12 Reacties

5 jaar geleden

Zwangerschapszwemmen is voornamelijk ontspannen. Heel inspannend is het dus niet.

5 jaar geleden

Zwemmen is heerlijk. Wij doen een paar baantjes zwemmen en dan wat oefeningen heen en weer stappend door het water en dan een ontspanningsoefening van 10 minuten. Het is bij ons in het extra verwarmde bad. Door schoolvakantie tijd Ijn er 2 van de 3 lessen uitgevallen en is de les waar ik op zit nu wel wat drukker.

5 jaar geleden

Reactie op Girlmom92

Zwangerschapszwemmen is voornamelijk ontspannen. Heel inspannend is het dus ...
We doen wel wat spierversterkende oefeningen. Voor de schuine buikspieren bijvoorbeeld.

5 jaar geleden

In utrecht zijn de lessen vrij rustig, en je kunt altijd oefeningen minder intensief doen als het nodig is! Yoga is overigens ook vrij rustig dus zou je ook zeker kunnen proberen!

5 jaar geleden

Goed idee! Ik heb het gedaan bij mn eerste zwangerschap en vond het heerlijk voor mn bekken. Lekker bewegen (lage intensiteit) en nog even ontspan oefeningen in het warme water. Aanradertje hoor, zeker om je bekken soepel te houden (maar echt fit wordt je er niet van)

5 jaar geleden

Ik ben gisteren voor het eerst sinds de Corona tijd terug gaan zwemmen. Had me ook ingeschreven voor Zwangerschapszwemmen maar deze lessen gaan nog niet door. Daarom terug begonnen met wekelijks mijn kilometer in het zwembad te doen. Het voelde echt zalig! Ik merkte enkel dat mijn onderste buikspieren in het begin wat moesten wennen waardoor ik tussendoor wel wat meer pauze nam dan vroeger. (België)

5 jaar geleden

echt een aanrader van de week voor net eerst geweest! Erg leuk!

5 jaar geleden

Echte zwangerschapsyoga valt echt goed te doen hoor. Ben nu 28 weken en ik kan het goed bijhouden en ik heb niet perse een goede conditie. Het gaat vooral heel erg om je ademhaling en rust vinden. Normale yoga is vrij zwaar maar dezenis goed te doen

5 jaar geleden

Het ligt aan waar je zwemt, maar mijn ervaring is dat het veel kletsen is en lekker in het water zijn, en niet zo heel veel inspanning... Ik vind het vooral gezellig, en fijn om even het gewicht van de buik kwijt te zijn. Maar ik zou er niet vanuit gaan dat je er fitter door wordt, tenminste dat is bij mijn lessen niet het geval. Als je echt weer een beetje conditie wilt krijgen zou ik gaan wandelen en/of fietsen. Maar ik vind zwangerschapszwemmen wel een aanrader, want het is gezellig 😄

5 jaar geleden

Hi mocht je nog twijfelen tussen zwangerschapsyoga en zwemmen, de zwangerschapsyoga is echt heel anders dan gewone yoga. Bij zwangerschapsyoga is er veel aandacht voor ontspannen en het soepel houden van je lichaam. Zwemmen heb ik zelf niet gedaan maar ik kan je de yoga echt aanraden, juist als je je op dit moment niet zo fit voelt.

5 jaar geleden

Zwangerschapszwemmen is heerlijk! Het is zo lekker in het water. De eerste voelt het even raar want je buik weegt niet meer. Heerlijk! Je kan het zelf zo intensief maken als je wilt. De oefeningen kan je op verschillende niveaus doen, afhankelijk van hoe je je voelt. Merk dat ik er heerlijk ontspannen uit het water kom maar ondertussen ook fitter wordt. Jammer dus dat vanwege de schoolvakantie de lessen hier niet doorgaan. De komende 6 weken ga ik daarom zelf maar baantjes zwemmen om toch bezig te zijn.

5 jaar geleden

Vorige zwangerschap heb ik via een fysio aan zwangerschapszwemmen gedaan. Dat was eigenlijk meer heen en weer lopen in het lekker warme water, en verschillende oefeningen voor je bekken doen. Dat hielp wel, was aan de ene kant ontspannen, maar soms ook best pittig, en ook gezellig om met andere zwangeren zoiets te doen.