25 Reacties
2 jaar geleden
Misschien een flesje? Mijn dochter wordt ook vaak overstuur wakker rond die tijd. Bij ons helpt een flesje. Ik heb sinds vandaag dat ze opeens extreem overstuur aan het krijsen is als ze weer in ligt. Enige wanneer ze stil is als ze op de grond zit. Maarja dat kan nu niet. Nu ook als sinds 5 uur wakker. Pff en inderdaad het krijsen gaat alleen maar harder.z
2 jaar geleden
Ik doe aan samen slapen, ben daar overigens een voorstander van.
Ik denk toch echt dat jou kleine op zoek is naar nabijheid, goed dat je daar aan toe geeft, onwijs belangrijk!
Ik heb helaas geen tip voor je, Ik weet hoe onwijs zwaar dat is en de nachten vaak niet te doen zijn! Succes!
2 jaar geleden
Hier hetzelfde… mijn zoontje wordt elke avond/nacht tussen 22u en 1u wakker en in eigen bed verder slapen doet ie niet. Ik neem em ook bij mij in bed. Hij zal mij dan gewoon nodig hebben en ik vind dat prima. Ideaal is het niet, want hij ligt het liefste met zn hoofdje op mijn gezicht 🥴 Maar liever zo dan heel de tijd huilen. Zal vanzelf een dag komen dat ie door gaat slapen 🤞🏼
2 jaar geleden
Heel herkenbaar wat je beschrijft, inclusief het voortdurend aan je gezicht en haren willen zitten 😅 jeetje dat doet gewoon hartstikke pijn af en toe!
Voor zover ik me heb ingelezen is dit de periode dat kindjes enorm worstelen met verlatingsangst. En dat kan indd best lang duren! Hier duurt het ook al sinds oktober vorig jaar. Ik probeer te bedenken dat ze eigenlijk gewoon nog hartstikke klein is, en haar hersens nog ontzettend in ontwikkeling zijn. Als ze nu die nabijheid zo nodig heeft, dan is het maar zo.
Tips heb ik dus eigenlijk ook niet, alleen herkenning..
2 jaar geleden
Wij hebben een klein nachtlampje op haar kamer. Ook heeft ze een tutteldoekje die ik na het wassen altijd een dag in mijn bh draag (dan ruikt het naar mama 🤗). Je zou als eerste stap terug naar alleen slapen, kunnen proberen om met een matras naast haar bedje te gaan liggen? Dan kan ze niet zomaar aan je haren en gezicht zitten, maar ben je wel naast haar (en kan je makkelijk een hand op haar buikje leggen). Zo leert ze in ieder geval dat haar eigen bedje en kamertje een veilige omgeving is. Niet ideaal voor je relatie, maar alles is een fase houd ik mezelf altijd voor 😅
2 jaar geleden
Ons zoontje heeft ook zo’n periode gehad. Alles geprobeerd, maar de uiteindelijke uitkomst was dat hij gewoon bij ons kwam slapen. Ik merkte ook dat hoe sneller ik hem naast me nam hoe makkelijker hij weer verder sliep en hoe meer slaap we allemaal kregen. Twee weken geleden was het ineens weer over.
2 jaar geleden
Reactie op Hol
Hier hetzelfde verhaal. Heb zelfs uit wanhoop geprobeerd te laten huilen ma ...
Precies dit ja.. heb ook uit wanhoop proberen te laten huilen maar nope.. helpt hier ook niet! Vind t aan de ene kant wel fijn om te horen dat we niet de enige zijn.. dan zal het wel bij deze leeftijd horen😣
2 jaar geleden
Gaat vanzelf over. Onze dochter heeft vanaf 10 maanden tot 2,5 bij ons geslapen toen ze s nachts wakker werd. In 1x over en sliep ze gewoon door. Nu ligt onze jongste van 15 maanden bijna iedere nacht bij ons zodra hij wakker wordt. Het id wat jezelf wilt ik heb liever dat hij meteen slaapt tussen ons in dan dat ik tig keer moet opstaan en zelf ook niet slaap. Er komt wen moment dan slapen ze de hele nacht in hun eigen bed
2 jaar geleden
Wij hebben dat ook een hele lange periode gehad. Ongeveer 4,5 maand. Bij ons leek ook niets te werken. Letterlijk ineens was het over🤷♀️
2 jaar geleden
Nou vannacht even wat geprobeerd en hij heeft eindelijk weer eens de hele nacht doorgeslapen in zijn eigen bedje! Hij werd rond 22:30 overstuur wakker.. ben hem gaan troosten, na 15 min. ong weer terug in zijn bedje gelegd.. huilen natuurlijk. Toen ben ik naast zijn bedje gaan zitten en uiteindelijk gaan liggen. Toen is hij na 45 min. In slaap gevallen en ben ik als een ninja de kamer uitgeslopen! En vanmorgen om 8 uur werd hij pas weer wakker🤩 ik ga het vanavond weer proberen.. hopelijk was het geen toeval😋
2 jaar geleden
Reactie op coco28
Vorige week 2 nachten doorgeslapen in eigen bedje, nu weer onwijs onrustig ...
O wat balen zeg!! Hier ook enkele weken mee gestruggeld maaar er lijkt een einde aan te komen.. al 4 nachten doorgeslapen in eigen bed. Al durf ik nog niet te juichen🙃🙃 hopelijk is deze lastige fase bij iedereen snel voorbij