22 Reacties
3 jaar geleden
Hier ook altijd 1 gehad die elke nacht kwam en s'avonds ook moeilijk naar bed ging.. hij is nu ook 8,5 maand en is nu pas sinds 2 weken een doorslaper maar dan slaapt hij wel pas rond 10 uur.. ik snap heel goed hoe jij je voelt.. en niet ieder kind is hetzelfde.. bij ons was het zo van de 1 op andere moment dat hij ging door slapen misschien omdat hij nu wat meer eten krijgt door de hapjes enzo dat hij wat voller is.. ik weet het niet.. ik kan je helaas geen tips over geven.. maar ik snap je echt wel hoor..
3 jaar geleden
Waardeloos niet... Mijn zoontje is bijna 8 maanden. Kan nog niet zelf in slaap vallen. Word nog tussen de 2-4x per nacht wakker. Ik heb sinds zn geboorte nog geen nacht doorgeslapen. Echt om wel eens gek van te worden. Ik snap er niets van, dus helaas geen tips. Allen maar heel veel succes!!
3 jaar geleden
Je bent niet de enige hoor. Mijn dochter is nu ruim 8 maanden en heeft 1 keer 6 uurtjes achter elkaar geslapen ās nachts. De laatste weken slaapt met moeite pas om 21/22 uur en dan is ze de eerste keer om 00:30 wakker en dan om de 2 uur of minder. Ik heb wel een partner maar ik geef borstvoeding en dat is ook de enige manier om haar rustig te krijgen ās nachts ook al heeft ze vaak niet eens echt dorst dus komt het ook altijd op mij neer. Ze neemt geen speen en ook geen duim oid dus ze kan zichzelf ook niet anders relaxen.
Gelukkig is ze overdag inderdaad wel vrolijk.
Ik hoop ook nog steeds dat ze een keer gaat doorslapen en ook makkelijker slaapt. Ik hoop dat het bij jou ook snel gaat lukken want het is inderdaad wel zwaar zo š¤š»
3 jaar geleden
Ik snap je ook wel inderdaad. Gelukkig slaapt mijn dochter wel door, maar het naar bed brengen is meestal drama. Overdag is het nu redelijk te doen, maar avond nog steeds moeilijk. Ze valt namelijk niet zelfstandig in slaap, waardoor ik erbij moet blijven, blijven sussen, blijven "wiebelen" en zƩker niet te snel weg moet gaan, want dan kan ik weer opnieuw beginnen. Ook slaapt ze niet op haar eigen kamer, dat lukt ook niet.
En qua omgeving, pffff. "Laat haar gewoon huilen, dan valt ze vanzelf wel in slaap". Als dat had gewerkt deden we dat wel! ššš»
3 jaar geleden
Hier af en toe een paar dagen goed en dan meestal rond 2 en dan rond 5uur wakker.. tot dat hij 8 mndn was en ineens gĆ”n de nachten goed.. slaapt van half 8 tot ong half 7... Er is hoopš
3 jaar geleden
Hier bijna 8 maanden en ook nog geen nacht doorgeslapen. Sinds een week nog naar 1x per nacht drinken en een paar x speen. Wij zijn er al heel blij mee.
Maar al die verhalen over kids die allang doorslapen...... Er komt een dag dat het gaat gebeuren denk ik maar.
Aan de andere kant ben ik sterker en kan ik meer hebben dan ik ooit had verwacht. Sorry..... Trots op mezelf š
3 jaar geleden
Hoe gaat het inmiddels bij jullie met slapen? Het lijkt hier echt van kwaad tot erger te gaan lijkt hetā¦ inmiddels ook alweer de hele avond met hem bezig, maar hij kan gewoon de slaap niet vattenā¦ en zoals ik het nu kan inschatten, heb ik ook niet echt het idee dat hij Ć¼berhaupt van plan is dat vannacht te doen.
