18 Reacties
2 jaar geleden
Zeer herkenbaar. Ik heb helaas geen oplossing voor je. Onze zoon van 17 maanden doet het ook bij het avondeten (vooral als hij het niet zo lekker vind), en dan kijkt hij ons heel uitdagend aan. Volgens mij probeert hij gewoon een reactie uit te lokken. Als ik vervolgens zijn bordje weg pak dan volgt er een driftbui en mogen we hem dus ook niet "voeren". Hij krijgt regelmatig fruit ipv groente, dat vind hij dan wel weer lekker genoeg om niet mee te gaan gooien haha.
2 jaar geleden
Hier net zo. Vooral als hij het niet lekker vind of vol zit. Soms ook om ons gewoon uit te dagen😖
Schijnt ook een beetje aan de leeftijd te liggen. Hoor best vaak van mensen dat hun kindje dat ook deed rond deze leeftijd. Dus helaas geen tips maar wel herkenning🤭
2 jaar geleden
Onze dochter doet dit al heel lang, soms wat erger, soms wat minder erg. Maar vooral als ze erg moe is gebeurt het. Misschien kan je proberen het warme eten overdag te geven? Misschien heb je geen tijd om het dan te maken, maar wel om het op te warmen? Hopelijk helpt het. Wij doen er hier niks aan... afwachten tot het weer over gaat
2 jaar geleden
Mijn dochter is 16 maanden en ik geef haar groente en fruit en brood ook zelf. Brood in de ochtend omdat ik dan geen tijd heb ik gedoe voor ik haar naar de opvang moet brengen. En groente en fruit doe ik meestal nog een potje omdat ze niet een makkelijke eter is en inderdaad anders ook alles op de grond ligt inplaats in haar mondje.
2 jaar geleden
Reactie op Roos8102
Die potjes zijn echt goud he! Dat werkt bij ons als enige ook altijd goed!
Ja vind het prima. Als ze dat goed eet goed toch. Op een gegeven moment eet ze wel met ons mee. Maar ik maak me daar niet zo druk om.
2 jaar geleden
Mijn zoon heeft die fase ook gehad. Ik ging toen zoeken op internet want ik werd er gek van en zo ging ik ook uiteindelijk richting hem reageren. Daar stond dat het idd een uitlok reactie is, kijken hoe mama en papa er op reageren. De tip is dan ook, wat hij of zij op de grond gooit is weg. Dus niet pakken en weer op bord leggen. Heeft hier even geduurd maar uiteindelijk wel geholpen. Geen reactie op geven, hoe moeilijk dat soms ook kan zijn.
Hopelijk kan je hier wat mee.
2 jaar geleden
Uhhh ja. Die van mij mag je het niet in de mond stoppen 9 van de 10 keer en zelf doet ze het ook niet 9 van de 10 keer.
We zullen maar zeggen zo heeft ieder kind zijn kwaliteiten... eten is niet haar kwaliteit xD
2 jaar geleden
Reactie op Roos8102
Ja je bent echt de hele dag aan het opruimen zo he, dat vind ik ook niet zo ...
Nee en dat is dus ook het punt.
Ik blijf maar door gaan met 2ling
En dan 5x per dag als ze wat eten alles weer te moeten opruimen enalles word ik ok niet vrolijk van
Dus dan kies ik de makkelijke weg en dan maar zelf in hun mond stoppen
2 jaar geleden
Reactie op boompje
Heel herkenbaar. Lijkt wat mij betreft ook dat ze controle willen hebben en ...
Misschien een tip.. wij hebben een knoeikleed gekocht, dat is een afneembaar kleed voor onder de kinderstoel. Scheelt hier flink stofzuig/dweil werk, want het meeste valt op het kleed (behalve als ze doet aan ver-weg-gooien 😅) we schudden het kleed uit buiten, halen er eventueel een doekje over en de vloer is netjes.
Mijn dochter krijgt daarnaast een slab met lange mouwen om en wordt geboend met een nat gemaakte spuugdoek of washand (dat scheelt weer tientallen babydoekjes in een week), maar moet soms ook gewoon door naar het bad 🤣 het blijft veel werk, maar het scheelt.
2 jaar geleden
Reactie op Ann1994
Nee en dat is dus ook het punt.
Ik blijf maar door gaan met 2ling
En dan 5 ...
Onze dochter vindt het ook 7/10 keer fijner om een prakkie in haar mond te krijgen dan zelf te moeten doen.
Brood en fruit eet ze wel zelf. Elk kindje is anders en met de leeftijd komt dat wel denk ik.
Vroeger hadden ze ook niet al die verschillende eet methodes denk ik dan 😂