GBP en zwanger

anoniem013
5 maanden geleden
Volgen
Meerdere met gbp en zwanger? 25-02-19 heb ik gbp gehad Ben nu 4 weekjes zwanger. Moeten we extra opletten ect? Ga vandaag jaarlijkse controle ga ik gelijk doorgeven dat ik zwanger ben.
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
17 reacties
Nicci1991
5 maanden geleden
Gefeliciteerd!, Ik heb 5-12-17 mijn gbp gehad. En we zijn er gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben. Het is nog heel pril dus ik ben ook nog zoekende in wat ik moet gaan doen. Over 2 weken heb ik weer mijn half jaarlijkse controle dus ik stel dan gelijk alle vragen aan de chirurg.
  • Rapporteren
Vischje
5 maanden geleden
Ik heb een sleeve sinds 27-12-2017. Je zal onder controle moeten van een gynaecoloog. Dat is er ieder geval tegen mij gezegd.
  • Rapporteren
Inge-1989
5 maanden geleden
Hoi, Hier een sleeve (01-02-2018) en 5+3 weken zwanger. Ik heb het doorgegeven en moet extra op de voedingstoffen letten. Het bekende niet vullen, maar voeden. Heb ook meer behoefte aan eiwitten en volkoren producten dan "snacks" In de week toen ik het nog niet wist, wel een keer flink duizelig geworden..gewoon te weinig gegeten. Kan het goed handelen tot nu toe!
  • Rapporteren
Babyheijn
5 maanden geleden
Hi, gefeliciteerd. Ik heb ook een GBP gehad in sept 2016, en ben nu zwanger van mijn eerste kindje. Ik sprong een gat in de lucht toen mijn testen positief waren. Wat ik slik is gewoon de calci chew, fit for me vitaminetabletten en extra foliumzuur en vitamine D. Mijn huisarts zegt dat de extra foliumzuur niet nodig is maar ik wilde de obsitaskliniek nog even bellen of dat waar is. Maar aangezien jij (jullie) nog heen gaan is dat misschien wel een vraag die je kan stellen aan de arts 😊. Dan zou ik het graag horen van jullie. Voor de rest opletten op je voeding wat je wel en niet mag. Groetjes 🙋🏼‍♀️
  • Rapporteren
zilverwenneke
5 maanden geleden
Ik heb een GBP sinds 6/2017 Ik ben zwanger van mijn 2de kindje. Ik heb al een dochter van 14jaar ☺️ Mijn huisarts heeft gisteren bloed geprikt om mijn vitaminen en andere waarden in mijn bloed te controleren, ik neem de gewone multivitaminen en calcium van fit for me. Ik las dat we een groter risico lopen op complicaties (darmhernia) maar we moeten zeker niet panikeren 😉
  • Rapporteren
Verwijderd lid
5 maanden geleden
Gefeliciteerd! Ik heb 18-01-2019 een sleeve gehad. Ik ben nu 4+5 weken zwanger van mijn eerste kind. Ik heb het afgelopen dinsdag aangegeven. In plaats van 2 calcium tabletten moet ik nu 3 per dag kauwen. Fit for me normale dosis. Foliumzuur slikken hoeft niet maar mag wel. Verder moest ik zo snel mogelijk een vk zoeken die ervaring heeft met bariatrische patiënten. En wat iemand al zei qua eten. Nu veel beter erop letten omdat je al zo weinig binnen krijg.
  • Rapporteren
Verwijderd lid
5 maanden geleden
Reactie op Babyheijn
Hi, gefeliciteerd. Ik heb ook een GBP gehad in sept 2016, en ben nu zwanger van mijn eerste kindje. Ik sprong een gat in de lucht toen mijn testen positief waren. Wat ik slik is gewoon de calci chew, fit for me vitaminetabletten en extra foliumzuur en vitamine D. Mijn huisarts zegt dat de extra foliumzuur niet nodig is maar ik wilde de obsitaskliniek nog even bellen of dat waar is. Maar aangezien jij (jullie) nog heen gaan is dat misschien wel een vraag die je kan stellen aan de arts 😊. Dan zou ik het graag horen van jullie. Voor de rest opletten op je voeding wat je wel en niet mag. Groetjes 🙋🏼‍♀️
In de fit for me zit al genoeg. Dus het hoeft niet persee. Maar het mag, ik slik het zelf wel. 😝
  • Rapporteren
Eris
5 maanden geleden
Weten jullie waarom je geen foliumzuur hoeft te slikken? Uit interesse.. ik dacht dat iedereen met een zwangerschapswens aangeraden wordt foliumzuur te slikken om de kans op een open ruggetje oa te verkleinen. Zit er al foliumzuur in die andere pillen?
