10 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben nu 25 weken zwanger. Nu mei vakantie en in de zomer verlof. Onze dreumes is een heerlijke vrolijke meid maar ook heel ondernemend, een dag samen is lichamelijke zwaarder dan een dag werken. Zijn hierin voor het verlof wel vast aan het regelen dat ik hulp heb of mijn man vrij is, want met 8 maanden zwanger wordt het vast niet beter.. ook hebben ee de tuin nu helemaal afgezet zodat ze niet meer kan ontsnappen. ben heel benieuwd hoe het met als de baby er is. Lees graag mee voor meer ervaringen

2 jaar geleden

Ik ben nu 38 weken zwanger. Mijn kleine man is heel zelfstandig. Hij heeft totaal niet door wat er aan zit te komen hoor. Zelf ben ik doodop en niet in staat het huishouden te draaien. Ik ben ook met 32 weken met verlof gegaan ivm bekkeninstabiliteit en breng de kleine nog 4x naar de opvang. Geen hele dag maar net genoeg om boodschappen te doen, te slapen en wat was/strijk. Ik ben blij dat onze kleintjes kort op elkaar zitten maar ik ervaar deze zwangerschap wel als heel zwaar.

2 jaar geleden

Mijn dochter Nola is van eind september 2020 en Pip van eind maart 2022. Ik vind het persoonlijk heel erg pittig! Nola is ook een erg ondeugend en ondernemend meisje dus vind het heel moeilijk de aandacht te verdelen. Er zijn vaak piekmomenten in de ochtend en avond die lastig zijn, maar gelukkig ook mooie en fijne momenten.

2 jaar geleden

Ik vind het ook heel zwaar soms denk ik had ik maar gewacht tot de eerste uit iig uit de luiers zou zijn. Ook is de 2e baby een hele andere baby dan de 1e. Huilt veel meer enz. Ja kom echt handen te kort (en slaap). Maar ze hebben later veel aan elkaar en ook ben ik dan sneller klaar haha

2 jaar geleden

Ik lees graag mee! Ik ben nu 35+4 zwanger. Hoop dat de kindjes straks veel aan elkaar gaan hebben omdat er een jaar en 7 maanden tussen gaat zitten. Ik heb maar extra hulp voor de eerste weken ingeschakeld haha. M'n vriend neemt gelijk die 6 weken verlof op zodat we met z'n alle rustig de tijd hebben om te wennen aan elkaar en de nieuwe situatie. En m'n moeder wil extra komen helpen. M'n dochter gaat 1 keer in de week naar de opvang en die dag houden we gewoon aan. Ik denk dat het maar gewoon een beetje go with the flow is en slapen wanneer de kindjes slapen.

2 jaar geleden

Wij hebben zoontje van 19 maanden en dochtertje van 4 maanden. Het is aanpoten soms. Zeker nu de jongste heeft bedacht dat ze maar hele korte dutjes doet

2 jaar geleden

Hier een dreumes van 19 maanden en nummer twee komt over ongeveer een maand. Ik heb deze zwangerschap wel als zwaarder ervaren dan de eerste. Ben erg benieuwd hoe het gaat zijn met twee van die kleintjes. Ik zie veel beren op de weg, vooral op momenten dat je alleen thuis bent met die twee. Maar het zal zich vanzelf wel een weg vinden...

2 jaar geleden

Ik heb een zoontje van 18 maanden en een dochtertje van bijna 5 maanden. Ik vond het begin echt heel erg pittig. Nu zijn we wat meer gewend en gaat alles makkelijker. Het is wel gewoon heel erg druk. Bijna geen moment meer voor jezelf. En even de deur uit kost al gauw een uur voor je weg bent. Krijg nu ook steeds meer m’n handen vol aan de oudste, die begint volgens mij aan de peuterpuberteit 😅

2 jaar geleden

Ik heb een zoontje van 19 maanden en een dochter van bijna 6 maanden 😊 De 2de zwangerschap vond ik erg pittig, zeker naar het laatste toe. Je moet dan een dreumes dragen met die dikke buik 😅 De eerste maanden dat de baby er was vond ik eigenlijk best gemakkelijk, je hebt wel weinig tijd voor jezelf. Ondertussen zit er meer leven in de baby en vind ik het wel pittig. Ze houden elkaar de hele dag wakker, huilt er eentje dan doet de ander gezellig mee 🙈 Alleen naar buiten gaan met allebei vind ik het moeilijkst, dat is altijd een ramp en duurt erg lang voor je ergens geraakt 😅 De mooie kant ervan is dat ze echt heel hecht zijn met elkaar. Onze dreumes brengt zijn speelgoed, knuffels etc naar haar. Als de baby weent dan geeft hij haar een tutje of aait hij eens over haar hoofdje.. zo leuk om te zien! 😍

2 jaar geleden

Zoontje is 19 maanden oud en mijn dochtertje is 2 maanden oud. Vind vooral de nachten pittig, ze drinkt namelijk niet altijd haar fles leeg waardoor ze vaker komt in de nacht. En het naar bed brengen wanneer mijn partner werken is (horeca) is soms ook wel een uitdaging. Ik ben niet van het laten huilen, maar dat gebeurd dan soms wel is. Waardoor mijn dochter wel weer leert om zelf in slaap te vallen, met af en toe gehuil.