27 Reacties

2 jaar geleden

Onze zoon zegt inmiddels ook “mama”. Maar nu heet helaas papa ook vaak “mama” 🙈. En wij maar oefenen met hem. Gisteren had hij helemaal een mooie naam bedacht voor zijn vader “mapa”.

2 jaar geleden

Oke mag ik heel trots zeggen. Nadat ze met 14 maanden stopte met mama zeggen. Ze nu heeeeeeeeeeel fanatiek mama zegt en nu ook tegen papa🤣🤣🤣🤣

2 jaar geleden

Ik denk dat jij je over andere dingen mag zorgen maken. 😂 Mijn kleine zegt heel lief mama of als hij huilt maar voor de rest noemt hij mij gewoon bij me naam. Vind ik grappig en helemaal niet erg, want hij doet mijn man na die noemt me bij me naam.

2 jaar geleden

Z’n eerste woordje was mama en toen was alles en iedereen 2 weken lang mama. Ineens daarna ben ik 2 maanden lang papa geweest (samen met de rest van de wereld) 😂 hij is nu 20 maanden en eindelijk ben ik weer mama ❤️

2 jaar geleden

Mijn kleine noemt mij als moeder ook papa en papa is papa. Soms zegt ze mama maar soms ook mapa 🤷‍♀️. Als ze mij ziet bij d'r kinderopvang dan schreeuwt ze zo enthousiast papa dat ik het wel prima vind. Komt vanzelf wel een keer goed.

2 jaar geleden

Reactie op Mayo35

Onze dochter zegt ook geen mama, wel papa. De naam papa krijgen we allemaal ...
Hi, en hoe is het nu en wat hebben jullie gedaan. Hier namelijk precies het zelfde, echt heel herkenbaar je verhaal. Hier bal, poot, open en papa. Meer niet en ook niet alle 4 heel duidelijk...

2 jaar geleden

Reactie op Sydney

Hi, en hoe is het nu en wat hebben jullie gedaan. Hier namelijk precies het ...
Ze begint nu steeds meer te babbelen maar nog geen echte taal. Ze maakt wel een zin nu zoals "nee hoor papa" of "nee deze" maar voor de rest was het dat dan ook 🤣 er zijn nog geen specifieke duidelijke woorden bijgekomen. Nog steeds papa, bal, nee, die, deze en happen 🤷‍♀️ Ze is wel volop met andere ontwikkelingen bezig dus ga er voor nu nog maar van uit dat het praten even op "een laag pitje" staat.