21 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb hem net afgelopen week laten zetten. Bij mij was het erg pijnlijk om mijn baarmoedermond in de juiste positie te krijgen. Deze ligt namelijk helemaal naar achteren bij mij. Maar het daadwerkelijk zetten van de spiraal voelde ik haast niet.
5 jaar geleden
Ik heb vorige week een koperspiraal laten zetten. Het zetten viel me mee, al vond ik de gynaecoloog geen fijne man. Ik had wel 4 dagen last van bloedingen en steken die doortrokken in mijn bovenbeen.
5 jaar geleden
Voor het eerst een spiraal laten zetten, 10 weken na bevalling. Pas de 3de keer dat ik een eendenbek kreeg, had het idee dat hij op standje extra wijd stond, voelde wel wat druk. Volgens mij maakte ze een hapje in de baarmoederwand waar de spiraal zich in moest vastzetten. Dat was even een kramp/steek, maar meer was het ook niet, duurde nog geen 20sec dus mij viel het hartstikke mee! Ben sinds het plaatsen wel al 2x ongesteld geweest, 1ste keer wat pijnlijker dan normaal, nu de 2de keer nergens last van. Hoop dat het uiteindelijk wegblijft 😊
5 jaar geleden
Klinkt misschien gek gezien mijn naam. (Ik ben een transman dus geboren als vrouw en nu een man) ik heb een spiraal laten zetten voordat mijn baarmoeder werd verwijderd. Ik had alleen pijn van de verdoving die werd gezet daarna nergens last van gehad. Hij heeft 5 jaar gezeten en er nooit last van gehad. Normaal proberen ze m te zetten als je ongesteld bent maar dat werd ik niet door mijn PCOS vandaar de verdoving
5 jaar geleden
Ik heb de eerste keer het zetten eerst bij huisarts gedaan, dat lukte niet, daarna bij gynaecoloog en dat ging prima. Nu meteen bij gynaecoloog. Het zetten ging prima, niet heel veel last van. Daarna wel meer last van gehad dan vorige keer. Ik bloed nog steeds beetjes (1,5 week later) hoop dat dit snel stopt. Merk dat mijn lichaam dat nog niet kan hebben na bloedarmoede na bevalling.
5 jaar geleden
Ik heb 3 weken geleden een koperspiraal laten zetten. Durfde het nooit maar nu dacht ik, wil geen hormonen meer in mijn lichaam en er is ook een kind uitgekomen. Spijt dat ik het nooit eerder gedaan heb! Vond het reuze meevallen, heel even daarna wat lichte ongesteldheid krampjes gehad en wat gevloed, maar verder geen last van gehad. Ik heb het bij mijn verloskundige laten doen, fijne uitleg gehad en deed alles heel rustig!
5 jaar geleden
Ik heb in januari een koperspiraal laten zetten pff het leek gewoon alsof ik weer ging bevallen en weeën kreeg.. moest gewoon huilen op die stoel. En daarna nog echt de rest van de dag hele erge buikkrampen.. wil je niet bang maken maar tis echt verschrikkelijk.
5 jaar geleden
Ik heb 3 maand na de bevalling een spiraal laten zetten en had er totaal niets pijn van. Helaas heeft wel het spiraal ervoor gezorgd dat mijn productie moedermelk pijl snel naar beneden is gegaan. Ik had graag minstens 6 maanden volledig bv gegeven maar moet nu flesjes bijgeven. Ook extra kolven heeft niet geholpen.
5 jaar geleden
Zowel voor als na mijn bevalling vond ik het echt peanuts. Twee kleine steekjes en dat was het. Ben diezelfde middag nog gaan sporten.
5 jaar geleden
2 paracetamol in nemen van te voren, het zetten is even geen pretje en je hebt ook daarna nog wel een aantal dagen last maar ik vond het erg mee vallen. Ik heb de kylena spiraal gekozen, deze heeft minder hormonen dan de myrena. De koperspiraal heb ik eerder gehad maar die heb ik na 3’maanden eruit laten halen omdat ik toen nog steeds last had. Inmiddels 4 weken geleden de kylena gezet en nu nergens meer last van
5 jaar geleden
Ik heb echt echt gehuild van de pijn, trauma. En zal ook nooit meer een spiraal zetten tenzij het onder narcose is of met roesje anders niet.
1 keer zat tie vast in me baarmoeder. En daarna zat tie niet meer goed en was tie verzakt. En ervoor gekozen met de gyn dat dit niet werkt en me lichaam het afstoot.
5 jaar geleden
Het zetten deed bij mij erg zeer. Vervolgens 5 jaar niet ingesteld geweest en was het zalig om me nergerg druk over te maken. Het eruit halen moest ik 3x voor terug komen... Touwtje was m'n baarmoeder in gegaan en ze konden hem niet vinden. Moest dus m'n baarmoeder vol laten spuiten met water. Vervolgens konden ze n vinden. Dat was voor mij genoeg om nooit meer te doen. Klinkt misschien mieterig maar wat een gedoe haha!
5 jaar geleden
Ik heb ook een koper spiraal laten zetten. Het zetten was te doen, wel naar. Savonds behoorlijk buikpijn gehad, wat echt leken op weeën. Volgende dag een beetje menstruatie krampen.
5 jaar geleden
Ik heb paar weken geleden ballerine spiraal laten zetten ga die laten vervangen door andere koperspiraal ivm wat op radar is geweest. Ik heb nergens last van gehad tijdens het zetten, maar denk dat dit echt per persoon verschillend is. Ik had ook nooit klachten tijdens menstruatie en bij beide zwangerschappen heb ik nooit harde buiken gevoeld terwijl ik ze wel had.