9 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje weigerde de fles al iets na zijn 1e verjaardag. Ze hebben het niet meer nodig, krijgen hun voedingsstoffen wel binnen met hun "gewone" eten. Als hij hem niet meer wil zou ik daar dus niet moeilijk over doen.

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft al bijna n jaar geen ochtendfles meer. Alleen fles voor t slapen. Dus geen zorgen maken

2 jaar geleden

Die van mij heeft vanaf 13 maanden al geen fles meer, lijkt mij ook dat het nu niet meer nodig is. Dus niks om je druk over te maken.

2 jaar geleden

Het maakt niet uit wanneer andere gestopt zijn met de fles. Maar als je kindje weigert laat hij duidelijk merken dat hij er geen behoefte meer aan heeft. Als je wel wilt dat hij nog kunstvoeding krijgt omdat hij bijvoorbeeld slecht eet dan kun je het in een beker proberen. Als hij wel goed en gevarieerd eet is kv feitelijk niet meer nodig.

2 jaar geleden

Wij geven onze dochter alleen nog een flesje halfvolle melk van 150 cc om de dag te beginnen gezien wij altijd later ontbijten. Doe dit al maanden en werkt prima. Als we hem niet geven vindt ze het ook goed. Dus als ze weigert wilt ze hem blijkbaar niet en heeft ze hem niet nodig. Kindjes kunnen vaak zelf goed aangeven of ze het nodig hebben. Soms is het even een fase waarna ze hem vanzelf weer vragen of weer normaal gaan eten/drinken zoals ervoor

2 jaar geleden

Bij ons precies andersom.....kind snakt nog steeds naar een fles melk; als ontbijt, om 11 uur voor ze gaat slapen en s avonds nog 1 voor ze gaat slapen....ze eet heellll slecht 🙄

2 jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Het maakt niet uit wanneer andere gestopt zijn met de fles. Maar als je kin ...
Mijn dochter krijgt ook nog in de ochtend een flesje opvolgmelk omdat ze zo slecht eet. En ze drinkt dan tenminste even een goede fles. Ze wilt hem altijd nog graag en is ook een lekker rustig momentje samen. Als ze ziek is of niet wil eten dan geven we ook nog voor ze naar bed gaat. Als ze dan weigert dan doen we het ook in haar beker en drinkt ze dat gewoon zelf meestal.

2 jaar geleden

Reactie op Ons_Wondertje_Bowie

Mijn dochter krijgt ook nog in de ochtend een flesje opvolgmelk omdat ze zo ...
Helemaal prima toch! Ieder kind is anders. Die van mij krijgt nogsteeds borstvoeding het liefst als het aan haar ligt 10x per dag. Gaat mij iets te ver. Maar ze ligt onder in de curve wat lengtexgewicht betreft dus ze kan het gebruiken. Ze begint nu opeens goed te eten denk dat ze in een groeispurt zit...

2 jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Helemaal prima toch! Ieder kind is anders. Die van mij krijgt nogsteeds b ...
Mijn dochter zit ook helemaal onder in de curve. Ik was niet eens te vinden in de curve😂 dus ik maak mij geen zorgen. Maar ben blij dat ze nog een flesje wilt.