Ik zit er aan te denken om een slaapcoach in te schakelen. Ik ga van sprong naar slaapregressie, ongeveer 2 van de 7 nachten gaan goed, maar de rest is echt hopeloos.
Zijn er meer die een slaapcoach hebben ingeschakeld? En hoe beviel dat? Of gewoon zonde van het geld? š
3 jaar geleden
Hi, geen idee of je het al geprobeerd heb allemaal, waarschijnlijk ben je alles al aan het proberen geweest maar wie weet heb je er wat aan; hoe gaan de slaapjes overdag? Hou je je aan de wakkertijden en niet na 17u dutten? En laatste fles/voeding ophogen of laatste hapje wat groter maken? Heb je white noise al is geprobeerd? Dat werkt hier heel goed. Zet het aan zodra ze maar bed gaat, als ik naar bed ga zet ik m wat zachter en gaat midden in de nacht vanzelf uit.. als ik m uit zet zodra ik naar bed ga, wordt ze ook wakker hier. Dus hij blijft tot ong 03.00 aanstaan tot die vanzelf uitgaat dan gaat het hier goed. Hopelijk zit er nog iets nieuws voor je tussen wat je kan uitproberen.
3 jaar geleden
Reactie op Pink27
Hoe gaat het inmiddels bij jullie met slapen? Het lijkt hier echt van kwaad ...
Ik zou contact opnemen met een slaapcoach. Een vriendin van mij heeft dat ook gedaan met slaaptipsvoorbabys. Zij moest een aantal kleine aanpassingen doen, maar waT een verschil heeft dat opgeleverd
3 jaar geleden
Hi! Ik herken veel in je verhaal. Mijn dochter van 10 maanden slaapt overdag niet of maximaal 1,5 op de hele dag sinds haar geboorte. Savonds ben ik tot 23.00 bezig haar weer in bed te krijgen en om 6.00 is ze weer wakker. Ze komt snachts ook nog twee keer. Ik slaap vaak maar 3 a 4 uur per nacht. We hebben inmiddels de huisarts, kinderarts, psycholoog en osteopaat gehad maar niks helpt... ik heb vaak geroepen als ik dit had geweten was ik er niet aan begonnen (met tranen). En dat is heel hard want het is de grootste schat van de wereld. Wij zijn nog steeds erg wanhopig en het is heel zuur als je in je omgeving dit niet ziet of in ieder geval niet in zulke mate. Dan voel je je vaak erg alleen. Ik zet mn schouders er maar weer onder als ik weer naar mn werk moet maar het is verschrikkelijk.. je bent niet de enige en ik leef met je meeā¤ļø
3 jaar geleden
wij hebben trouwens ook nog twee slaapcoaches gehad en die hebben het na allerlei schemaās afgeschreven. Het advies: wacht maar gewoon tot ze ouder is dan wordt het vanzelf beter.... nou mocht er iemand nog een gouden tip over hebben dan hou ik me aanbevolen!
3 jaar geleden
Je bent niet alleen;). Onze zoon is 10 maanden en heeft in die 10 maanden maar 3 nachten door geslapen. Mijn partner wordt er niet wakker van dus in de nachten doe ik het ook alleen. Inmiddels hebben mān wallen, wallen gekregenā¦
Laatst was het hoogtepunt en heb ik maar 2 uur geslapen.
Hij wordt altijd rond 12 uur wakker en dan ben je soms wel tot 4-5 uur bezig. Gemiddeld wel 12-20 keer uit bed.
Wij zijn al bij een osteopaat geweest dat heeft niet geholpen nu laatst ben ik bij een fysiotherapeut geweest en ik moet zeggen het begint deze week wat te beteren.
Naast dat ik niet meer bij ieder gilletje bij hem aan bed sta laat ik m sowieso voortaan zelf inslapen, als die moppert laat ik hem even mopperen. We hebben standaard numsy white noise aanstaan en weet niet of jouw zoon een speentje gebruikt maar bij die van mij liggen 5 spenen zodat die er altijd eentje gedurende nacht kan pakken en weer rustig wordt.
