31 Reacties

4 jaar geleden

Basis pastasaus Soepen Stoofvlees (ff googelen, er is zooooveel variatie)

4 jaar geleden

Zelf doen wij aan Hello Fresh dus zullen we steeds eten in huis hebben. Wat ik wel graag doe is zo wat saus maken (voor macaroni of spaghetti) en deze dan invriezen. Je kan ook broccoli in je kaassaus doen om groentjes te hebben. Daarnaast zal het herfst/winterperiode zijn dus enkele soepen zijn ook wel leuk 鈽猴笍
Groente is eigenlijk niet in te vriezen... het is echt niet lekker en niet te doen 馃槄 niemand die voor je kan koken ? Ik zal als je zoiets doet echt overwegen verse maaltijden uit de winkel te kopen die je zo opgewarmd heb... ik heb namelijk in deze Corona tijd wel is wat boontjes ingevroren nou dat wil je ook echt niet mee maken馃槼馃あ

4 jaar geleden

Ik maak telkens grote lasagnes, moussaka of andere ovenschotels. Dan verdeel ik wat over is in porties en dat vries ik in.

4 jaar geleden

Ik maak vooral soepen of currys. Soepen: - courgette soep - champion soep - mosterd soep - paprika-tomaat soep

4 jaar geleden

Ik heb hier nog nooit van gehoord hihi Grappig dat er zoveel veranderd in 10 jaar tijd Ook nog nooit over nagedacht eigenlijk 馃 .. Ik maak het mezelf denk ik gewoon makkelijk, makkelijke maaltijden maar dat deed ik zo ie zo al na 2 kids

4 jaar geleden

Ik probeer nu tijdens m'n zwangerschapsverlof recepten te verdubbelen en de restjes in te vriezen. Recepten met kip en soepen vriezen goed in. Ik maak vaak dit recept https://www.allrecipes.com/recipe/214043/mamas-asian-chicken-and-rice/print/?recipeType=Recipe&servings=6 Verder heb ik altijd een voorraadje broccoli, sperzieboontjes, erwten, spinazie etc in de vriezer.

4 jaar geleden

Pasta, nasi, ovenschotels. Meestal maak ik dat voor 3 of 4 personen. Dan kan er altijd een portie in de diepvries

4 jaar geleden

Wij hebben bakjes met pastasauzen ingevroren. Dan hoeven we alleen nog even pasta te koken en dan klaar

4 jaar geleden

Reactie op Ammerd

Zelf doen wij aan Hello Fresh dus zullen we steeds eten in huis hebben. Wat ...
Wij ook, maar kies nu wel bewust de korte gerechten van max 20-25 minuten en niet van 50. 馃槀

4 jaar geleden

Spekjes uitbakken, blokjes spinazie a la cr猫me uit de vriezer erbij + pasta. Of gerookte zalm + broccoli + pasta met cr猫me fraiche. Beide in 15 min klaar... of nog sneller: hak Mexicaanse bonenschotel pot opwarmen met tortilla鈥檚. Wat sla met tomaten snijden. Klaar :)

4 jaar geleden

Reactie op Dame

Pasta, nasi, ovenschotels. Meestal maak ik dat voor 3 of 4 personen. Dan ka ...
Zo doe ik dat ook afgelopen weken! Vooral die met lekker wat groentes er in. Ook ligt er nog courgette soep, af en toe halen we nu wat er uit en de rest bewaar ik voor de kraamweek

4 jaar geleden

Ik heb een 15jarige dochter in huis die sinds vorig schooljaar kook les krijgt op school. Dus ik hoop dat zij wat kan klaarmaken samen met mijn vriend 馃槉

4 jaar geleden

Reactie op Ammerd

Zelf doen wij aan Hello Fresh dus zullen we steeds eten in huis hebben. Wat ...
Let bij een maaltijdbox wel op dat je wellicht plotseling een paar dagen niet thuis bent. Wij hebben voor de komende weken de ekomenu bewust op pauze gezet.

4 jaar geleden

Reactie op baby Jivayra L猫-vaya Jaymara Angela

Groente is eigenlijk niet in te vriezen... het is echt niet lekker en niet ...
Bij de meeste groente kan het prima hoor. Maar boontjes zijn wel net die ene groente die ik uit de vriezer geen groot succes vind.

4 jaar geleden

Lasagne of macaronischotel, nasi, een lekkere soep. Zit niet bij ons in de vriezer, maar het idee is lekker :) Wij hebben een slowcooker, dat is ook echt een aanrader!! Dit is een heeerlijke vegetarische slowcooker soep: https://youtu.be/_UsZYhGrxbQ

4 jaar geleden

Veel gerechten met rijst kun je prima als complete maaltijd invriezen. Pasta zou ik alleen de saus met eventueel groente en/of vlees invriezen, de pasta zelf wordt vaak klef bij opwarmen. Stoofvlees is soms nog wel lekkerder als het ingevroren is geweest, aardappels lekkerder vers gekookt. Ovenschotels kun je bijna altijd wel invriezen en later opwarmen, liefst voor het invriezen nog niet de oven in. Wat vooral belangrijk is, is dat je weet wat er in een bakje zit. Voor hoeveel personen, is het alleen saus, of ook groente, hoe gekruid etc. Wij hebben onze diepvries bakjes genummerd, en zetten op een whiteboard wat het is, hoeveel personen en wanneer ingevroren. Gaat niet altijd goed, soms staat het toch te vaag zoals "stoofvlees", en soms vergeten we een bakje uit de lijst te halen. Maar we hebben in ieder geval niet meer dat je 10 minuten in de vriezer moet kijken, en de tekst op de bakjes niet meer leesbaar is.

4 jaar geleden

Ik maak morgen erwtensoep!! We gaan snert weer tegemoet..dus als mijn man weer aan het werk is, en koken heb ik even geen zin in, dan doen we lekker makkelijk snert! Jammie

4 jaar geleden

Lasagne, rijst met kip en groente, pasta vind ik ook prima in te vriezen. Natuurlijk zal je ook simpele maaltijden kunnen koken, maar geloof me er komen momenten dat je allebei zo moe bent. Wij hadden dan ook echt geen zin om vettig eten te bestellen en waren zo blij met gezonde maaltijden.

4 jaar geleden

Reactie op Leoniem

Ik maak morgen erwtensoep!! We gaan snert weer tegemoet..dus als mijn man w ...
Ooooh wat een goed idee! Krijg ik direct zin in!:) dankje, ga ik dit weekend maken (En wat porties invriezen)