11 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb dit gehad bij mijn eerste zwangerschap ! Het was heel vervelend vooral de extremen jeuk ! Handen voeten .
Mij hielde ze super goed in de gate ik moest elke week 1 of 2 x bloed prikken en aan de ctg ook werd ik 3 weken eerder ingeleid ivm met stikkings gevaar voor de baby. Je krijg ook medicijnen .
Veel sterkte 😘
5 jaar geleden
Zelf geen ervaring mee, maar mijn schoonzusje heeft het gehad (heb zelf zwangerschapsdiabetes en dat vind ik ook wel genoeg🤨). Maar voor beiden geldt hetzelfde: je kunt er niets aan doen. Bij zwangerschapscholestase worden jij en je kindje goed in de gaten gehouden. Maar ik kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt. Tis ook zeker niet leuk, en er zijn de nodige risico’s aan verbonden. Mocht daar sprake van zijn, zou ik zeggen: laat je goed informeren en als je je zorgen maakt oid, laat het de gyn dan weten! Succes!
5 jaar geleden
Vriendin van mij heeft het gehad, moet behoorlijk gevaarlijk voor jou en de kleine.
Ze werkt zelf in het ziekenhuis en heeft de uitslag te zelfde dag nog gehad en is dat weekend nog ingeleid of maandag dat weet ik niet precies meer
5 jaar geleden
Thnx voor je reactie. Ik word idd helemaal gestoord van de jeuk op m'n handen en onderarmen. Krab tot blauwe plekken aan toe. Alleen in de avond en nacht. En mn voeten staan in de fik lijkt wel. Ik ben zo benieuwd morgen naar de uitslag. Ik heb idd al het een en ander zitten lezen op Google.
5 jaar geleden
Thnx voor je reactie. Ik word idd helemaal gestoord van de jeuk op m'n hand ...
Ja dan weet ik bijna zeker dat je het heb ! Geen zorgen maken ze gaan jullie goed in de gaten houden ! En reken maar op 3 weken eerder bevallen 😘 laat je niet gek maken
5 jaar geleden
Ik ben nu 29 wk. Zal dus nog even geduld moeten hebben. Maar als ik vanaf morgen weet dat ik dit heb, vind ik het geestelijk heel lastig te weten dat m'n kleine meid er goed ziek van kan wezen. Ik heb dan liever dat ze eruit is...
5 jaar geleden
Ah wat vervelend! Je kunt er zelf helemaal niks aan doen als je het hebt/krijgt.. je wordt goed in de gaten gehouden, krijgt medicatie.. en waarschijnlijk ingeleid met 37 weken.. vanaf dan kan het gevaarlijk zijn voor de kleine.. ik heb het bij mijn eerste 2 kindjes gehad en nu aan t wachten tot ik het weer krijg.. de jeuk is verschrikkelijk, maar dat de bevalling ingepland wordt vond ik wel praktisch ;)
Sterkte met krabben.. maar het feit dat ze al controleren of je het hebt wil zeggen dat je al goed in de gaten wordt gehouden..komt goed!
5 jaar geleden
Reactie op Dkkb
Ah wat vervelend! Je kunt er zelf helemaal niks aan doen als je het hebt/kr ...
Bedankt voor je reactie. Ik ben idd al een medisch geval🤣 bij mijn oudste heb ik achteraf gezien waarschijnlijk zwangerschap vergiftiging gehad en ik heb nu een maagverkleining. Dus ik hoef maar te bellen en mag komen. Heel fijn! Mijn bijde meiden waren ook erg klein bij geboorte. Ik vermoed dat dame nr 3 ook geen reus zal wezen😅
5 jaar geleden
Er is uit gekomen dat ik het niét heb! Ben heel opgelucht. Vermoedelijk is het nu een reactie geweest op de hitte...