45 Reacties

5 jaar geleden

Toevallig werd hier vandaag naar gevraagd in het ziekenhuis. Of ik deze test als gehad. Wat ze zeiden is dat je positief bent je antibiotica krijgt in het ziekenhuis. Verder niets. Hoeft niet langer te blijven

5 jaar geleden

Vorige week ook standard op getest. Ik heb het niet, maar in geval van wel, krijg je gwn antibiotica voor de bevalling and that's it. Blijkbaar hebben 1 op 6 vrouwen dit, best veel. Geen zorgen !

5 jaar geleden

Gyneacoloog zei dat dit niet erg is maar eerder uit voorzorg antibiotica gegeven wordt voor de baby.

5 jaar geleden

Mag ik vragen wat dat is of inhoud ?😮 heb er nog nooit van gehoord

5 jaar geleden

Ik ben ook positief getest. Mag van de verloskundige kiezen of ik antibiotica bij de bevalling wil of niet. Ze vertelde mij dat de kans heel klein is dat het kindje de bacterie krijgt. Maar áls het kindje het heeft kunnen de gevolgen heel groot zijn. Het heeft dan kans op o.a longontsteking of hersenvliesontsteking.

5 jaar geleden

Reactie op Ann1994

Mag ik vragen wat dat is of inhoud ?😮 heb er nog nooit van gehoord
Het is een vaginale infectie die voor jou geen kwaad kan en die je zelf ook eigenlijk niet merkt. Tijdens de bevalling kan je het echter wel overdragen aan kindje die dit via mond of neus kan binnenkrijgen en er ziek van zou kunnen worden. Daarom, als je positief getest bent, krijg je nog even antibiotica mee om door te geven aan de baby net voor geboorte en via moedermelk na de geboorte

5 jaar geleden

Ik ben ook positief getest ik ben met 40 weken in het ziekenhuis bevallen om 00.01 en ik mocht in de ochtend al naar huis

5 jaar geleden

Ik hoor vaker dat je dan 2 tot 3 dagen in het ziekenhuis moet blijven na de bevalling.. weet niet of dit zo is maar ben er wel bang voor

5 jaar geleden

Reactie op Britt2706

Ik hoor vaker dat je dan 2 tot 3 dagen in het ziekenhuis moet blijven na de ...
Dat valt volgens mij dus wel mee. Dat is in ieder geval niet wat mij is verteld

5 jaar geleden

Wanneer testen ze dit en doen ze dit standaard ? Heb er nog nooit van gehoord

5 jaar geleden

Ik heb het gehad met mn 2de zwangerschap. Voor thuis had ik gewoon een kuurtje gehad... gelijk toen mn vliezen gebroken waren moest ik aan het infuus (antibiotica) ... voor ter observatie zowel voor mij als baby moest ik 24 uur in het ziekenhuis blijven.. daarna mocht ik naar huis met baby omdat er gelukkig verder niks aan de hand was en de baby was ook gewoon oké..

5 jaar geleden

Wanneer testen ze dit en doen ze dit standaard ? Heb er nog nooit van gehoo ...
Bij mij was dat bij toeval ontdek had toen een blaasontsteking.. ( was bij mn tweede zwangerschap.. ) bij mn eerste zwangerschap was ik er niet opgetest.. bij mn zwanger nu weer wel omdat ik het de vorige keer ook had..

5 jaar geleden

Reactie op Annieeie

Bij mij was dat bij toeval ontdek had toen een blaasontsteking.. ( was bij ...
Aah oké ! Dankjewel voor je reactie 😊

5 jaar geleden

Ze nemen een vaginale wisser rond 36 weken zwangerschap

5 jaar geleden

Ik heb in het begin van de zwangerschap GBS gehad maar later in de Zwangerschap doormiddel van nieuwe urine inleveren ivm blaasontsteking zijn ze erachter gekomen dat mijn lichaam de GBS vanzelf had opgeruimd

5 jaar geleden

Ik heb afgelopen dinsdag mijn urine moeten opsturen, om dit te controleren (36 weken). Voor mijn zwangerschap had ik om de haverklap een blaasontsteking en dat is bij mij de reden dat ze dus extra controleren.

5 jaar geleden

Dit controleren ze inderdaad als je bekend bent met blaasontstekingen, of als je deze maar 1 keer (of natuurlijk vaker) tijdens de zwangerschap hebt gehad. Ik krijg volgende week de uitslag. Benieuwd

5 jaar geleden

Ik had het bij de eerste. Je krijgt 2 x om de 4 uur een antibiotica infuus. Mijn zoontje werd na 4 uur al geboren. Daarom moest ik nog 24 uur ter observatie in het ziekenhuis blijven. Als hij pas na het tweede infuus geboren was, na 8 uur, had ik gelijk naar huis gemogen.

5 jaar geleden

Hi, ik moet bevallen in het ziekenhuis vanwege streptokokken B. Ontdekt tijdens kweek wegens blaasontsteking.. Tijdens de bevalling krijg ik een infuus met antibiotica. Heb begrepen dat we 12 tot 24 uur ter observatie moeten blijven. :)

5 jaar geleden

Ik heb in het begin van de zwangerschap GBS gehad maar later in de Zwangers ...
Dat had ik ook. Begin van de zwangerschap de bacterie. Na antibiotica niet meer. Maar was helaas met 34 weken wel weer terug. Moet nu kiezen of ik met of zonder antibiotica wil bevallen. Heb nog geen idee... de kans dat het kindje het mee krijgt is klein. Maar als het het krijgt kunnen de gevolgen groot zijn...