18 Reacties
5 jaar geleden
Trek goed omsluitende / strakke schoenen aan. Mijn man die militair is heeft dit in het leger geleerd. Tijdens het marsen mochten ook nooit de schoenen uit omdat de voeten dan ruimte krijgen om te zwellen. Goed aansluitende schoenen zorgen als het waren voor een soort steunkous effect. Dus vermijd slippers!
5 jaar geleden
Www.olfit.nl! Ben zelf oedeemtherapeut en als je geen oedeemtherapeut in de buurt hebt die kousen kan aanmeten, kan je hier super goede confectie kousen bestellen
5 jaar geleden
Reactie op Mboersen
Www.olfit.nl! Ben zelf oedeemtherapeut en als je geen oedeemtherapeut in de ...
Mag ik dan wat vragen haha. Ik heb het voornamelijk in mn handen / vingers. Zo erg dat ik mijn vingers niet kan buigen. Zijn hier ook ‘steunkousen’ voor te krijgen? Ik heb al geprobeerd om te slapen met een polsbrace maar dit helpt niets..
5 jaar geleden
Bij mij helpt ook niks. Dikke voeten en staan gewoon in brand. Als ik maar even uit het badje ga dan staan ze al weer in brand
5 jaar geleden
Mijn voeten zwellen wel een beetje. Maar ze doen bij mij gelukkig geen pijn ☺️
Rust met de voetjes omhoog doen bij mij gelukkig nog wonderen 😊
5 jaar geleden
Deze gel helpt niet zo zeer tegen het vocht wel tegen vermoeide en zware benen! S avonds voor het slapen op smeren, dan voelen je benen ijskoud aan en slaap je heerlijk!

5 jaar geleden
Voeten hoog houden door een bankje of krukje te gebruiken. ook in bed kan je een kussen onder je voeten leggen. In de ochtend zijn je enkels het slankst en daarom als je steunkousen heb moet je ze direct bij opstaan aandoen. Het heeft dan ook geen nut om ze aan het einde van de dag aan te doen dat kan alleen nog maar pijn gaan doen.
Je enkels/ voeten zetten op doordat e lichaam nu ineens een paar liter extra bloed moet rondpompen. Door de zwaartekracht en de moeite die je hart kan hebben met het rondpompen van al dat extra bloed krijg je dikke enkels. Met warm weer zoals nu is dat helaas erger omdat je vaten uitzetten.
Helaas zijn dikke enkels daarom ook niet te voorkomen.
Voetenbadje is voornamelijk een fijn gevoel maar ook dat haalt helaas het vocht er niet uit als het er al in zit.
5 jaar geleden
De licht steunende kousen van de Hema vind ik helemaal geweldig. Maandag had ik 8 enkels, als ik de steunkousen aanheb gewoon weer 2😁. En ook de benen ook goed hoogleggen