Hopelijk helpt het je, je bent niet alleen en als je dat snoetje in de ochtend weer ziet zijn die slapeloze nachten ook wel okƩ!
Bizar dat vrouwen dit kunnen en ja we mogen echt trots zijn dat we het al zo lang vol houden. Succes en knap van je!!
3 jaar geleden
Hebben jullie dat ook, dat je er af en toe zooo ontzettend klaar mee bent dat je dan echt finaal over de zeik bent?
Ik heb dat nuā¦ het gedonder was steeds alleen maar ās avonds, maar nu ook ineens vanochtendā¦ ik merk dat ik het gewoon niet meer trekā¦
Voel me zoān ontzettend incapabele moeder merk ik
3 jaar geleden
Reactie op Pink27
Hebben jullie dat ook, dat je er af en toe zooo ontzettend klaar mee bent d ...
Aww heel herkenbaar hoor! En heel normaal om je af en toe zo te voelen! Jij bent ook alleen toch? Als het mij teveel wordt leg ik mn zoontje in box/bed en ga ik zelf ff 15 min afkoelen in een andere kamerā¦ vaak zet ik dan wat muziek op. Het is heel rot en naar als je je zo voelt, maar je bent niet alleen! š
2 jaar geleden
Pff even klagenš
Ik heb al bijna 2 maanden een kriebelhoest. (Geen corona) Ik hoest de hele dag door. Sānachts doe ik (en mijn en dochter) dus ook geen dicht. Niks helpt! Kokhalzen van het hoesten en uiteindelijk in huilen uitbarsten. Sinds de bevalling pis ook bij elke nies en hoest in mijn broek. Nou nu dus de hele dag doorš En dan sinds gister ook nog oorontsteking š Mijn hele lichaam doet pijn van het hoesten en ik ben helemaal kapot. Pff moest het ff kwijt. ( HAP ook al gebeld maar kunnen niet meer zeggen dab dat het vanzelf over gaat)š
2 jaar geleden
Reactie op Ons_Wondertje_Bowie
Pff even klagenš
Ik heb al bijna 2 maanden een kriebelhoest. (Geen corona ...
Ah meis, wat ontzettend klote! Kan de huisarts je niet iets voorschrijven? 2 maanden lang kriebelhoest moet een oorzaak hebben lijkt me.. en voor je oor wellicht wat druppels?
Wat heb je allemaal al geprobeerd? Wie weet heeft er 1 van ons nog een tip!
Dat je iedere keer urine verliest is ook echt gewoon zwaar balen. Ik had dat zelf ook de eerste maanden na de bevalling bij hoesten, hard lachen, etc. Een paar sessies bekkenbodemfysio gehad en ik heb er geen last meer van! Heb je dat al geprobeerd?
Het is natuurlijk niet gezellig maar kun je niet tijdelijk op een andere verdieping/in een andere kamer slapen? Dan kan de rest hopelijk gewoon slapen en hoef jij ook niet krampachtig in je bed te liggen.. raam open voor wat frisse lucht, niet helemaal plat en veel water/thee drinken.. misselijk wat hoestdrank oid proberen?
Het komt uiteindelijk allemaal weer goed natuurlijk, maar dit is echt gewoon zwaar klote. Sterkte! š
2 jaar geleden
Reactie op Julia-JCC
Ah meis, wat ontzettend klote! Kan de huisarts je niet iets voorschrijven? ...
Ah Dankje wel dat is liefš
Morgen bel ik de huisarts hopelijk krijg ik er iets voor. Van de HAP iets voor de hoest gekregen. Hopelijk werkt het. Hoestdrank werkt niet en thee met honing blijf ik ook maar door hoesten. Helaas kan ik niet ergens anders slapen. We wonen niet zo groot. Bedenk voor de tip ik ga ook maar oefeningen doen voor mijn bekkenbodem. Want dit is niet normaal.