13 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op Farida20
Thannxx is dat zo een machine die stoomt en dan mix. Moet ik dan alleen mix ...
Jaa klopt dat is die machine. Echt geweldig ! Ik kan niet meer zonder. Het fruit stoom ik zelf niet ik doe het gewoon vers op kamertemperatuur en geef het ook op kamertemperatuur. Zelf heb ik nog nooit bewaard. Ik denk dat dit ook per fruit soort verschilt hoelang je het zou kunnen bewaren.
5 jaar geleden
Reactie op moms
Jaa klopt dat is die machine. Echt geweldig ! Ik kan niet meer zonder. Het ...
Top momenteel heb ik alleen peer en appel en banaan en sinaasappel in huis.
Beste 1 fruit soort per keer of mixen ? Ik zag op die site dat je appel eerst met water moest opwarmen of koken en dan pas pureren. Klopt dat ? Of kan het gewoon zo koud ?
5 jaar geleden
Reactie op Farida20
Top momenteel heb ik alleen peer en appel en banaan en sinaasappel in huis. ...
Ja dan krijg je een soort van appelmoes. Persoonlijk doe ik gewoon alles mixen. Fruit gaat er immers makkelijker in als groentes. Omdat het zoet. Ik zelf heb nog nooit sinaasappel gegeven. Appel en peer doe ik vaak samen mengen. Af en toe banaan ( even opletten met de ontlasting) kiwi is hij dol op. En als het te dun wordt doe ik er een beetje avocado bij. Ik denk zelf dat sinaasappel te duur is en sterk qua smaak.
5 jaar geleden
Reactie op moms
Ja dan krijg je een soort van appelmoes. Persoonlijk doe ik gewoon alles mi ...
Dank je voor je goeie tips ! Dus ik kan de peer en appel gewoon koud pureren de appel hoeft niet eerst warm te zijn ? Banaan doe ik maar heel klein stukje denk ik indd ivm ontlasting.
Zijn er fruitsoorten die ik beter niet nu op deze leeftijd kan doen?
5 jaar geleden
Reactie op Farida20
Dank je voor je goeie tips ! Dus ik kan de peer en appel gewoon koud purere ...
Geendank❤️ uhh k zou zelf niet al te sterke smaken fruit doen. K zelf doe tot nu toe alleen mango, peer, kiwi, appel, banaan, advocado, blauwebessen, aardbeien, soms wat dadels er door heen voor de zoetheid.
5 jaar geleden
Ik zie dat je al wat tips hebt gekregen, maar misschien heb je nog wat aan deze link.. vond ik zelf heel duidelijke informatie!
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/eerste-hapjes/hoe-maak-ik-fruithapjes-voor-mijn-baby-.aspx
5 jaar geleden
Ik mix het fruit niet. Wil juist dat ze de smaak per fruitstuk leert kennen. Banaan prak ik, soms met een klein beetje pindakaas erdoor. Appel rasp ik op een fijne rasp, gaat heel goed. En mango pureer ik met een staafmixer. Meer hebben we nog niet geprobeerd, maar zo werkt het voor ons goed. Bessen en druiven kan nog niet heb ik gelezen. Of je moet het eerst ontvellen, want ze kunnen het velletje nog niet verteren.