24 Reacties

6 jaar geleden

Ja dat hebben wij ook wel, maar ik stoor me er niet aan, ik denk dat ik dat ook wel al in mn achterhoofd had ofzo dat het daarom mij niet zoveel doet. Maar mijn oma die nu overgroot oma word voor het eerst, die is natuurlijk wel mega trots. (De rest van beide families ook wel hoor, maar net wat je zegt een andere trotsheid als bij hun eerste kleinkind)😊

6 jaar geleden

Oei neen hier totaal anders maar ook andere situatie. Ikzelf heb 2kids,vriend 3kids,maar zijn nu samengesteld gezin waarbij 6de kindje (kindje van vriend en mij) erbij komt. Daarom beide families heel gelukkig.

6 jaar geleden

Mijn schoonouders hebben welgeteld 1x gevraagd hoe het gaat.. Nu 17 weken zwanger. 🤣

6 jaar geleden

Ja, merk ik hier ook! Toch probeert mijn moeder wel er over te vragen en heeft ook een kleedje gemaakt. Maar het is wel echt een stuk minder dan toen mijn zus zwanger was van de eerste. Had eigenlijk wel wat verwacht en klopt ook nog.. 😅

6 jaar geleden

Ja hier ook hoor! Ik ben de 3e en wordt voor mijn moeder 5e kleinkind. Ik vind alles spannend, zij en mijn zussen vinden alles doodnormaal. Voor schoonouders eerste keer, schoonmoeder vraagt vrijwel niets uit zichzelf, schoonvader (gescheiden) apetrots en verteld het de hele wereld

6 jaar geleden

Jep hier ook... Schoonfamilie hadden d'r al 2. Zowel jongen als meisje. Bij onze oudste was er al amper interesse en 't boeide ook niemand wat 't zou worden... Nu we de volgende 2 verwachten is het niet anders.. Alleen schoonvader is trotser omdat hij er ook 1 van een tweeling is, en z'n kleinkids dalijk ook. En ze willen perse 2 meisjes want ja... Anders is de oudste 't enige meisje blablabla.... Helaas voor hun (ja dat vind ik echt helaas na zulke woorden) zijn 't idd 2 meisjes. Gelukkig is de grote nicht van 9 super blij dat ze 2 nichtjes krijgt. Mijn ouders wederom apetrots gelukkig! En m'n zusje helemaal. Die vind tante zijn geweldig!

6 jaar geleden

Hier ook van schoonfamilie nog niet eens de vraag of alles goed gaat is het 4de kleinkind voor mijn partner het 3de voor mij het eerst... mijn mama is daar en tegen super entoesiast dus contrast is groot word haar 1ste kleindochter maar ook wel 3de kleinkind.... wel jammer als je zelf zo vol euforie zit he.... maar liefde en zorg zullen ze niet te kort komen he

6 jaar geleden

Dit word mijn ouders de 11 de kleinkind dus het is indd anders hahahaha, toen mijn ouders hoorde dat ik zwanger was reageerde ze met ‘alweer een kleinkind’ 😂😂 zolang ze er maar van houden dat is wat telt.

6 jaar geleden

Reactie op VadXx

Ja hier ook hoor! Ik ben de 3e en wordt voor mijn moeder 5e kleinkind. Ik v ...
Dat is precies wat ik bedoel! Het lijkt allemaal heel normaal te zijn terwijl ik ondertussen alles speciaal en bijzonder vind. De eerste schopjes, de kamer decoreren, de echo's etc. Mijn ouders zijn wel heel enthousiast en vragen dagelijks wel hoe het gaat maar de andere kant weer niet. Er is weinig belcontact met schoonouders. Hooguit 1 keer in de 2 weken. Dit is eigenlijk nooit anders geweest. Ze komen ook alleen op bezoek als er iemand jarig is, maar had ergens gehoopt dat dit zou veranderen na de aankondiging van de zwangerschap. Dat idee zou ik moeten loslaten 🙄.

6 jaar geleden

Hier is iedereen nog steeds overbezorgd om mij. Dit is ons 4de kind. Voor mijn ouders 9de kleinkind en voor mijn schoonouders 5de kleinkind. Iedereen hoopt dat het een jongen is (wij hebben 3 meiden mijn ouders hebben maar 1 kleinzoon). Maar wij weten niet eens of we t volgende week willen weten. Alles is goed.

6 jaar geleden

Dat herken ik wel, ik vind het zelf niet zo erg. Mijn eerste was het 5e kleinkind en dus niet meer zo nieuw. Een eerste kind en kleinkind is voor de hele familie nieuw en heel spannend, ik snap wel dat dat bij volgende kindjes wat minder wordt. Momenteel ben ik zwanger van de tweede. Zelf ben ik nu ook minder bezig met de zwangerschap omdat er al een kleine rondkruipt en je druk bent met andere dingen. Wat ik vooral vervelend vind is dat opa’s en oma’s regelmatig, zonder het door te hebben, hun voorkeur qua kleinkind laten blijken waar alle kindjes bij zijn.. dat is zo zielig!

