Zoals de titel al zegt, ik heb dus net aardbeien geprakt. Dit lukte niet dus heb ze een paar seconde in de blender gedaan. En jawel, het is nu dus een smoothie.
Het eten ging dan ook zoals je al raad, niet heel makkelijk😅.
Iemand tips om in te dikken? Ik heb nog geen bloem oid geïntroduceerd. En wil nog geen combi's maken + banaan heeft ze net 3 dagen op..
Dag lieve mama. Wat heerlijk om te zien dat je kleintje zo geniet. In dit schema kun je mooi zien vanaf wanneer ze wat mogen eten. Aardbei is eigenlijk pas vanaf 12 maanden. Zal voor een keertje vast niet erg zijn hoor!
https://www.borstvoeding.com/bijvoeding/nederlands/
Ik heb het vanmiddag gehaald en heb er 1 eetlepel doorheen gedaan, heb nu 6 porties zo ingevroren en 1 voor morgen. Ben benieuwd hoe ze reageert op de rijstebloem
Als ik iets maakte en het iets te waterig is deed ik een klein theelepeltje rijstebloem erdoorheen om het iets in te dikken. Kan voor een keertje echt geen kwaad. Je gaat ze binnenkort ook laten wennen aan een broodkorstje toch?
Aardbeien worden vaak bespoten. Aangezien je deze lekkernij amper kunt wassen en ze geen schil hebben wordt er veel in het fruit opgenomen. Dat is 1 vd redenen waarom aardbei liever niet te vroeg wordt gegeven.
Dat is de uitleg die ik me nog herinner 😉
Ik had mango en peer ingevroren (werd bruin maar smaakte hetzelfde) en nu aardbeien (omdat je deze ook in het diepvries vak vind in de winkel). Maar ander fruit maak ik vers of bewaar ik in de koelkast voor de volgende dag
Dag lieve mama. Wat heerlijk om te zien dat je kleintje zo geniet. In dit s ...
Dat is een beetje dubbel ze zeggen dat ivm irritatie van de darmen en sommige kindjes er allergisch op reageren. Maar als je geen familie hebt met allergie kun je het best geven. Mocht je merken dat het buikje er erg op reageert kun je daarna weer een tijdje wachten.
Ik ben voorstander van kleintjes maar dat je die fruitsoorten niet zou mogen geven is een beetje overdreven.(daarbij adviseren ze wel volkoren brood bij 6 maanden en daar reageren de darmen ook heftiger op dan op tarwe, vandaar dat andere deskundigen juist eerst tarwe adviseren en daarna over gaan op volkoren)