9 Reacties

4 jaar geleden
Hier ook een mama van een zoontje met reflux. Hij is nu 5,5 maand oud. Ik ben toen hij vier maanden was begonnen met appel daarna banaan, toen peer en als laatste pruim. Dit verliep erg goed. Ik merk wel dat als ik hem na het fruit of groente geven niet echt 10/15 minuten rechtop hou hij er last van heeft en het uren daarna dan nog kan opspugen. Dus dat zou ik als tip geven. Goed rechtop houden na het geven.

4 jaar geleden
Hoi,
Mijn zoontje heeft ook last van reflux. Op 4maand zijn we gestart met groenten, dit viel niet zo goed (hierdoor kon hij geen stoelgang meer maken). We zijn er dan mee gestopt. Toen werd me aangeraden om te starten met fruit, (geen banaan)
Ik ben gestart met appel en peer, hij verdraagt het super goed ook doe ik er geregeld eens een mandarijntje bij. Stoelgang is terug helemaal in orde. Ondertussen krijgt hij zowel fruit als groenten.
Volgende week wordt hij 6maan en gaan we voorzichtig eens ei, vis, vlees en kip proberen.

4 jaar geleden
Ik ben dan wel geen mama ;) maar mijn dochter heeft verborgen reflux. Ben ook begonnen met hapjes, ben wel begonnen met groenten nu ook fruit.
Ik merk ook wel dat het weer iets erger is geworden dat ze meer smakt en last van haar buik lijkt te hebben. Met groenten lijkt het wel minder te zijn. Ze zit wel in de babyset en houd haar daarna ook nog rechtop. Dan lijkt ze er het minst last van te hebben.
Succes!

4 jaar geleden
Hier heeft mijn dochter bijna geen last meer van reflux. Vaste voeding zorgt ervoor dat de reflux een pak mindert. Ik heb ook een goede eter ze eet ondertussen gemiddeld 300g groentenpap en 200g fruitpap (wij variëren veel van fruit hier is ze niet zot van kiwi wel van aardbei, mango en meloen)

4 jaar geleden
Hier ook met fruit helaas reflux, als ik banaan prak gaat t goed, gepureerd of potje is waardeloos maar soms doe ik er johannes meel door..
Appel geeft t meeste last..
Moet wel zeggen dat ze zelf geen last heeft, geen pijn.. t schiet er gewoon uit tijdens haar doen en laten

4 jaar geleden
Ik weet niet of ik hier nu kan/mag/moet meepraten van reflux maar mijn dochtertje geeft ook al van bij de geboorte enorme geuten melk terug. Het is met de tijd geminderd in hoeveelheid en frequentie maar nooit gestopt. De groentenpapjes gaan goed. Maar daar moeten we er op letten dat ze niet te veel eet (ze zou blijven eten), dat de pap niet te vloeibaar is en dat ze het daarna toch een beetje rustig houdt. De fruitpapjes zijn moeilijker. Zelfde aandachtspunten en potjes moeten we sowieso dikker maken met gemalen koek. En een boertje na elke maaltijd blijft ook hier belangrijk maar moeilijk.