  • Rapporteren
Verwijderd lid
5 maanden geleden
Reactie op Eris
Weten jullie waarom je geen foliumzuur hoeft te slikken? Uit interesse.. ik dacht dat iedereen met een zwangerschapswens aangeraden wordt foliumzuur te slikken om de kans op een open ruggetje oa te verkleinen. Zit er al foliumzuur in die andere pillen?
Het zit in de multivitamine daarom dat het niet persee hoeft. Maar je mag het alsnog wel slikken. Één tablet per dag van 400mcg. Ik slik het wel gewoon tot 12 weken ongeveer.
  • Rapporteren
anoniem013
5 maanden geleden
Reactie op Babyheijn
Ga ik vragen, ik slik de mama plus van davitamon. Heb 14 uur afspraak
  • Rapporteren
Babyheijn
5 maanden geleden
Reactie op anoniem013
Ga ik vragen, ik slik de mama plus van davitamon. Heb 14 uur afspraak
Ik lees in de andere reacties dat je het er wel gewoon bij mag slikken? Ik moet sowieso nog even bellen, dat is wel zo makkelijk dat hun ook weten dat ik zwanger ben 😊. Was je jaarlijkse controle goed?
  • Rapporteren
anoniem013
5 maanden geleden
Reactie op Babyheijn
Ik lees in de andere reacties dat je het er wel gewoon bij mag slikken? Ik moet sowieso nog even bellen, dat is wel zo makkelijk dat hun ook weten dat ik zwanger ben 😊. Was je jaarlijkse controle goed?
Heyy alles is goed gegaan. Zal straks ff een foto bijvoegen waar ik extra op moet letten ect. Heb calcium tabletten gekocht van de kruidvat merk . En foliumzuur is inprincipe niet nodig omdat er genoeg in onze eigen vitamine zit zei de chirurg. Diëtiste vertelde dat ik het wel gewoon kan innemen.
  • Rapporteren
Babyheijn
5 maanden geleden
Reactie op anoniem013
Heyy alles is goed gegaan. Zal straks ff een foto bijvoegen waar ik extra op moet letten ect. Heb calcium tabletten gekocht van de kruidvat merk . En foliumzuur is inprincipe niet nodig omdat er genoeg in onze eigen vitamine zit zei de chirurg. Diëtiste vertelde dat ik het wel gewoon kan innemen.
Fijn om te horen. Hoezo heb jij die calcium tabletten gekocht bij de kruidvat? Slik je geen calci chew van de apotheek? Ja dat zou fijn zijn als je het formulier erbij zou willen doen.
  • Rapporteren
anoniem013
5 maanden geleden
Reactie op Babyheijn
Diëtiste
  • Rapporteren
anoniem013
5 maanden geleden
Reactie op Babyheijn
Fijn om te horen. Hoezo heb jij die calcium tabletten gekocht bij de kruidvat? Slik je geen calci chew van de apotheek? Ja dat zou fijn zijn als je het formulier erbij zou willen doen.
Diëtiste
  • Rapporteren
anoniem013
5 maanden geleden
Reactie op Babyheijn
Ik slik deze voor mijn gbp
  • Rapporteren
EsAl
5 maanden geleden
Daar kan ik je wel iets over vertellen. Advies is MV + foliumzuur omdat je MV de tekorten door de gbp aanvult, dus sta je daarna eigenlijk quitte met iemand die geen gbp heeft. Verder controles via het ziekenhuis ipv via eerste lijn verloskundige en elk trimester bloed controle op vitamines en zo nodig extra aanvullen. Mocht je nog vragen hebben op medisch/dietistisch vlak stel ze gerust!
  • Rapporteren