Lieve mama's (en papa's),
Hoe ervaren jullie het nu met een dreumes?
Wij hebben een temperamentvolle, maar vaak vrolijke dochter van bijna 1,5 jaar. Ze is een billenschuiver en staat en loopt nog niet. Ook is ze best high demanding, zeker met mama in de buurt. We spelen veel samen, maar ik doe bijvoorbeeld ook huishoudelijke taken als ze wakker is. Dan 'helpt' ze mee of speelt ze even zelf.
Onze dochter is vroeg op (rond 05.15-05.45 wakker) en we zijn er meestal rond 06.00 uur/06.15 uit. Ze doet nu nog 1 slaapje overdag van ongeveer 2 uur.
Ik werk daarnaast 4 dagen, mijn man 5.
Op werkdagen fiets ik iedere dag een uur en wandel ik in de lunchpauze. Op vrije dagen ga ik minimaal 1x per dag met dochter wandelen of fietsen, beweging en frisse lucht genoeg denk ik zelf. Daarnaast probeer ik sowieso 7 uur te kunnen slapen en slaapt dochterlief na een lastige periode nu ook weer best prima.
Toch merk ik dat het leven zowel mijn man als mijzelf ontzettend veel energie kost. 'S avonds zijn we vaak zo versleten dat we alleen nog tv kijken of vroeg gaan slapen. In het weekend smachten we naar haar middagdutje zodat we zelf ook even languit kunnen. Ik drink vaak op m'n gemak een kop koffie, maar verder kijk ik Netflix of lig ik ook uit te rusten in die 2 uur tijd. Dat hebben we wel nodig om het weer vol te houden totdat ze om 19.00 op bed ligt. Voor leuke dingen zonder dochter en tijd voor onszelf lijkt er weinig energie (en tijd) en de spiegel liegt ook niet 😅
Ik vraag me af of dit wel normaal is.. hoe is dit bij jullie? Herkennen jullie dit? Hebben jullie tips of is dit gewoon doorbijten?