16 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op PetraD
Zo herkenbaar.. ik volg even. X
Het is echt vreselijk en ik voel me zo vreselijk tegenover mijn man.
2 jaar geleden
Reactie op Nickky
Gebruik je iets van anticonceptie? Ik hen na 3 maanden een spiraal laten ze ...
Ja ik gebruik de pil. Dezelfde als voor ik zwanger was. Maar de behoefte is er gewoon niet. Ik heb ook net een depressie gehad en ben nog aan het opbouwen met werken. En ook gewoon echt moe. Maar vind het vreselijk voor mijn man.
2 jaar geleden
Heb je nog wel seks? Of is dat al maand(en) geleden?
Ik merk bij mezelf dat als het langer dan 3 weken geleden is, het ook zo maanden kan duren. Dan voel ik die behoefte gewoon niet.
Wij merken wel dat we dan kribbig worden tegen elkaar. Dus blijkbaar is het voor ons allebei beter als we wel 3/4 keer per maand seks hebben.
Daarom benoemen we het wel eens tegen elkaar en als we dan 2 keer in één week, echt de tijd nemen voor elkaar, zou ik de weken daarna ook wel 2 keer per week willen (altijd zin als de kleine wakker is, en doodmoe als die in bed ligt, maar het gevoel is er in ieder geval).
Wij merken dus dat het even 'zin maken' is (geen tegenzin dus!!) En dat dat voor ons goed werkt.
Tot het weer afzwakt, slecht nachten (hiervoor: verhuizing, verbouwing, wisseling van baan, zwanger, kind) en dan moeten we weer even tijd voor elkaar nemen.
Maar nogmaals onderstrepen: wij merken allebei dat we gelukkiger zijn als we wel 3/4 keer per maand seks hebben (of meer). Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen!!
2 jaar geleden
Reactie op Ons_Wondertje_Bowie
Ja ik gebruik de pil. Dezelfde als voor ik zwanger was. Maar de behoefte is ...
Ik heb ook altijd de pil geslikt en nooit ergens last van gehad. Maar nu voelde ik me echt niet meer mezelf met hormonen van de spiraal. Natuurlijk voor iedereen anders. Moe zijn helpt ook echt niet mee helaas 😐
2 jaar geleden
Reactie op Dayna94
Je bent niet de enige heb ik ook last van!
Hoe ga je daarmee om?
2 jaar geleden
Hier ook totaal geen behoefte aan. Sinds we zwanger zijn geen 1 x meer gedaan. Op het begin vond mijn man het eng. Nu heb ik er al maanden totaal geen behoefte aan. Mijn man accepteert het gelukkig, en heeft er geen moeite mee. Anders ben ik ook wel gebekt genoeg om te zeggen ga maar lekker uitgebreid douche🤣 vermaak je je daar maar.
2 jaar geleden
Herkenbaar! Ik gebruik geen anticonceptie en mijn libido is compleet veranderd na de bevalling. Had behoorlijk last van de knip en ben in therapie geweest. Mijn litteken is opgerekt en heb ontspannings oefeningen gekregen voor mijn bekkenbodem. De pijn is vele malen minder maar ben nog steeds te moe en heb nog steeds geen zin.
Vind het ook vervelend voor mijn man maar hij heeft er gelukkig begrip voor.
2 jaar geleden
Reactie op Mayo35
Herkenbaar! Ik gebruik geen anticonceptie en mijn libido is compleet verand ...
Fijn dat hij begrip er voor heeft. Mijn man niet. Hij wordt boos en vind het niet leuk wat ik snap.
2 jaar geleden
Heel herkenbaar.
Heb dit vooral tijdens de zwangerschap, nu 35 weken zwanger en ookal enkele weken niks gedaan omdat ik ook plat moet liggen en niks mag doen. Ik merk aan men man dat hij dat niet zo leuk vind maar probeer hem dan zoveel mogelijk affectie op een andere manier te geven en praten er ook over.😊
Nu als ik niet zwanger ben hebben wij ook zo periodes, denk dat de key echt wel is om tijd te maken en er voor open te staan om zin te krijgen. Vaak zijn we moe en gestresseerd en is de zin ver zoek, wat niet wil zeggen dat je die niet kan krijgen.
Open communiceren met je partner doet heel veel!
2 jaar geleden
Reactie op Gimi2022
Hier ook totaal geen behoefte aan. Sinds we zwanger zijn geen 1 x meer geda ...
Ik kom hier even op terug. Dit is de oktober 2020 groep. Het heeft 7 maanden geduurd tot qe weer seks hadden na de bevalling. Ik had een totaal ruptuur en was bang voor pijn ook geen behoefte. We wilde alleen allebei een 2e kindje dus we gingen er maar voor. 1x was genoeg nu 31 weken zwanger.... maar totaal geen behoefte ergens aan.