaar geleden
Ik kook op mijn werkdagen vaak makkelijk. Soep met een tosti of gebakken aardappels met diepvriesgroente en wat vlees, vis of een vleesvervanger.
Wraps met een vulling van bijvoorbeeld kip, ui en paprika zijn ook altijd goed.
En een omelet gevuld met roerbakgroenten en eventueel wat stukjes kip.
Allemaal lekker, voedzaam en snel!
één jaar geleden
Bakjes in de vriezer zijn echt een uitkomst! Als wij iets eten wat onze zoon niet eet dan zet ik ook vaak de air fryer aan: met gebakken aardappeltjes en bijv vissticks. Soms kook ik er dan wat broccoli bij of bloemkool (uit diepvrieszak) maar soms doe ik ook een bordje rauwe groente (komkommer, tomaat, wortel, avocado). Je hoeft dan verder niks in de gaten te houden en het is met 20min klaar.
Zelf doe ik het niet maar misschien kan voor jou eten stomen (in de oven of apart apparaat) ook wel ideaal zijn. Je doet dan alles in 1 bakje (bijv zoete aardappel zalm en wortel) en stoomt het dan. Heb je ook recepten voor. En dan hoef je dus ook weinig in de gaten te houden met koken/bakken en dergelijke.