29 Reacties

6 jaar geleden

Ik heb het ook nog niet aangeschaft en ik zelf vind dit ook veeel veiliger. Wat het ook zeker is. Nu rijd ik ook amper auto, maar als ik langere en grote afstanden zal gaan rijden wil ik dit zeker in de auto hebben. Ik heb het nog nooit op de reclame gezien, maar vind wel dat er meer over gesproken mag worden, want volgens mij weten vele vrouwen dit niet en of gebruiken dit zowat niet.

VRIEND

6 jaar geleden

Ik lees graag even mee :)

6 jaar geleden

Gordel onder je buik ipv er midden overheen is voldoende om veilig in de auto te kunnen rijden

6 jaar geleden

Je gordel onder je buik doen is voldoende, je baby zit beschermd. Ik zou het persoonlijk niet aanschaffen, ik zelf ben zwanger van een tweeling en rij regelmatig auto.

6 jaar geleden

Ja en als je straks ver genoeg ben en je zit niet achter het stuur maar er naast mag je gordel uit laten had ik ook bij mij eerst toen ik 35 weken was deed ik dat al

6 jaar geleden

Reactie op Nathalie 22102020

Ja en als je straks ver genoeg ben en je zit niet achter het stuur maar er ...
Dit lijkt mij niet verstandig. Welleens een filmpje gezien wat er met je gebeurd en een ongeluk krijgt zonder gordel?? Dan is een gordel onder je buik dragen echt veiliger. Niet meer doen hoor!! 😪

6 jaar geleden

Ik had idd ook gelezen dat de gordel onder je buik plaatsen voldoende is.

6 jaar geleden

Reactie op Dame

Gordel onder je buik ipv er midden overheen is voldoende om veilig in de au ...
Maar wat dan bij een ongeval? Ik vermoed dat de gordel dan gewoon toch weer op je buik schiet?

6 jaar geleden

Ik heb dit en vind het ideaal! Op Ali besteld

6 jaar geleden

Tsja zo verzinnen ze vanalles om je armer te maken 😂

6 jaar geleden

Reactie op Ammerd

Maar wat dan bij een ongeval? Ik vermoed dat de gordel dan gewoon toch weer ...
Dat zou denk ik niet zomaar gebeuren, de gordel wordt onder je buik je huid ingedrukt (waar de baby dus niet zit). Hij zou dus niet zomaar naar boven schieten, omdat je buik daarvoor te dik is en dus in de weg zit. Ik weet niet zo goed hoe ik het ook moet leggen.

6 jaar geleden

Ik heb het aangeschaft en ben er blij mee! Het zit comfortabel en zowel ik als mijn baby’tje zijn veilig. De regel van dat je je gordel niet meer hoeft aan te doen wanneer je hoogzwanger bent, is niet meer van toepassing. Je móet een gordel dragen omdat er veel meer verkeer is dan vroeger (in België is dit toch het geval). De heupriem zelf naar beneden duwen heeft geen zin, want als je bruusk moet remmen schiet ze alsnog terug naar boven. Dus nee, dit is geen geldklopperij.

6 jaar geleden

Ik kan er bij de ANWB niets over vinden maar op alle verkeerssites vind ik het volgende: gordel is wél verplicht. Heupband onder je buik, borstband erover biedt de beste bescherming. Als een aanpassing meer veiligheid zou bieden zou ik echt denken dat organisaties als de consumentenbond en ANWB daar echt wel over zouden adviseren. De enige sites die het aanprijzen zijn van partijen die die dingen ook verkopen. Onafhankelijke sites zeggen niets, of zeggen bovenstaande. Bv: https://www.veiligverkeer.be/inhoud/gordel-gevaarlijk-voor-zwangere-vrouw/

6 jaar geleden

Reactie op baby2021xx

Ik heb dit en vind het ideaal! Op Ali besteld
Heb je ook een zoekterm voor Ali? Ik heb nl geen idee hoe zoiets heet in het Nederlands, laat staan in het Engels 😂

6 jaar geleden

Reactie op Daantye

Heb je ook een zoekterm voor Ali? Ik heb nl geen idee hoe zoiets heet in he ...
Je kan op verschillende termen zoeken zoals: Seat belt for pregnant women of autogordel Richter. Hier is een link maar je kan ook goedkoper vinden en andere soorten. € 10,01 68% Off | Zwangere Autogordel Richter, Comfort En Veiligheid Voor Moederschap Moeders Buik, Beschermen Ongeboren Baby, zwangere Vrouw Rijden Veilig Riem https://a.aliexpress.com/_dXdkTAj

6 jaar geleden

Ik kan er bij de ANWB niets over vinden maar op alle verkeerssites vind ik ...
Die dingen zijn ook nergens goed gekeurd (officieel keurmerk). Dus als je word aangehouden of een ongeluk krijgt heb je wel een probleem. Daarbij zit de gordel met dit systeem over de bovenbenen en is er een grote kans op ernstige schade aan de heupen. Ik zou dit systeem dus nooit gebruiken zolang het niet is goedgekeurd. Maar dat is mijn mening

6 jaar geleden

Reactie op madame

Je kan op verschillende termen zoeken zoals: Seat belt for pregnant women o ...
Thanks!

6 jaar geleden

Ik heb deze week eentje besteld bij bol.com. Ik vind het toch een fijner idee dat de gordel niet over mijn buik kan schieten

6 jaar geleden

Wow, NIET doen. Europees NIET goedgekeurd,.en het mag ook helemaal niet!

6 jaar geleden

Ik heb deze ook op Ali express besteld, heel blij mee! Gelijk twee gedaan voor beide stoelen vooraan (als ik rij of passagier ben). Het voelt ook gewoon niet meer fijn om een riem tegen m’n buik aan te hebben.