28 Reacties

5 jaar geleden

Pas het hapje (ver) in de mond doen als ze haar mond open doet. Daarna flink complimenteren en het hele circus opnieuw.

5 jaar geleden

Komt vanzelf, blijven oefenen! Daarom zijn het nu nog oefenhapjes 😊 Ons zoontje kan ook een heel potje opeten maar het had zomaar gekund dat dit niet het geval was en wij er ook nog druk mee aan het oefenen waren. Is natuurlijk een andere structuur en smaak dan melk en daar moeten ze echt even aan wennen. Ik zou 1 smaak proberen en die een paar dagen lang en dan pas naar een andere smaak, zo hebben wij het ook gedaan, eerste 3 a 4 dagen bloemkool, daarna doperwtjes en daarna pas fruit

5 jaar geleden

Idem hier, ze duwt alles met haar tong weer naar buiten. Soms maakt ze wel al de juiste bewegingen met haar mond en lijkt het alsof ze het eet 🤷 Geen druk hier, we zijn nog niet zolang bezig en ze is nog jong (19 weken). We hebben 4 dagen wortel gedaan en 3 dagen prei. Nu even gestopt voor 3 dagen en beginnen morgen eens opnieuw.

5 jaar geleden

Reactie op Ammerd

Idem hier, ze duwt alles met haar tong weer naar buiten. Soms maakt ze wel ...
Even nieuwgierig.. wat is de reden dat je tussendoor 3 dagen stopt?

5 jaar geleden

Heeft gewoon tijd nodig. Voor de 6 maanden (weet niet hoe oud jouw kindje nu is) is het eigenlijk nog om te oefenen. Hele potjes hoeft dan helemaal nog niet. Ieder kindje ontwikkeld zich op zijn/haar eigen tempo dus vergelijk het zeker niet met anderen. Komt helemaal goed!

5 jaar geleden

Reactie op Johannas

Pas het hapje (ver) in de mond doen als ze haar mond open doet. Daarna flin ...
Goeie, ga ik proberen!

5 jaar geleden

Komt vanzelf, blijven oefenen! Daarom zijn het nu nog oefenhapjes 😊 Ons zo ...
Dat doen we ook, zijn nu een maand bezig, alleen groente en 5 dagen het zelfde hapje

5 jaar geleden

Reactie op EmilyAuroraV

Heeft gewoon tijd nodig. Voor de 6 maanden (weet niet hoe oud jouw kindje n ...
5 maand, we zijn begonnen met 4 maand

VRIEND

5 jaar geleden

Ze moeten er ook heel erg aan wennen, daarom zij het ook oefenhapjes. Halve of hele potjes is op deze leeftijd ook niet niet de bedoeling. 4 dagen hetzelfde geven zodat ze aan de smaak kunnen wennen en dan even 3 dagen niks, dit ook ivm de darmen. Die moeten ook aan "gewoon" voedsel wennen. Hier ging er het begin ook niet veel in, gaat nu al een stuk beter. Het komt vanzelf😉

5 jaar geleden

Reactie op Sydney

5 maand, we zijn begonnen met 4 maand
Ah hier hetzelfde. De ene keer gaat het beter dan de andere keer. Soms hele happen en soms zit er meer op de slabber dan in dr mond. Lekker blijven oefenen, het zijn nu nog oefenhapjes en is 1 of 2 theelepels genoeg. Pas na de 6 maanden wordt het echt belangrijk omdat ze het dan pas echt nodig hebben.

VRIEND

5 jaar geleden

Ik gaf 1 smaak een week lang zodat hij eraan kon wennen. Eerste dag moest hij er ook niks van hebben.. kwestie van wennen.

5 jaar geleden

Wij kwamen erachter dat het bij ons ook ligt aan de structuur. Eerst hadden we bv bloemkool waar toch iets structuur in zit. Dat ging lastiger. Daarna pompoen en zoete aardappel wat allebei echt moes was. Dit gaat er op dit moment in als koek. Nu wat meer structuur en dat gaat nu dus wel. Dus even wennen speelde erg mee! Zijn mond gaat nu ook echt goed open voor de volgende hap. En boos dat hij is als het op is...

5 jaar geleden

Ons kindje vindt er niets aan. Hij vindt het helemaal niet leuk. Ja de lepel vasthouden is wel leuk. Maar groente eten, dat wil nog echt niet. Nu 5 maand en ik ben wel benieuwd hoeveel ze met 6 maanden moeten eten 😅 geen tips, maar dus wel heel herkenbaar

5 jaar geleden

Herkenbaar. Ons zoontje wil ook niet. 1 lepel gaat naar binnen dan spuugt hij het uit en zijn mond gaat niet meer open. Ik stop nu even kijken wat er over een week gebeurd.

5 jaar geleden

Hier 22weken. Ze doet niet meer als 2 eetlepels. In het begin, 20 weken, interesseerde het hapje haar ook niet. Het maakte niet uit welke smaak. Nu lijkt ze het wel lekker te vinden, maar nog niet veel. Maakt niet uit. Na 3 kids weet ik, hrt komt vanzelf

5 jaar geleden

Hier sinds 4 dagen begonnen met wortel.. mondje gaat open maar een lepeltje is erg lastig, lekker eraan likken... nu heb ik een andere vraag. Al 3 dagen 2 uur na de paar hapjes erge kramp... is het beter om dan nog even te wachten?

5 jaar geleden

Wij zijn hier ook al 3 weken bezig met oefenhapjes. Je moet echt onnozel doen zo dat ze haar mond open doet en daarna echt complimentjes geven en vooral blijven lachen. Nu na 3 weken eet zo ongeveer een 100gram maar ook niet elke dag hoor. Elke baby heeft een ander ritme 😊

5 jaar geleden

Reactie op Mariansky

Hier sinds 4 dagen begonnen met wortel.. mondje gaat open maar een lepeltje ...
Wij hadden dit ook, 4 dagen wortel gegeven, veel krampen en dan zijn we 3 dagen gestopt en nu sinds tweede dag weer begonnen met broccoli. Voorlopig geen sporen van krampen 🤷☺️

5 jaar geleden

Als ze dit doet is ze misschien nog te jong om te starten met vaste voeding. Die tongreflex is er bij jonge baby's om te voorkomen dat er iets anders dan melk in hun mondje komt. Je kan eventueel even stoppen en enkele weken later terug starten, of gewoon zo verder doen zonder haar te veel te forceren om het eten binnen te houden. Gaat vanzelf beteren eens ze wat ouder is 😊

5 jaar geleden

Hier ook, we zijn nu een paar weken aan het oefenen. Eerst groenten en later fruit er bij. Wij laten haar zelf "happen" van het eten, afstrijken in de mond vind ik zelf niet werken. Wij bepalen dan hoeveel zij krijgt en dat is toch vaak een volle mond. Bij jezelf stop je ook niet een grote volle eetlepel appelmoes in je mond. Ik wacht tot ze haar mond opent (heeft ze geleerd na een paar dagen oefenen), en dan hou ik de lepel bijna helemaal omhoog tegen haar tong aan en in de binnenkant van haar lip. Zo kan ze steeds een beetje van de lepel duwen/happen. Klinkt raar zo, maar kan het even niet anders uitleggen😂. Na een paar hapjes is ze er ook wel klaar mee en 9 van de 10 keer moet ik dezelfde hoeveelheid lepel, meerdere keren terug in haar mond doen. Alleen wortel en doperwtjes vind ze heel lekker en deze slikt ze gelijk door. Fruit spuugt ze gelijk uit weer. Komt vanzelf wel!