6 jaar geleden

Ja ik heb wel een beetje moeite hiermee. Ik heb een aantal miskramen gehad hiervoor, en eigenlijk had uit onze eerste zwangerschap het eerste kleinkind gekomen voor beide families... Nu hebben we inmiddels een lief neefje in mijn schoonfamilie, waar ik ook veel van hou ! Maar blijft toch wel een beetje pijn doen. Vooral omdat mijn schoonfamilie dus niet zoveel durft blij te zijn of cadeaus te geven, door onze voorgeschiedenis denk ik. Iedereen blijft voorzichtig, wat prima is, maar goed het eerste kleinkind zal deze niet worden en dat merk je. Bij mijn ouders gelukkig wel het eerste kleinkind, ik zie ook echt hun enthousiasme ❤️ maar ook zij zijn nog bang. Sorry hoor toch even ook m'n verhaal kwijt ookal is het niet helemaal on topic...

6 jaar geleden

Reactie op kmvandertoorn

Ja ik heb wel een beetje moeite hiermee. Ik heb een aantal miskramen gehad ...
Wat fijn dat deze zwangerschap doorzet en dat je ouders erg enthousiast zijn! Jammer dat je bij je schoonfamilie minder de blijdschap ziet.. Komt hopelijk wel als je verder bent in je zwangerschap😊 Geniet van je zwangerschap!

6 jaar geleden

Ik ben nu voor de 3e x zwanger, en ik merk ook dat alles bij de eerste uitbundiger was, er werden kaartjes gestuurd met felicitaties voor de zwangerschap, cadeautjes, werd constant naar de zwangerschap, de kleine frummel, gevraagd.. er werd lekkers mee genomen.. Nu bij de derde is dat minder.. (alleen mijn moeder is nog even enthousiast) Zij vond dat ieder kleinkind even veel liefde en warmte hoort te ontvangen.. Jou situatie is wel wat anders, want dit is jullie eerste kindje, en de andere 2 kindjes zijn dus van iemand anders.. Het zou voor jullie leuk zijn als er ook enthousiast gereageerd zou worden, en jullie ook lekker verwend en vertroeteld zouden worden zoals ze dat bij hun andere kleinkinderen wel gedaan hebben.. snap dat je dan teleurgesteld bent.. maar probeer zelf lekker te genieten en te shoppen en je vreugde niet te verpesten door reacties of gedrag voor andere.. 💓🍀

6 jaar geleden

Hier ook ervaring mee.. Mijn dochter (bijna 11 nu) was èèn groot feest, kaartjes, cadeautjes interesses alles.. na dr geboorte geen aandacht te kort... inmiddels zijn er 4 kleinkinderen bij gekomen in de leeftijden 5 tm 2 en dus is mijn dochter helemaal naar de achtergrond vervaagd.. Mijn nichtjes krijgen de meeste aandacht.. en deze zwangerschap amper interesse.. zo heb ik van mijn broer en schoonzus nog nooit een ' hoe gaat het gehad'... enkel de vraag van mijn ouders 'moet je dan ook 'weer' een 10 dagen mand?'... Uh nee laat maar...

6 jaar geleden

Reactie op Bunnybaby

Ik ben nu voor de 3e x zwanger, en ik merk ook dat alles bij de eerste uitb ...
Jammer is dat hé.. Terwijl elke zwangerschap een wonder op zich is. Gelukkig is je moeder wel even enthousiast, zoals het hoort! 😇 Vandaag de 20 weken echo gehad en alles gaat goed met onze kleine jongen. Mijn dag kan iig niet meer stuk. Dat sommige geen interesse tonen zegt ook veel over waar jij op hun lijstje staat. Soms best confronterend maar dat is dan jammer🙃

6 jaar geleden

Reactie op AD2020

Jammer is dat hé.. Terwijl elke zwangerschap een wonder op zich is. Gelukki ...
Juist, je hebt helemaal gelijk. Oooh leuk! Wij krijgen onze, 3e zoontje.. had mezelf nooit gezien als een boys mom, maar ach je groeit er vanzelf in.. en het is leuk om de oudste 2 samen te zien, echte maatjes.. Gefeliciteerd, we zijn ongeveer even ver dan.. Ik heb vorige week mijn 20w echo gehad.

6 jaar geleden

Ja merken wij ook hoor! Dit is onze 3e en voor mijn schoonouders het 15e kleinkind en voor mijn ouders het 3e kleinkind. Hoewel ik van allebei wel een kleinigheidje heb gehad voor de baby merk je wel dat de nieuwigheid er af is. Maar dat komt wel weer als de kleine geboren is.

6 jaar geleden

Reactie op kmvandertoorn

Ja ik heb wel een beetje moeite hiermee. Ik heb een aantal miskramen gehad ...
Hoi kmvandertoorn, Het is heel herkenbaar wat je zegt,ik ervaar hetzelfde. (Ook 4 miskramen gehad en geen enthousiaste familie) Maar is het geen idee om je ouders en schoonouders er eens op aan te spreken?dat het je kwetst en dat het je verdrietig maakt,het kan zijn dat ze door dit hele corona gedoe ook extra angstig zijn en geen dingen durven te sturen ivm evt.besmetting via de post?of ze zijn zich er gewoon niet van bewust dat ze het(dus niet) doen,terwijl het voor jou voelt alsof als een hele grote big deal. Ik heb helaas van beide kanten alleen de vaders nog, die beide geen emotionele uitingen bezitten, ik weet zeker dat als de moeders nog hadden geleefd het deze zwangerschap heel veel meer aandacht had gekregen.

6 jaar geleden

Mijn mini wordt het 5de kleinkind en mijn moeder is enthousiaster dan ooit. De vorige kleinkinderen zijn van mijn broers dus toen waren de schoondochters zwanger en nu het eentje van mij is, vindt ze dat toch wat specialer!