3 Reacties

2 jaar geleden

Bij ons werkte het om consequent zijn slaapje van 9.00-10.00 en van 13.00-15.00 te doen (2-3-4 ritme) Dat werkte ook echt niet gelijk maar uiteindelijk wel! 1 slaapje is hier voor nu nog heel lastig te overbruggen omdat de uren die ertussen zitten dan erg lang zijn

2 jaar geleden

Ik denk dat t echt per kind verschilt. Hoe laat gaat ze naar bed? Ons zoontje wordt ook vaak rond 5u wakker (klaarwakker) maar ik breng hem dan niet meer naar bed om 7.30 (dat gaat ook gewoon niet met de kinderopvang) dus eerste mogelijkheid is 9.30 weer naar bed. Merk dat hij nu wel vaker tot 6u (en soms later) doorslaapt. Maar goed ons zoontje is een mega slechte slaper en soms kan je alles “goed” doen maar werkt alsnog niks.

2 jaar geleden

Onze dochter deed dat ook een aantal ochtenden, maar ik ging dan even naar haar toe. Gaf een aai over haar bol en misschien een fles water, maar ik haalde haar níet voor 6 uur uit bed. We stonden 1 keer op on 04:15, maar dat weigerde ik vaker. Ze viel dan weer in slaap na wat gekraai. De ochtend moet zo saai mogelijk zijn, anders is wakker worden veel te leuk