8 Reacties

2 jaar geleden

Lust ze wel peulvruchten? Dat is een hele goede vervanging.

2 jaar geleden

Reactie op Nicole93

Lust ze wel peulvruchten? Dat is een hele goede vervanging.
Ja die lust ze en eet ze ook heel goed. Bruine bonen vind ze niet bijzonder lekker maar soja bonen eet ze erg graag

2 jaar geleden

Wij hebben een kieskeurige eter. Wil ook vaker geen vlees dan wel. Ik geef een paar hapjes en laat haat met haar handen eten. Dus voelen met de handjes dan ruiken. Dan voelen met de tong. Soms wil ze iets dan wel en wil ze er meer van en soms hoeft ze het echt niet. Gelukkig kunnen wij wel grillworst geven. Dus ze krijgt nog wel eens een plakje worst. Of een plakje kaas. Ik denk dat het heel erg passend bij de leeftijd is. Hopelijk is het een fase en snel weer over.

2 jaar geleden

Reactie op mikeheins

Ja die lust ze en eet ze ook heel goed. Bruine bonen vind ze niet bijzonder ...
Oh fijn! Als ze verder wel gewoon gevarieerd eet, zou ik me niet al te veel zorgen maken. Je kunt natuurlijk altijd advies inwinnen van een kinder diëtiste als je het niet vertrouwt. Alleen vitamine b12 is wel handig om te suppleren.

2 jaar geleden

Wij eten vrijwel geen vlees of vis, maar als vervanging linzen en verschillende soorten bonen (kidneybonen gaan er hier heel goed in) en soms een vleesvervanger. Daarnaast zijn volkorengranen, zaden en noten belangrijk om het aan te vullen. Dat kan gewoon pindakaas met plantaardige boter op brood zijn. Misschien vind ze bananenpannekoekjes met ei en pindakaas wel lekker? Met af en toe wat salami of rookworst erbij komt ze niks te kort :)

2 jaar geleden

Reactie op Nicole93

Oh fijn! Als ze verder wel gewoon gevarieerd eet, zou ik me niet al te veel ...
B12 zit ook in melk yoghurt etc dus als het kindje dat wel eet is b12 onnodig

2 jaar geleden

Reactie op Mamameisje

B12 zit ook in melk yoghurt etc dus als het kindje dat wel eet is b12 onno ...
Check eens bij een (vegan) diëtist. In melk en yoghurt zit niet per definitie genoeg b12 namelijk. Wij eten ook maar deels vegan, maar suppleren op advies van diëtiste wel b12 en omega 3. Voor jonge kindjes wordt eerste 3u diëtist trouwens vergoed door verzekering, dus laat ze eens een eetdagboek van een weekje checken! Je krijgt goede tips en baat het niet dan schaadt het niet :) Daarnaast wat al is gezegd: bonen, linzen, kikkererwten, tofu, tempeh als vleesvervanging. Denk daarbij ook aan hummus op brood of linzen door de soep. Hoeft niet ‘kaal’ op haar bordje te liggen. En voldoende volkoren granen en noten inderdaad.

2 jaar geleden

Inmiddels hebben ze bij haar bloed afgenomen omdat ze ook sinds 1,5 maand ineens 18 uur per dag slaapt. En moeten haar dan ook steeds wakker maken. Maar alle vitamines waren helemaal goed :)