9 Reacties

10 maanden geleden

Misschien zit ie ff in een groeispurt en heeft ie wat meer nodig.

10 maanden geleden

Reactie op Myriam35

Misschien zit ie ff in een groeispurt en heeft ie wat meer nodig.
Ja dat kan inderdaad heel goed. Heeft wel ook veel zin in "lekkere" (ongezonde) dingen. Dus twijfel een beetje.

10 maanden geleden

2 boterhammen als ontbijt Fruit momentje Middag eten verschilt van brood tot soep of versgebakken wafels Koekje tussen de middag En dan een bord avond eten . Heel soms wat extra's maar dat is zeker niet standaard

10 maanden geleden

Reactie op Anna12457

Ja dat kan inderdaad heel goed. Heeft wel ook veel zin in "lekkere" (ongez ...
Oh hier werkt grenzen stellen daarin wel. Binnen 5 minuten na het ontbijt mag ik een koekje. Nee je mag nog een broodje of fruit. Vaak wordt er dan wel gekozen of is ze toch klaar met eten.

10 maanden geleden

Reactie op Anna12457

Ja dat kan inderdaad heel goed. Heeft wel ook veel zin in "lekkere" (ongez ...
Ik ben druk bezig met het verschil tussen 'honger' en 'zin om te snoepen'. Hier een gemiddeld gewicht, als ze ergens op de dag een extra boterham wil helemaal prima. Maar geen extra maltesers🤣

10 maanden geleden

Hier een meisje die de hele dag om eten vraagt en niet verzadigd lijkt te krijgen! Ochtend 2 boterhammen Handjevol blauwe bessen. 2 of 3 Krackers belegd Manderijn Middag 2 boterhammen Banaan Koekje Krackers belegd Avond Bordje avondeten En dan nog zeurt ze, "ik heb honger, ik wil eten! Ze is klein en licht van stuk dus probeer aan haar behoefte te voldoen maar alee soms lijkt het of ik alleen maar met eten bezig ben op het moment🤣 Ik hoop dat het een groeispurt is!

10 maanden geleden

Ontbijt: 2 boterhammen en 4 crackers Tussendoor: 3 stuks fruit (bijv appel/banaan/tomaat of peer/druiven/komkommer ofzo) Lunch: 2 / 3 boterhammen Tussendoor: stuk fruit of komkommer/tomaat/paprika met soepstengel/rijstwafel en een koekje of snoepsterren ofzo Avondeten: een bord met bijv pasta met saus en salade, aardappels, vlees groenten etc en als toetje nog griekse yoghurt naturel en vaak nog appelmoesje of zakje knijpfruit

9 maanden geleden

Reactie op Mayo35

Hier een meisje die de hele dag om eten vraagt en niet verzadigd lijkt te k ...
Misschien kun je proberen Avocado, havermout en eventueel eieren toe te voegen. Geven een verzadigd gevoel

9 maanden geleden

Bij ons ook meer “honger” op dit moment, eet meer boterhammen, crackers en fruit deze weken dan anders. Waarschijnlijk een groeispurtje ☺️ (al heb ik soms het idee dat ze ook uitproberen tussendoor hoe ver ze kunnen gaan om de hele dag te mogen snacken met lekkere dingen, daar gaan we natuurlijk niet in mee 😉 “Of een fruitje of nu even niks…” en opeens geen trek meer 🤪)